Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גב ילק – טיול גבים באזור מכתש רמון

גב ילק הוא מקום שכדאי מאוד לבקר בו לפחות פעם אחת כשמגיעים לאזור מצפה רמון והמכתש. מדובר בבריכת מים גדולה בלב המדבר, שנוצרת כתוצאה מגשמים מרובים שנאגרים לתוכה. מקום יפה ומיוחד מאוד בנוף המדברי שיש סביבו. ההגעה אליו היא מכביש 40, והוא נמצא במרחק של כ-10 דק’ נסיעה ממצפה רמון. מהחניה אל הגב ישנה הליכה נוחה של מספר דקות בלבד.  

גב ילק הוא חלק מנחל ילק שהוא אחד מיובליו של נחל נקרות. עומק הגב, כאשר הוא מלא עד סופו, מגיע ל כ-4 מטרים וגודלו סביב 5*4 – מבין הגדולים שיש באיזור. חלק מהיופי של המקום היא במצוקי המדבר העוצמתיים שסביבו. סביב הבריכה תוכלו לשבת בנוח ולהסתתר בצל תחת המצוקים, ואפילו לפרוס לכם שמיכת פיקניק קטנה. 

אסור בשום פנים ואופן להתקרב למקום בזמן שטפונות לכן אם אתם מגיעים בימים גשומים, חשוב מאוד להתעדכן מראש על צפי שטפונות באזור. יחד עם זאת, לאחר שהגשמים הפסיקו,  מומלץ מאוד להגיע לכאן קרוב ככל שניתן לאחר הגשמים. כך תוכלו להנות ממים צלולים ומזמינים שנאגרו לתוך הבריכה ואולי גם לטבול בתוכה.  

אז אם בא לכם להנות ממקום מיוחד בנוף המדברי, שאינו דורש הליכה מרובה והוא בהחלט מתאים לטיול עם כל המשפחה זה המקום בשבילכם. שימו לב – ההליכה עד לגב אמנם נוחה אך היא אינה מתאימה לעגלות. איך מגיעים לגב ילק? תוכלו לרשום בוויז “גב ילק” והוויז יוביל אתכם למקום. למעשה ממצפה רמון נסיעה של 15 ד’ כאשר בצד שמאל של הכביש תוכלו לראות את רחבת העפר שבה אפשר להחנות את הרכב. במידה ופספסתם את הפניה ישנה פניה נוספת לאחר כ 200 מטר שבה תוכלו לעשות פרסה (נקודת העצירה נמצאת בנקודה ה 80 של הכביש).

רוצים לראות עוד מקומות יפים באזור? הנה כמה רעיונות:

המנסרה ואבן רוח מים – שני אתרים שמציגים תופעות גיאולוגיות מרשימות והן אטרקציה מקסימה לילדים. הם נמצאים במרחק 10 דק’ נסיעה ממכתש רמון ופחות מ-5 דק’ נסיעה אחד מהשני. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

מרכז המבקרים על שם אילן רמון – מסע בזמן בעקבות אילן רמון, פעילות חווייתית ומעשירה לכל המשפחה על שפת מכתש רמון המרהיב. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

חוות האלפקות – טיול קליל בין הלאמות והאלפקות בלב המדבר. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

מצפה רמון – גן הפסלים – הדרום הוא האהוב עלינו מבין אזורי הארץ, יש בו נופים עוצרי נשימה שלא ניתן להישאר אדיש אליהם אחד מהמקומות לחוות את עוצמת המדבר הוא ללא ספק גו הפסלים שנמצא על שפת מכתש רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
גן לאומי צבעי מכתש רמון – בתוך מכתש רמון יש המון אפשרות למצוא הוכחות לתופעות גיאולוגיות מרתקות אחד האיזורים לראות את התופעות האלו הוא ציר הנסיעה בגן לאומי צבעי רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.