Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית התותחן תמיד תותחן – אתר הנצחה של חיל התותחנים

בלב העיר זיכרון יעקב ישנו מרכז מבקרים ואתר הנצחה של חיל התותחנים. ביקור בבית התותחן הוא חוויתי וכאן תוכלו לצאת לסיור מותאם לכל גיל. כבר בכניסה אל המתחם תוכלו להיחשף אל מיציגי עלי ארטילריים ואמצעי לחימה מכל השנים כולל שילוט המסביר על כל תותחן מייצג. מעבר למייצגים יש כאן מרכז מורשת ומוזיאון של חיל התותחנים.

המתחם נמצא בתחום אחוזת ניל”י על גבי קרקע השייכת למשפחת אהרונסון. למי מכם שלא מכיר את משפחת אהרונסון מדובר על משפחה יהודית שעלתה מרומניה עם תחילת העלייה הראשונה והם נמנו עם מייסדי המושבה זכרון יעקב. רבים מבני המשפחה נמנו עם מיקימי ארגון המחתרת ניל”י – נצח ישראל לא ישקר.

במתחם תוכלו למצוא: אנדרטה עם כל שמות חללי חיל התותחנים ובצידה רחבת טקסים גדולה עם נוף אל עבר הים, חדר זיכרון לנופלים, מרכז מחקר ומידע וחדר מורשת של החיל עם מייצגים היסטוריים מתולדות החיל ועד היום, אודיטוריום שנקרא על שמו של ניר שרייבמן שנפל באסון המסוקים והוקם בתרומת משפחתו, תצוגה בשטח הפתוח של עשרות דגמי כלים ארטילריים ואמצעי לחימה שנמצאים בשימוש צה”ל וצבאות אחרים כולל תותחנים.

לאורך כל השטח תוכלו למצוא ספסלי פיקניק והמון נקודות צל למנוחה. שעות הפתיחה ימי ראשון עד חמישי 08:30-16:30 ימי שישי וערבי חג 08:30-12:00 האתר פתוח גם בחול המועד וסגור בשבתות וחגים – אנחנו ממליצות ליצור קשר ישירות במועדים וחגים כי לפעמים האתר משנה את שעות הפתיחה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “בית התותחן”.

במידה ותרצו להמשיך לטייל באיזור:

עין צור – פארק רמת הנדיב – עין צור הוא מעיין נקבה שנמצא ברמת הנדיב, בסמוך לעיר זכרון יעקב, ויש בו מים בכל השנה.לצד המעיין ישנם גם שרידי עתיקות. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

חוות הנדיב – חוות חיות קטנה עם פינת ליטוף שמתאימה לבילוי קצר עם הילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין אביאל – נחל תנינים – מסלול נהדר שמומלץ לבקר בו גם בקיץ ואפשרי גם בחורף לחובבי זרימות. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 

מאגר גלעד וגבעת הרקפות – מבין המקומות היפים שיש באיזור במיוחד בתקופת הפריחה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – שמורת הטבע של רשות הטבע והגנים, יש כאן מסלול יבש ומסלול רטוב לימי הקיץ החמים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק לאומי קיסריה – בואו לחזור אחורנית בזמן ולראות את העיר העתיקה של קיסריה עומדת אל מול נופי הים התיכון. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע חוף דור הבונים – מעבר לחופי הרחצה המדהימים שיש כאן לימי הקיץ החמים תוכלו למצוא כאן גם מסלולי הליכה ופריחה מרשימה בתקופת החורף. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.