Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל עין הזהב - פארק הזהב קרית שמונה

פארק הזהב הוא פינת טבע נהדרת לצד העיר הצפונית קריית שמונה. סביב העיר מקומות טיול רבים, אטרקציות ונחלים זורמים אבל את נחל הזהב לא הרבה מכירים. נחל עין הזהב הזורם בכל ימות השנה עובר במספר נקודות בתוך העיר ויותר פינות טבע מפתיעות ונהדרות! בדרכו עובר הנחל גם בתחומי פארק הזהב שם הוא יוצר מראות מרהיבים של טבע פראי, ומעניק למטיילים בו אווירה פסטורלית מושלמת בפארק. פארק הזהב באופן כללי הוא מקום נהדר לעצירה ויש בו גם נקודות עניין נוספות בנוסף להיותו מקום נהדר לפיקניק. פארק נחל הזהב מחולק ל2 חלקים עיקריים שלא כדאי לכם לפספס אף אחד מהם בביקור שלכם בפארק.

פארק נחל הזהב 

החלק הראשון של הפארק הוא למעשה פארק עירוני – פארק נחל הזהב. ברחבי הפארק זורם נחל הזהב ומגיע אל בריכות מים רדודות וצלולות. בנוסף לפלגי המים הזורמים, בתחומי פארק הזהב יש מתקני ספורט ומתקני שעשועים, פינות ישיבה מוצלות תחת העצים, ספסלי פיקניק מסודרים וכל השבילים כאן הם נגישים. תוכלו להתמקם כאן באחת מהפינות השקטות לצד צלילי המים הזורמים. בפארק תפגשו גם במבנה עתיק ששימש בעבר כמסגד, אך כיום הוא משמש כמוזיאון לתולדות העיר קריית שמונה. ברחבי הפארק יש מסלולי הליכה קלים למי שרוצה להוסיף עוד חוויה לביקור כאן. פארק הזהב הוא מקום מושלם לבילוי עם ילדים והוא גם נהדר לפיקניק או לעצירת התרעננות למטיילים באזור. 

“הג’ונגל” פארק הזהב 

החלק השני של הפארק הוא “הג’ונגל” של פארק הזהב, ובו תוכלו לפגוש את האזור הפראי יותר של הפארק. הנוף כאן הוא משגע והטיול בו מאפשר לחוות נופי טבע אותנטיים בשטח פתוח וטבעי. כשמו של המקום, הוא אכן מעניק תחושה של טיול בג’ונגל פרוע. אפשר לטייל ב”ג’ונגל” במסלול הליכה פשוט ומעגלי שאורכו כקילומטר לצד הנחל הזורם, פלגי מים ומפלונים קטנים, בריכות שכשוך ומפל עוצמתי אחד שיפתיע אתכם בסוף וגובהו כ-4 מטרים! הטיול אינו קשה והוא מתאים כמעט לכל גיל, אך הוא אינו נגיש לעגלות. יש במהלכו מעט עליות וירידות, פשוטות למדי. 

אל החלק הזה בפארק תגיעו מהכניסה הראשית ברחוב אורי אילן, ושם תראו את השער מצד ימין שלכם לצד מבנה בית הכנסת וגן השעשועים (מספר 2 במפה), שם נלך במקביל לגדר עד שנגיע לשער מספר 2 ממנו נכנס ונרד במדרגות עד שנגיע לגשר עץ (מספר 3 במפה). מגשר העץ נוכל לפנות ימינה ולהגיע אל בריכת השכשוך ושולחנות הפיקניק (מספר 4 במפה). משם יש אפשרות להמשיך בצורה מעגלית את המסלול על גבי דק העץ או לחזור על עקבותינו לנקודה מספר שתוביל אותנו לבריכת שכשוך קטנה (מספר 5 במפה). מכאן יש לכם אפשרות להמשיך צפונה בהליכה בתוך סבך הקנים לצד הנחל הזורם עוד מספר דקות עד להגעה למפל המרשים (מספר 6 במפה). בהגעתנו למפל נטפס מעלה עד לחזרה לפארק הזהב ממנו הגענו.

סיפור ההיסטוריה של המים שזורמים בפארק הזהב הוא מאוד מעניין. למעשה מעיין עין הזהב הוא מקור המים של חברת “נביעות”, ובעבר הלא רחוק כל מי המעיין נוצלו על ידי חברת “מקורות” ומפעל נביעות. לאחר מאבק של פעילי סביבה מקומיים בקרית שמונה חלק מהמים משוחרר עד היום לאפיק הנחל. וכך, מאז, כולנו יכולים ליהנות מנופי טבע פראי בלב העיר. המים מגיעים לכאן מהמעיין הכורדי שנמצא לא רחוק מהפארק ומומלץ מאוד לבקר גם בו – למידע מלא על המעיין הכורדי לחצו כאן. 

על מנת להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק הזהב אורי אילן קריית שמונה. לבאים מכביש 90, מצפון או דרום, פנו לרחוב אורי אילן שבו נמצאת גם הכניסה הראשית של הפארק – תראו את השילוט בצד ימין. לבאים מכביש 9779 פנו ימינה בכיכר (בפנייה השנייה) לרחוב הירדן והמשיכו בנסיעה של כ- 650 מטרים. לאחר מכן אתם תראו את הפארק בצד שמאל שלכם. 

בא לכם להמשיך לטייל באיזור?

מצפור גבעת שחומית – בצידה המזרחי של קריית שמונה ישנה גבעה בזלתית בגובה 170 מטר מעל פני הים בשם גבעת שחומית, ממנה נשקף נוף עוצר נשימה על האזור כולו. למידע מלא על המקום ופרטי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע עין תאו – שמורת הטבע עין תאו או בשמה הנוסף עין ג’וחלה היא שמורה מוכרזת שנמצאת בעמק החולה. היא מקבלת את מימיה הישר ממעיין העתק הנובע למרגלות הרי הנפתלי בתוך מערה. למידע מלא על המקום ופרטי הגעה לחצו כאן.

טיילת עמי  – מסלול יפהפה ונגיש לאורך תווי הנחל של הירדן, במהלכו פינות ישיבה ופיקניק לצד הנהר הזורם – למידע מלא על המקום ופרטי הגעה לחצו כאן.

עין הדייג – לא הרבה מכירים את המעיין הקטן, הצלול והמוצל באזור העמק החולה.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל עיון – מבין השמורות היפות שיש לצפון להציע. יש כאן מסלול מונגש קצר או מסלול ארוך שעובר לאורכם של מפלים – למידע מלא על המקום ופרטי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע החולה – לא להתבלבל עם אגמון החולה. שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים היא שמורה יפהפייה, ואפשר לצאת בה לטיול נגיש לצד הציפורים הנודדות. למידע מלא על המקום ופרטי הגעה לחצו כאן.

פינות ישיבה במתחם גן הצפון – נחל שניר – מאחורי מתחם החנויות המרכזי של הגליל העליון תמצאו כמה פינות ישיבה מפתיעות במיוחד לאורכו של נחל שניר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע תל דן – גן עדן בצפון – שמורת טבע מרהיבה ביופייה ליד פלג המים הזורם של נחל דן עם מספר מסלולי טיול ובריכת שכשוך. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הטנק הסורי ההפוך בבניאס – מסלול הליכה שיחשוף ביניכם תופעה ייחודית מול נופי טבע פראי במיטבו. למידע מלא על המסלול ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.