Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק נחל חדרה - טיול ופיקניק לצד הים

פארק נחל חדרה הוא מקום נהדר לבילוי יום. פארק מטופח שבו אפשר לטייל לצד הנחל הזורם ולגיע עד לחוף, שם תפגשו את נקודת השפך של הנחל אל הים. אפשר לטייל כאן בטיילת נגישה או לתפוס פינה מוצלת בדשא תחת העצים. הפארק מונגש לעגלות, נוח לטיול ויש פה המון מקומות צל ופארק שעשועים מושקע. הכניסה אל הפארק היא בחינם ויש כאן שפע של חנייה במרחק קצר מהכניסה, לצד פארק השעשועים. 

אורכו של נחל חדרה הוא כ 50 ק”מ – הוא מתחיל בגבעות של הרי השומרון עד למישור החוף ומתחבר לים באיזור גבעת אולגה (ליד תחנת הכח של חדרה). בעבר הלא רחוק של הנחל, באיזור תחנת הכח של חדרה, הוא היה נחל מזוהם מאוד, עד שהקרן הקיימת לישראל החלה בעבודות שיקום ופיתוח לנחל ולכל האיזור שסביבו. אנחנו יצאנו מורווחים מפעולות השיקום וזכינו לקבל את פארק נחל חדרה.

אפשר להעביר בפארק נחל חדרה יום שלם עם הילדים וכל המשפחה. יש כאן מדשאות רחבות והמון פינות ישיבה, בהמשך תראו שדרת דקלים יפהפייה שמובילה למסלול הליכה על הטיילת לכיוון הים. אורכה של הטיילת בפארק היא בערך קילומטר אחד. תוכלו לראות מכאן גם את גשר המיתרים/נבל המרשים שמחבר בין שתי גדותיו של הנחל. באמצע הטיילת יש מזרקה גדולה בצורת פטרייה, דרך הפטרייה חוזרים המים שקיררו את הטורבינות לים ובצידה השמאלי של המזרקה ניתן לראות את הצינור המחזיר לנחל את מי הים. בנוסף ליד החנייה יש אנדרטה לזכרו של אבשלום פיינברג שהיה הוגה רעיון מחתרת ניל”י ונהרג בשליחות של הארגון.

בחודשי החורף כאשר טמפרטורת מי הים יחסית קרה, מגיעים הנה הכרישים לשחייה. לעתים מתקיימים אירועים מיוחדים לכבודם ותצפיות מעניינות שמביאות הנה מבקרים רבים. הכרישים מגיעים דווקא הנה כדי להתחמם מהמים החמים שמוזרמים לפה. המים החמים הם עודפי מים מתחנת הכוח ”אורות רבין” הצמודה אל הפארק. הכרישים שמגיעים לכאן, או יותר נכון לומר הכרישות, הן מסוג עפרורי וסנפירתן, וניתן לצפות בהן בעמדת הצפייה שבגדה הצפונית של נחל חדרה.

צריך לקחת בחשבון שלא תמיד הכרישות נמצאות כאן, וגם אם הן נמצאות לעיתים יהיה קשה לראותן. באותה תקופה שהן מגיעות הנה – עיריית חדרה, רשות הטבע והגנים וגופים נוספים מפעילים כאן עמדות הסברה ואטרקציות נוספות בנושא ביניהן: עמדת צפייה במסכים, דוכני הפעלות ויצירה לילדים ועמדת צילום. בשביל להגיע לאיזור הכרישים תוכלו להחנות את הרכב בחנייה, לחצות את הגשר לצד הצפוני של גדות הנחל וללכת לכיוון הים שם יש עמדת תצפית. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חניון פארק נחל חדרה. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

גן לאומי פארק השרון ויער חדרה – הטיול בגן לאומי פארק השרון ויער חדרה מומלץ בעיקר בתקופת החורף לאחר שירדו כאן גשמים מכובדים. בדיוק אז בריכות החורף ושלוליות החורף קמות לחיים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

אקו פארק חדרה – ברחבי הפארק הענק יש מספר אטרקציות ונקודות עניין שהופכות אותו לאטרקטיבי ומעניין במיוחד למשפחות ולילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי ושמורת טבע חוף גדור – החוף שוכן בין גבעת אולגה למכמורת. לצד חוף הים המרהיב, יש לכם אפשרות לצאת לסיור רגלי על רכס הכורכר המיוחד. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי קיסריה, חוף הקשתות אקוודוקט והנמל – גן לאומי קיסריה מציג את אחת מערי הנמל העתיקות והחשובות. בנמל קיסריה תוכלו ליהנות ממגוון בתי קפה, מסעדות, טיילת על שפת הים וטיול בין העתיקות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

לגעת בחיות – ספארי לילדים בגבעת חיים – לגעת בחיות בגבעת חיים הוא גן חיות קטן שמדמה את חיי החיות בטבע. במקום אפשר לטייל בין החיות, ללטף ולהאכיל. יש במקום אטרקציות נוספות ופינות ישיבה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גשר הצבים – פארק צבי הנחל בנחל אלכסנדר – פארק צבי הנחל הוא אחד האטרקטיביים מבין הפארקים שסובבים את נחל אלכסנדר. נקודת העניין המבוקשת שבפארק היא התצפית על צבי הנחל הרכים שחיים כאן. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

קטע נחל לדוגמא בפארק איטליה – נחל אלכסנדר – מפארק איטליה יוצא שביל הליכה מסודר ונגיש שעובר לצידו של נחל אלכסנדר ומגיעו בסיומו של גשר הצבים. בפארק יש ספסלי ישיבה ואזורי פיקניק מסודרים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

חורשת הסרג’נטים – יער נתניה – שלולית החורף – בצד המזרחי של נתניה הוקם אתר טבע עירוני שבו תמצאו ערכי טבע נדירים ומוגנים. המבקרים כאן לאחר הגשמים יכולים להתרשם מבריכת החורף שמתעוררת לחיים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער האילנות – גן בוטני ומרכז מבקרים – יער האילנות בשרון הוא המקום המושלם לשלב בו טיול נגיש וקצר, פיקניק והמון מרחבי משחק לילדים. תביאו לילדים בימבות, אופנים וכדור ותגיעו ליהנות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.