Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרפסת ים המלח מצפה יריחו

בדרך מירושלים אל ים המלח, דרך הישוב מצפה יריחו שנמצא ממש על כביש 1 אפשר להגיע אל נקודת תצפית מרהיבה על נופי מדבר יהודה ובקעת הירדן אפשר לראות מכאן את צפון ים המלח, הרי מואב, העיר יריחו וכדומה. התצפית היא לזכרם של בני הישוב מצפה יריחו שנהרגו בתאונת דרכים בסמוך לכאן. חשוב לציין – מדובר על יישוב דתי לכן הכניסה לכאן עם הרכב בשבתות לא אפשרית.

במרפסת שכאן תוכלו למצוא מבנה צבוע לבן שבנוי משלושה חדרים ללא תקרה מה שנותן תחושה על מבוך שלא נגמר. יש כאן שילוט כולל מסבירון שנותן סקירה מדהימה על האיזור. מהמבנה ניתן לרדת בהליכה רגלית לכיוון ספסל שנמצא הגבעה ממול, לשבת על הספסל ולהנות מנוף בראשית. אם אתם אנשי זריחות זאת נקודה מושלמת לראות אותה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מרפסת ים המלח מצפה יריחו. כאשר תכנסו לישוב מצפה יריחו תגיעו לכיכר בה תפנו שמאלה והמשיכו ישר לרחוב אבני מילואים ואז לרחוב דרך החיים. שימו לב מכאן הכביש נהיה צר, סעו לאט.

בתוך הישוב מצפה יריחו, בסמוך לגן משחקים ברחוב טיילת דרכי רפאל, ישנה תצפית נוספת “מצפוראשונים” לזכרם של מאיר כהנא ז”ל מקים גרעין יריחו ולזכרם של מאיר ושרה זאב ז”ל ממייסדי מצפה יריחו. אם כבר הגעתם עד הנה, אל תפספסו את הביקור במנזר סינט ג’ורג’ שקרוב לכאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מנזר מרסבא – חג האורות שמאירים את המדבר – לאורך הצוק שמעל לנחל קדרון שנמצא בצפון מדבר יהודה ישנו מנזר מרהיב ביופיו ושמו מר סבא. בכל חודש דצמבר חוגגים בו את חג האורות לזכרו של סבאס. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל אוג תחתון – מסלול מעגלי עם סולמות ויתדות – נחל אוג הוא הצפוני ביותר מבין הנחלים שנשפכים אל ים המלח הישר ממדבר יהודה, בו תמצאו מסלול מעגלי מאתגר עם סולמות ויתדות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל פרת – השמורה הכי יפה שיש במדבר יהודה. מים זורמים, נופי נווה מדבר והמון שקט! תוכלו לצואת כאן למסלול הליכה שמתאים לכל המשפחה או למסלול אתגרי לאורך הנחל. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גלריה מינוס 430 – אומנות במקום הנמוך בעולם – בצפון ים המלח, במקום הנמוך ביותר בעולם תוכלו למצוא את גלריה מינוס 430. בתים נטושים שקיבלו צבע וחיים בזכות אומנות הגרפיטי שנעשה כאן. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עיינות צוקים – עין פשחה  נביעות מים טבעיות לצד נופי הצוקים האדירים של המדבר. במקום ישנן מספר בריכות של נביעה טבעית שבהן ניתן לשחות. חלקן עמוקות וחלקן פחות. ברחבי הפארק שולחנות פיקניק ופינות חמד. מנגלים מומלצים בהחלט. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל ערוגות המסלול האהוב עלינו ביותר בים המלח, נחל ערוגות מספק לנו הליכה בין גבים ומפלים. נחל ערוגות נמצא בתוך שמורת עין גדי במדבר יהודה. הוא שכן של נחל דוד, וגם בו בדומה לשכנו זורמים מים במהלך כל השנה והוא אחד היפים בנחלי מדבר יהודה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל דוד – שמורת הטבע עין גדי – האח הקטן של ערוגות, קיבל את שמו על שם דוד המלך שנהג להסתתר מפני שאול המלך באזור עין גדי. יש כאן מסלול שמתאים למשפחות עם ילדים קטנים ואפשרות למסלול ארוך ואתגרי למי מכם שמחפש למערת הדודים, נחל זורם עם בריכות ומפלים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין בוקק עין בוקק הוא מסלול מקסים בדרום ים המלח, שמציע טיול קליל עם ילדים ומתאים לכל המשפחה. במהלך הטיול פוגשים במים זורמים לצד נופי המדבר, והשילוב של השניים הוא חוויה מיוחדת מאוד. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי מצדה – מה יש לומר על מצדה? אולי המקום הכי מפרסם בארץ וכל אחד חייב לבקר פה לפחות פעם אחת. הנוף מכאן עוצר נשימה והסיפור של ההר כובש. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.