Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי צובה – תל צובה פארק יצחק רבין

תל צובה נמצא בסמוך לקיבוץ צובה באזור ירושלים. הר צובה מתנשא לגובה של 769 מטר מעל פני הים וממנו תוכלו לקבל נקודת תצפית מהיפות שיש אל הרי ירושלים. בתל תוכלו לראות גם שרידי מבצר צלבני ושרידי יישובים מהתקופות השונות. שמו של המבצר שהיה כאן הוא מבצר בלמונט שפירושו – ההר היפה. במלחמת העצמאות בשנת 1948 נכבש הכפר הערבי צובא ששכן באיזור המבצר וגם את שרידיו ניתן לראות כיום על התל. 

על ההר יש מסלול הליכה קצר בדרגת קושי קלה. ניתן להחנות את הרכב בחניון התחתון או לעלות איתו ולהחנות לצד הדרך העולה. למען בטיחותכם כדאי להחנות בחלק התחתון, מה שיוסיף לכם עוד מספר דקות בודדות של הליכה. מהחניון התחתון מתחילים לצעוד דרך כביש הגישה, ובדרך כבר תפגשו שילוט המספר על קרב צובא שהיה כאן במהלך מבצע “הראל”. לאחר כ-100 מטרים, נראה שער שחוסם את הדרך לרכבים וסימון שבילים שחור. מכאן נטפס מעלה לכיוון ראש התל עד לנקודת השילוט הראשונה שמסבירה על הנוף והאיזור. כאן גם  נפגוש את שרידי הכפר ואת החומות של המצודה.

מכאן נמשיך על פי שילוט וסימון השבילים השחור ונקיף את התל הקפה של 400 מטרים שבסיומם נגיע חזרה אל נקודת ההתחלה. חלק מההליכה היא נוחה, וחלקה בנויה עם מדרגות וסלעים. סך הכל מדובר בהליכה קלה שמתאימה גם למשפחות עם לילדים. מסביבנו המון קקטוסים ובוסתנים של תאנים, רימונים, שקדים וחורש טבעי כמו אלון ואלה ארצישראלית. מומלץ לבקר כאן בתקופת פריחת השקדיות שמוסיפות המון יופי לתל. אל תפספסו את העצים העתיקים של האלון המצוי והזית האירופי שנמצאים מעט דרומית למבצר – כדי להגיע אליהם ניתן להמשיך ללכת עם הכביש העולה, במקום לפנות לשביל השחור, ואחרי 50 מטרים תראו את השילוט המפנה לעצים.

שימו לב שלאחר הגשמים המסלול יכול להיות בוצי, ולכן יש להיזהר מלהחליק. בימי הקיץ החמים יש לקחת בחשבון שהמסלול כולו חשוף לשמש. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי צובה. ההגעה היא דרך כביד 395. כאשר נכנסים לקיבוץ צובה, ממשיכים ישר עד להגעה לכיכר הראשונה, שם נמשיך ישר עד לסוף של הקיבוץ לכיוון מזרח. נעבור את מלון צובה ונגיע עד לרחבת חניה גדולה עם שילוט וסימון שבילים של שביל ישראל העולה מעלה. 

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

עין כרם – טיול בסמטאות השכונה הציורית של ירושלים – שכונת עין כרם נמצאת במערב ירושלים, במרחק של כ-20 דקות נסיעה ממרכז העיר. הביקור בשכונה המיוחדת מאפשר לכם לחוות טיול באווירה כפרית ורגועה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קיפצובה – חוויה משפחתית מקפיצה – בתוך קיבוץ צובה תמצאו את פארק השעשועים קיפצובה. מעבר למתקנים שיש כאן עליהם נפרט בהמשך יש כאן את הנוף עוצר הנשימה של הרי ירושלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעגלי בסטף למשפחות – הסטף הוא מקום מעולה לטיול שמשלב נוף עוצר נשימה ואטרקציה. במהלך המסלול פוגשים מעיינות וגם ניקבה שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק עמק הצבאים – עמק הצבאים הוא אתר הטבע העירוני הגדול ביותר בישראל, העמק מקיף שטח של 250 דונם בלב העיר ירושלים. בפארק יש עדר של 30 צבאים שחי בו לאורך השנים, בנוסף יש כאן מגוון רחב של יונקים, ציפורים ועופות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עיר דוד ונקבת השילוח – גן לאומי עיר דוד, שנמצא בעיר ירושלים, נחשב לאתר ארכיאולוגי פופולארי אליו מגיעים מיליוני מבקרים מהארץ ומהעולם כאן יש את עיר דוד ונקבת השילוח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין לבן -אזור הרי ירושלים הוא עשיר במעיינות יפים ומרעננים. אחד המוכרים ביותר הוא עין לבן, וזה כנראה בגלל קרבתו לגן החיות התנכ”י המפורסם, ממש 2 דק’ נסיעה מהפארק. אם תגיעו בזמני חופשות או סופי שבוע, אתם כנראה ממש לא תהיו פה לבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אקווריום ישראל– אם אתם מחפשים אטרקציה לכל המשפחה, משהו מיוחד שלא תראו כמותו עוד במדינתנו קטנה ולא מבייש שום אטרקציה בינלאומית – זה המקום. בילוי מצוין במיוחד בימים החמים/קרים! התמחות האקווריום הוא בשימור בתי הגידול והסביבה הימית של ישראל – המטרה העיקרית –  שמירה על הטבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
מערת הנטיפים – ליד בית שמש היא תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם. בסמוך לעיר בית שמש בלב יער ארצות הברית, בדרך נוף מפותלת נמצאת מערת הנטיפים, המוכרת גם בשמה מערת שורק, אחת מתופעות הטבע המיוחדות בעולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
מעיינות בירושלים – בפחות משעה נסיעה ממרכז הארץ מגיעים לאזור הרי ירושלים. אזור זה התברך בלא מעט נביעות ומעיינות קרירים ומיוחדים מאוד. הפעם נמליץ לכם על כמה מהמוכרים באזור שמומלץ בחום להגיע אליהם וליהנות משקט ההרים וכמובן אם אפשר לצרף לזה פק”ל קפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
שמורת הטבע נחל חלילים – נחל חלילים מספק לנו חוויה של טיול משפחתי וקליל בנוף מקסים. הטיול בנחל חלילים יוצא מבין השכונות של העיר מבשרת ציון. ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.