Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי נחל אלכסנדר – חורבת סמרה וחוף בית ינאי

נחל אלכסנדר שזורם באזור השרון הוא מבין הנחלים היפים והארוכים שיש באזור. לאורך הנחל יש מספר פארקים ואתרים שמהווים עניין וגם מסלולי טיול שמתאימים להליכה ורכיבה באופניים. הגן הלאומי נמצא בסמוך ליישוב בית ינאי, כפר ויתקין ומכמורת. בתחום הגן לאומי נמצאת גם נקודת השפך של הנחל אל המים. כביש החוף חוצה את הגן הלאומי – בצד המערבי נמצא השפך ובצד המזרחי מעברו השני של הכביש יש פארק גדול שבו חורשת אקליפטוסים, שולחנות פיקניק ושרידי עתיקות. שביל ישראל עובר ממש כאן בגן לאומי נחל אלכסנדר לכיוון שפך הים וממשיך דרומה.

את השטח המיוער של הגן הלאומי יהיה לכם קשה לראות מהכביש הראשי, אך כשתיכנסו פנימה תגלו יער ענק, מוצל ומסודר שמתאים מאוד לפיקניקים, ומותר גם לעשות על האש בתחום הפארק. יש כאן חורשת אקליפטוסים ענקית ובלב השטח המיוער תוכלו לראות שרידי מבינה עתיק מהמאה ה-19 – חורבת סמרה. המבנה נמצא על גבעת כורכר שגובהה כ- 15 מטרים והוא, ככל הנראה, שימש בעבר כתחנת מכס של השלטון העות’מאני. ניתן לטפס על הגבעה ולהגיע עד אל המבנה. בעונות הפריחה ניתן לראות כאן פריחה מגוונת שמאפיינת את אזורי הכורכר כמו רקפות, חבצלת קטנת פרחים, כלניות, אירוס ארץ ישראלי ועוד. כדי להגיע לחרבת סמרה תוכלו לרשום בוויז: חרבת סמארה או גן לאומי נחל אלכסנדר.

בעברו השני של הכביש בכיוון מערב תוכלו להגיע אל נקודת השפך של נחל אלכסנדר לים, שנמצאת צפונית לחוף בית ינאי. בנקודת השפך תוכלו להתרשם מזרימתו של הנחל בנקודה האחרונה, לפני ההתמזגות שלו עם הים. לאחר החורף וימי הגשמים עוצמת הזרימה מתגברת והמראות מרשימים במיוחד. יש להימנע מחצייה רגלית של השפך או מכניסה למים לצידו מחשש לטביעה. כדי להגיע לשפך הנחל תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי נחל אלכסנדר בית ינאי מחוז המרכז.

מדרום לנקודת השפך נמצא החוף של בית ינאי. חוף בית ינאי הוא חוף רחצה מוכרז והוא נחשב לאחד מבין החופים היפים והמיוחדים שיש בארץ, הוא מטופח ומסודר ויש בו שירותי הצלה פעילים בעונת הרחצה. באזור החוף יש גם סככות צל, שירותים ומקלחות, מתקני שעשועים לילדים ועוד. מהחוף יש אפשרות לצאת לטיול רגלי שמגיע אל נקודת השפך של נחל אלכסנדר. בשטח גן לאומי נחל אלכסנדר נמצא גם גשר הצבים אליו תוכלו להגיע באופן רגלי או בנסיעה ולצפות בצבי הנחל הרכים שמאפיינים את הנחל. גם כאן, לצד הגשר, תגלו פארק גדול שיש בו כל מה שצריך לפיקניק או בילוי יומי בטבע. במי נחל אלכסנדר חיים הצבים הרכים, הצבים הרכים חיים במים מתוקים, נחלים רדודים או ביצות. את מרבית הצבים של נחל אלכסנדר קל מאוד לראות באיזור גשר הצבים. מדובר על צבים שהשריון שלהם רך ובשל כך הם קיבלו את שמם. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מאגר משמר השרון – מצפור ויקר –  מצפור ויקר הוא מקום קטן שמפגיש אתכם עם היופי של הטבע. מדובר בתחנת תצפית ממנה תוכלו לראות אלפי עופות מים שעוברים פה מדי שנה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער קדימה – קרן קיימת לישראל – יער שגודלו כ-250 דונמים והוא נמצא בין שני היישובים קדימה ועין שריד. בתקופת הפריחה שלאחר הגשמים ישנה כאן פריחה מרשימה של צבעוני השרון ואירוס הארגמן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

לגעת בחיות – אטרקציה למשפחות, ביקור במקום המקסים הזה מאפשר לחוות את הטבע ולטייל בין החיות שמסתובבות כאן בחופשיות. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – מספר מסלולים מגוונים, וגם נגישים, עוברים בתוך השמורה. מקום נהדר לטיול עם היסטוריה ששווה להכיר. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גן לאומי אפולוניה – טיול נוף עוצר נשימה לאורך מצוק הצופה הישר אל הים, מסלול נגיש כולו ומושלם למשפחות. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מערות אפקה – לצד העיר הסואנת, יוצא מסלול קצר וקליל שמתאים לכל המשפחה שבו תטיילו בין מערות עתיקות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חוף השרון – מסלולי טיול לצד חופי הים של השרון, טיול קלאסי למשפחות לימים יפים ונעימים, בימים החמים ניתן לשלב עם ביקור בחוף הים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.