Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תל עזקה פארק בריטניה שפלת יהודה

פארק בריטניה שנמצא בשפלת יהודה ובאיזור עמק האלה משתרע על פני כ 40 אלף דונם, בחלקו הצפוני של הפארק תוכלו למצוא את תל עזקה. תל עזקה או בשמה הנוסף זכריה הייתה עיר בלב ליבה של שפלת יהודה, התל נמצא בגובה של מעל ל 350 מטר מעל פני הים מעל לערוץ הנחל האלה. מיקום תל עזקה אסטרטגי מאוד כיוון שזו הדרך המובילה מכיוון גת פלשתים דרך עמק האלה לכיוון הרי יהודה והלאה.

עזקה מוזכרת במקורות מספר רב של פעמיים, בספר יהושע מסופר על מלחמת ירושלים ואיך שהלוחמים ברחו עד לעזקה, בספר שמואל א’ שם יש את הסיפור המפורסם של דוד וגוליית. בטיול שלכם אל התל תוכלו לראות את האבנים עליהם יש פסוקים שונים מהתנ”ך שנלקחו מסיפור הקרב בין דוד וגוליית שנערך ממש כאן למרגלות התל. גם בהגעה אל ראש התל תוכלו לראות את האבנים הארוכות עליהם ניתן לנוח לאחר הטיפוס ולקרוא מהן את הפסוקים מסיפור הקרב. כשאתם מגיעים אל התל חפשו במרכזו את שעון השמש הענק.

מהחניה ועד לנקודת התצפית המרחק הוא 300 מטרים אך היא במגמת עליה ולכן דרגת הקושי היא בין קלה לבינונית בשם הטיפוס לתל. ישנה אפשרות למסלול קווי המתחיל בחניה ומסתיים בכביש 383 בסימון שבילים שחור ואורכו 1.3 ק”מ. העלייה לתל לא מונגשת לכן מומלץ עם מנשא. בתקופת הפריחה פורחים כאן הכלניות, הרקפות וגם עצי השקד. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז תל עזקה. הכניסה היא מכביש 383 שהיא הכניסה הצפונית של פארק בריטניה. מהכניסה לפארק ישנו שילוט שמלווה אתכם עד לרחבת החנייה בתל עזקה. למגיעים מכביש 38 מכיוון בית שמש בצומת עזקה/זכריה שנמצאת כ 800 מטרים מהכניסה לישוב זכריה פנו ימינה לכביש 383.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

שביל הבארות והבורות – פארק בריטניה – אחד המסלולים היותר מוכרים של פארק בריטניה הוא שביל הבארות והבורות. השביל הוא שביל מעגלי, מתאים למשפחות ולכלבים, חלקו הקטן מוצל ואורכו 3 ק”מ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל לכיש – גן לאומי תל לכיש שוכן על תל מיוחד ומעניין שמציג את שרידה של העיר הקדומה מתקופת המקרא ותצוגה מיוחדת של כיסאות המלכים בממלכת יהודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי גבעות מרר – גבעות מרר נמצאות באזור דרום מישור החוף, דרומית לעיר רחובות, והוא מקום מושלם לטיול משפחתי קצר, חוויתי ומעניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל צפית – דרומית לכפר מנחם תמצאו את גן לאומי תל צפית בו תוכלו לצאת לטיול מקסים בין נופים ומערות. תל צפית על שם הכפר הערבי תל א-צאפי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת בורגין פארק עדולם – צרפת – טיול מערות חוויתי – בחורבת בורגין שבפארק עדולם תוכלו לצאת לטיול קליל עם אטרקציה של מערות זחילה, נוף משגע ופריחה מגוונת. הפארק יפהפה ומאוד מומלץ לטיול משפחתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת מדרס – פארק עדולם צרפת – אתר חורבת מדרס נמצא בפארק עדולם שבאזור שפלת יהודה. המקום מציג שרידי עיר עתיקה שבו נתגלו מעל 50 מערות ובורות. הטיול כאן משלב טבע, היסטוריה וגם אטרקציה מיוחדת מאוד ולכן הוא מהווה אופציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים – מבין המקומות המדהימים שאסור לפספס, חוויה אדירה בכניסה אל מערת נטיפים בת מליוני שנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית גוברין –  עולם מערות קסום ומרהיב שכל כולו אטרקציה מושלמת לילדים. צריך לקחת בחשבון שהגן הלאומי הוא ענק והטיול בו הוא עם הרכב, לפי תחנות שמסומנות במפת האתר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעיינות בירושלים – לשמחתנו ירושלים מלאה במעיינות הנובעים כל השנה, מקומות נהדרים להגיע עם הקטנים.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים  – הטיול בנחל חלילים יוצא מבין השכונות של העיר מבשרת ציון. ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בין תעלות והבריכות שנחל כסלון יוצר כאן תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים ונחמדים עם המון צל לצד הסיטוריה ומורשת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.