Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדעטק חיפה: המוזיאון הלאומי למדע טכנולוגי וחלל

מדעטק חיפה נמצא בלב שכונת הדר והוא שוכן במתחם ההיסטורי של הטכניון. מבנה מרשים מוקף עצי דקל שאת אחד מהם נטע לא אחר מאשר אלברט איינשטיין בביקורו בישראל בשנת 1923. אם אתם מחפשים מקום חוויתי עם הילדים זה המקום!

במדעטק יש מספר מתחמים שיכולים להתאים כמעט לכל גיל. בקומה הראשונה ליד בכניסה יש את המרכז לגיל הרך: המתחם מתאים לגילאי שנתיים עד שבע והוא משלב מגוון רחב של פעילויות הקשורות למדע וטכנולוגיה. במתחם יש מבוך תחושות, מתחם מים, בניה בגופים הנדסיים, מבוך מראות ועוד. בקומה השנייה תמצאו את פארק נובל אנרג’י למדע: כאן ישנם מייצגים שבהם מותר לגעת, לטפס, להתנסות ולהפעיל.

הכל סביב הרעיונות של גדולי המדענים בהיסטוריה: ארכימדס, ליאונרדו דה-וינצ’י, סר אייזיק ניוטון, דניאל ברנולי, פיתגורס ועוד. בנוסף במרכז הפארק יש מזרקות מים שהילדים יכולים להיכנס לתוכן ולהירטב בימי הקיץ החמים (לכן כדאי להגיע עם בגדי החלפה). בקומה זו תמצאו גם תערוכות שמתחלפות אחת לתקופה והן בד”כ מרשימות מאוד ומוסיפות עניין רב לביקור במקום.

בקומה השלישית והאחרונה תוכלו למצוא תערוכות מתחלפות נוספות. כשאנחנו ביקרנו במקום הייתה תערוכה של השעונים הטבעיים – המסבירים בצורה ידידותית וחווייתית למה יש יום ולילה, למה בחורף קר ובקיץ חם ועוד שלל שאלות שכאן תקבלו עליהן תשובות. תערוכה של לאונרדו דה וינצ’י המדען והמהנדס שמציגה את ההמצאות המדהימות של האיש ששינה את העולם. תערוכת מדעי החיוך, תערוכת אסטרונומיה, תערוכת אנרגיה ירוקה, תערוכת מבעד לעדשה, תערוכת כימיה, תערוכת תעופה, תערוכת בין כרמל לים, תערוכת תעתועי ראייה, חדר חושך ומשחקי חידה. לטעמנו, במדעטק תוכלו לבלות עם הילדים בין כמה שעות לחצי יום, ועדיין יישאר לכם חשק לעוד!

לפני ההגעה שלכם למדעטק מומלץ לבקר באתר הרישמי של המוזיאון. באתר תמצאו מידע מלא על התערוכות שמוצגות בזמנים בהם אתם רוצים להגיע לבקר וגם מידע על שעות הפעילות של המוזיאון. לאתר הרישמי לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מדעטק – כניסה 25 שמריהו לוין, חיפה.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

המוזיאון הימי הלאומי בחיפה  -המוזיאון הימי הלאומי בחיפה הוא אחד מבין מספר מוזיאונים חשובים בעיר חיפה, והוא אחד המתאימים ביותר לביקור עם ילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל סטלה מאריס – כוכב הים  – בצד המערבי של חיפה ממש בשפיץ של רכס הכרמל, עובר שביל סטלה מאריס שנקרא גם כוכב הים. נופי הים התיכון יתנו לכם הרגשה שאתם באיי יוון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל שיח – נחל שיח הוא פנינת טבע בלב העיר של חיפה. מדובר במסלול הליכה ציורי שיש בו הכל: פריחה ועצי פרי, מי מעיינות לשחייה, נוף קסום ואפילו קצת ארכיאולוגיה. לא להאמין שכל הטבע הזה נמצא ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קדם – הוא מעיין מיוחד: קודם כל כי מדובר באחד המקומות הפחות מוכרים ולכן הוא שומר על האוטנטיות והאווירה בטיול הזה היא קסומה ופסטורלית.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

בואו להכיר את העיר חיפה – טיול עירוני בשילוב טיול בטבע, רק בעיר חיפה תוכלו למצוא מספר רב של נקודות עניין – הגנים אבהיים, המושבה הגרמנית, העיר התחתית ופארק הכרמל במרחק נסיעה קצר. למידע מלא על הטיול לחצו כאן.

שמורת הטבע החי בר  – ממש קרוב לאיזור שלנו תוכלו למצוא את שמורת הטבע חי בר שרשות הטבע והגנים מתחזקת, תפגשו פה מסלול נגיש, חיות והמון נוף. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל כלח בשוויצריה הקטנה והצניר – בחלקו הצפוני של פארק הכרמל תוכלו לעשות מסלול מעגלי אל נקודת תצפית בצניר בלב שוויצריה הקטנה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

טיול בכפר הדרוזי דלית אל כרמל – בדליה יש המון מה לראות ובעיקר לטעום. אתם מוזמנים לקבל מאיתנו מסלול טיול עם ההמלצות למקומות שאסור לפספס בדליה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.