Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל סטלה מאריס – כוכב הים – מהקפלה למערת אליהו הנביא

בצד המערבי של חיפה ממש בשפיץ של רכס הכרמל, עובר שביל סטלה מאריס שנקרא גם כוכב הים. אם תגיעו לכאן תרגיש לרגע כאילו קפצתם בקטנה לאחד האיים המוכרים של יוון – נוף הים הפתוח בשילוב עם כיפת הקפלה הלבנה מעבירה את ההרגשה. מהשביל אפשר לראות נוף לכל הכיוונים: אם נביט דרומה נוכל לראות את קו החוף כאשר בימים עם ראות טובה נראה גם את ארובות תחנת הכוח בחדרה, אם נביט צפונה נוכל לראות את הרי הגליל מראש הנקרה ומזרחה לכיוון הר מירון, אם נביט מערבה נוכל לראות את הים התיכון הפתוח מולנו.

את המסלול מתחילים ממתחם סטלה מאריס בצמוד לבסיס חיל הים ומכאן הולכים בירידה אל סוף המסלול שמסתיים בחוף בת גלים. המסלול הוא קווי ולכן מומלץ להגיע עם 2 רכבים או לעלות עם הרכבל (יש לבדוק את שעות הפעילות שלו) אל נקודת ההתחלה. כבר בתחילת המסלול אפשר לראות כמה נקודות עניין שאסור לפספס: כאן יש את מנזר וכנסיית סטלה מאריס של הכרמליתים, תצפית ולידה ישנה מצבה לחיילי צבא נפוליאון, פסל מרים ואת המגדלור.

מכאן נרד 3 מדרגות ונצער בשביל צר המוביל אותנו אל נקודת התצפית. בנקודה הזו ישנו ספסל ממנו ניתן לראות את קו החוף. אם אתם מחפשים נקודה לבוא לצפות בה בשקיעה – זו אחלה נקודה, סך הכל הליכה של 150 מטרים ואתם בספסל. מכאן נמשיך לרדת למטה אל עבר כיפת הקפלה הלבנה – הלב הקדוש: על הקפלה ישנו שילוט ובו כתוב “קפלת המשפחה הקדושה –  הוקמה לטחנת רוח, הוסבה בשנות ה 60 לקפלה”. בסמוך אליה ישנם שני מבנים נטושים מתקופת המנדט.

ממשיכים לרדת במדרגות שחלקן חצובות בסלע והשביל ממשיך בתוך חורשת אורנים עד לנקודת סיומו במערת אליהו. על פי המסורת ממש כאן הסתתר אליהו הנביא בבורחו ממלכי ישראל. אלינו הנביא מקודש לכמה דתות: יהדות, נצרות, איסלם ולדרוזים. המוסלמים רואים בו “הנביא הירוק” בעל הכוחות להורדת גשמים. מכאן ניתן להמשיך לרדת ולהגיע עד לחוף הים של בת גלים שם גם ממוקם הרכבל במידה ותרצו לעלות בו. אם תגיעו לכאן בתקופת הפריחה תוכלו לפגוש כאן פריחה עונתית כמו רקפות, כלניות ועוד. כדי להגיע אל נקודת ההתחלה תוכלו לרשום בוויז: מנזר סטלה מאריס”.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

מדעטק חיפה – מדעטק חיפה נמצא בלב שכונת הדר והוא שוכן במתחם ההיסטורי של הטכניון. מבנה מרשים מוקף עצי דקל ובו תערוכות מתחלפות בנושא מדע, טכנולגיה וחלל. חוויה אדירה עם הילדים מתאים לכל הגילאים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע וגן לאומי חוף שקמונה והג’קוזי של חיפה – בשמורת טבע ימית וגן לאומי חוף שקמונה יש מגוון של בתי גידול חופיים וימיים. מפרצים סלעיים וחוליים, טבלאות גידוד, בריכות שפל ושפכי נחלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מבצר ראש מיה – נקודת תצפית בלב העיר חיפה – בלב העיר חיפה בשכונת רוממה הוותיקה ישנה נקודה לא כל כך מוכרת בשם מבצר ראש מיה – מבצר צלבני. מכאן יש תצפית מדהימה על כל מפרץ חיפה – שווה לבקר! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל שיח – נחל שיח הוא פנינת טבע בלב העיר של חיפה. מדובר במסלול הליכה ציורי שיש בו הכל: פריחה ועצי פרי, מי מעיינות לשחיה, נוף קסום ואפילו קצת ארכיאולוגיה. לא להאמין שכל הטבע הזה נמצא ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קדם – הוא מעיין מיוחד. קודם כל כי מדובר באחד המקומות הפחות מוכרים ולכן הוא שומר על האוטנטיות והאווירה בטיול הזה היא קסומה ופסטורלית. המעיין נמצא במזרח העיר טירת הכרמל. המסלול אליו מהווה יציאה חדה מן העיר אל הטבע ובכך גם הקסם שבו, מסלול עם נופים מדהימים של הים וההרים סביב חיפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הגשרים התלויים בנשר – במורדותיו הצפון-מזרחיים של הכרמל, בפאתי העיר נשר, נמצא פארק נשר. 275 דונם של עצי אורן וחורש ים תיכוני של עצי אורן ואלון. אחד מהפארקים המדהימים שיש לטייל בהם באיזור כשבמרכזו אטרקציה מיוחדת במינה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הואדי (לא מומלץ לפחדנים). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

בואו להכיר את העיר חיפה – טיול עירוני בשילוב טיול בטבע, רק בעיר חיפה תוכלו למצוא מספר רב של נקודות עניין – הגנים הבאהיים, המושבה הגרמנית, העיר התחתית ופארק הכרמל במרחק נסיעה קצר. למידע מלא על הטיול לחצו כאן.

שמורת הטבע החי בר  – ממש קרוב לאיזור שלנו תוכלו למצוא את שמורת הטבע חי בר שרשות הטבע והגנים מתחזקת, תפגשו פה מסלול נגיש, חיות והמון נוף. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל כלח בשוויצריה הקטנה והצניר – בחלקו הצפוני של פארק הכרמל תוכלו לעשות מסלול מעגלי אל נקודת תצפית בצניר בלב שוויצריה הקטנה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

דרך הדורות לחניון הכלניות – פארק הכרמל הוא אחד האתרים המבוקשים ביותר לטיול עם המשפחה. בכל עונות השנה מגיעים לכאן מטיילים מכל הארץ כדי ליהנות מהשפע והיופי של המקום הזה. כאן תמצאו את דרך הדורות מסע בין העתיקות ותצפית מחניון הכלניות. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

טיול בכפר הדרוזי דלית אל כרמל – בדליה יש המון מה לראות ובעיקר לטעום. אתם מוזמנים לקבל מאיתנו מסלול טיול עם ההמלצות למקומותש אסור לפספס בדליה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מנזר המוחרקה קרן הכרמל – אם אתם מחפשים נקודת תצפית מיוחדת הגעתם למקום הנכון. בואו לראות תצפית פנורמית מקו החוף ועד עמק יזראל וצפונה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שביל החלוצים – מסלול מקסים וקצר היורד אם האגם הנסתר של נחל אורן, השביל מוקדש לאסף רמון ז”ל בנו של אילן רמון ז”ל האסטרונאוט הישראלי הראשון. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.