Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנדרטת זיכרון עוז 77 עמק הבכא - מלחמת יום הכיפורים

בצפון רמת הגולן בין הר חרמונית לבין קוניטרה נמצא עמק הבכא. מדובר באיזור שבו התחולל אחד מקרבות הבלימה הקשים ביותר שידע צה”ל במלחמת יום הכיפורים. מאות של טנקים סורים שרופים שנשארו פרושים על פני כל העמק נתנו לעמק את שמו – עמק הבכא. במקום הזה טנקים של חטיבה 7 ושל חטיבה 188, בעזרת סיוע של גדוד 405, בלמו את כוחות השריון הסורים בקרב דמים קשה שנמשך במשך 4 ימים. לכוח הישראלי היו 150 טנקים בלבד שלחמו אל מול 450 טנקים סורים.

הודות לקרב הבלימה שנוהל על ידי מפקד גדוד 77 של חטיבה 7 אביגדור קהלני, נכשלה המתקפה של הצבא הסורי והושמדו כ 300 טנקים סורים! במקום הזה צה”ל איבד 76 לוחמים ולזכרם הוקמה האנדרטה הניצבת כאן היום. באנדרטה יש טנק סורי שנעצר על ידי הכוחות הישראליים בדיוק בנקודה בה הוא עומד היום בזמן קרב הבלימה. בנוסף לטנק הסורי, יש גם טנקים ישראלים שנשארו עומדים כאילו הזמן עצר מלכת. מסביב יש ספסלי פיקניק פזורים לטובת המבקרים ומסלול נגיש וקצר שמוביל עד לנקודת תצפית מרהיבה על עמק הבכא. שימו לב – במקום יש שדות מוקשים ולכן אין לחצות גדרות ויש ללכת על השבילים המסומנים בלבד!

תוכלו לראות מכאן את הנוף של עמק הבכא שהיום נחשב לאיזור “שקט”. תוכלו לראות כאן גם את חוות הרוח העצומה של עמק הבכא שכוללת שלושים טורבינות רוח לייצור חשמל. אם תרצו להעצים את החוויה תוכלו להגיע אל מיצג קרב עמק הבכא שמספר את סיפור הגבורה של חטיבה 7 במלחמת יום הכיפורים – מתקיים באל רום. כדי להגיע לכאן יש לשים בוויז: “עוז 77 עמק הבכא”. אם אתם מגיעים מכביש 98 פונים ימינה מול הכניסה לקיבוץ אל רום. ישנה דרך סלולה ועבירה לכל רכב סביב קילומטר וחצי עד שפונים שמאלה על פי השילוט במקום.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

חניון לילה ואנדרטת חטיבת פלס”ר 7 – מדרום לכפר בוקעתא שבצפון רמת הגולן ממש מול הר חרמונית תוכלו למצוא את איזור הקרבות הקשים שהיו במלחמת יום הכיפור לפלס”ר 7. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

הפארק הוולקני אביטל הפארק מציג בצורה חוויתית תופעות טבע וולקניות אשר מלמדות על הגיאולוגיה וההיסטוריה הגעשית של המקום. הר אביטל נמצא בצמוד להר בנטל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הר בנטל ושוקו חם בבית קפה קופי ענן – מבין הנקודות שאסור לפספס ברמת הגולן, נקודת תצפית על כל צפון רמת הגולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תצפית מאגר בנטל במרום גולןבקיבוץ הוקם גן קטן ויפהפה, שלא נגזים אם נאמר שהוא נראה כמו גלויה. הגן משקיף אל עבר מאגר בנטל וחוות הרוח בעמק הבכא. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר הפלאומגנטיזם ברמת הגולן – כשהמצפן מאבד את הצפון – נקודת עניין שנמצאת בין מאגר עורבים למרום גולן שנקראת פלאומגנטיזם היא תופעה מעניינת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הג’ובה הגדולה ביער אודם – תופעת טבע מדהימה – מכתש ענק עם מסלול הליכה נגיש, שסביבו שלטי הסבר על המקום והתופעה שיצרה אותו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן ועובר במספר נקודות משמעותיות שהוא עבר בחייו, המעבר ביניהן הוא בנסיעה עם הרכב. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.