Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצפור ויקר - מאגר משמר השרון

בין אם אתם חובבי צפרות ובין אם לא, מצפור ויקר הוא מקום יפהפה שכדאי לבקר בו וליהנות מהיופי שלו. מאגר משמר השרון נמצא באזור עמק חפר ובו הוקם מצפור ויקר המדובר, שבו תמצאו מרפסת תצפית גדולה ומוצלת שמאפשרת תצפית נוחה על העופות נודדים שמבקרים כאן מדי שנה. התקופה המומלצת להגיע אל המאגר היא כמובן בעונת הנדידה, שלרוב מתחילה בחודש אוקטובר. זה הזמן שבו יש לכם את הסיכוי הגבוה ביותר לפגוש מאות ואולי אפילו אלפי שקנאים שמגיעים הנה, וליהנות מהתופעה המיוחדת הזו של הטבע. 

מצפה ויקר מפגיש אתכם עם היופי של הטבע. מדובר בתחנת תצפית מסודרת ממנה תוכלו לראות את עופות המים שעוברים פה במהלך ימות השנה וליהנות מצלילי הטבע הנפלאים. בשיא עונת הנדידה עוברים מכאן אלפי שקנאים ויוצרים מראות מרשימים שמיים ובארץ. מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחה”צ לקראת שקיעה – בזמנים אלו תנועת העופות היא בשיאה והמראה מרהיבהמקום מתאים לעצירה קצרה לתצפית, הוא פחות מתאים לבילוי ארוך. בסמוך למצפור תוכלו למצוא פארק שעשועים קטן וסביבו מספר שולחנות פיקניק. 

המסלול העולה אל המצפה הוא קצרצר ונגיש במלואו. בתקופת הנדידה קק”ל עורכת כאן מגוון של פעילויות הקשורות לעולם הצפרות הכוללות גם פעילויות לילדים – כדאי להתעדכן באתר קק”ל. שימו לב כי יש אפשרות להמשיך עם הרכב לכיוון דרומה לנקודת תצפית נוספת – לפעמים כמות השקנאים שנמצאת שם גדולה יותר. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מצפור מאגרי עמק חפר – מצפור ויקר. שימו לב: הדרך אל המצפור לא סלולה במלואה, אבל היא עבירה לכל רכב. למרות זאת, לאחר הגשמים הדרך יכולה להיות בוצית ותוואי הדרך עלול להשתנות. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

אגמון חפר – טיול צפרות בלב השרון – אגמון חפר מאפשר להגיע אל הטבע במרחק נגיעה מהעיר. כאן תוכלו לצאת למסלול מסביב לאגם ולפגוש עופות השונים המגיעים הנה בעונת נדידה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אוטופיה – בלב עמק חפר בשטח של כ 40 דונם תמצאו את פארק אוטופיה, גן בוטני ברמה בינלאומית, תמצאו כאן ריכוז גדול של סחלבים ואטרקציות שמתאימות לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער קדימה – קרן קיימת לישראל יער שגודלו 250 דונמים והוא נמצא בין שני היישובים קדימה ועין שריד. בתקופת הפריחה שלאחר הגשמים ישנה פריחה מרשימה של צבעוני השרון ואירוס הארגמן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון – שמורה יפהפייה שופעת פריחה עם מסלול הליכה מסומן נוח וקליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מערות אפקה – מסלול קצר וקליל שמתאים לכל המשפחה שבו תטיילו בין מערות עתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק מנחם בגין – פארק ענק עם מגוון אטרקציות, שתוכלו לבלות בו שעות ארוכות. מפיקניק, שעשועים, שיט ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חוף השרון – מסלולי טיול לצד חופי הים של השרון, טיול קלאסי למשפחות לימים יפים ונעימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

לגעת בחיות – ביקור במקום המקסים הזה מאפשר לחוות את הטבע והחיות הכי קרוב שרק אפשר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – מספר מסלולים שונים בתוך שמורת הטבע נחל תנינים, מקום נהדר עם היסטוריה ששווה להכיר – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי אפולוניה – טיול נוף עוצר נשימה לאורך צוק הצופה הישר אל הים, מסלול נגיש כולו מושלם למשפחות – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי הירקון – איזור הגן הלאומי תל אפק מספק לנו מספר מסלולי הליכה עם המון נקודות עניין. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.