Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המעיין הכורדי בלב העיר קרית שמונה – נחל הזהב

בלב העיר קרית שמונה עובר לו נחל זהב ויוצר את המעיין הכורדי. נחל שזורם לאורך כל השנה ועובר בין הבתים בשכונות השונות. אחרי שנים של מאבק של תושבי קרית שמונה מי הנחל חזרו לזרום בלב העיר לאחר שנים שנשאבו. בשנים האחרונות בוצע שיפוץ בפארק הזהב – הפארק המפורסם של קרית שמונה של קק”ל וגם עשו שיפוץ יפה באיזור המעיין הכורדי.

למעשה השם ניתן למקום כיוון שבסביבתו ישנה שכונה של עולים מכורדיסטן שהיו גרים באיזורו בתקופת המעברות. באותה התקופה התושבים היו משתמשים במי הנחל לצרכים בסיסים כמו שתיה, כביסה, רחצה וכדומה. היום מדובר על בריכה גדולה עם מים בגובה של חצי מטר עם מים צלולים. גובה המים משתנה כיוון שהמקומיים שמים אבנים גדולות שגורמות לבריכה להיות עמוקה יותר. יש מצב שאם תגיעו ותראו את הבריכה רדודה יותר זה כי אין את האבנים שחוסמות את המים מלזרום.

החסרון היחיד שיש למקום הוא שאין בכלל נקודות צל, כל הבריכה וכל האיזור סביבה חשוף לשמש – לכן אם אתם מגיעים לכאן מומלץ להביא איתכם צל. אנחנו ביקרנו כאן עם עגלת תינוק אומנם לא מדובר על משטח בטון אבל מדובר על שטח חצץ שבהחלט אפשרי להתנייד עם עגלת. חשוב לציין – מדובר על איזור מגורים, מסביב למעיין יש המון בתים – אנא מכם שמרו על הניקיון ועל הפרטיות של התושבים והכי חשוב – קחו את הזבל איתכם (אומנם יש פח קטן כאן באיזור המעיין).

כדי להגיע אל איזור מעיין הכורדי, תוכלו לרשום בוויז: “המעיין הכורדי קרית שמונה” לבאים מכביש 90 נכנסים אל רחוב הירדן משם פונים שמאלה לרחוב אחד העם. מיד בפניה הראשונה פונים ימינה לרחוב דויד שמעוני ונוסעים עד לסוף הרחוב. שם יש רחבת עפר גדולה שניתן להחנות את הרכב בסמוך למים.

בא לכם להמשיך לטייל באיזור?

שמורת הטבע עין תאו – שמורת הטבע עין תאו או בשמה הנוסף עין ג’וחלה היא שמורה מוכרזת שנמצאת בעמק החולה והיא מקבלת את מימיה הישר ממעיין העתק הנובע למרגלות הרי הנפתלי בתוך מערה. למידע מלא על המקום ופרטי הגעה לחץ כאן.

טיילת עמי – טיילת הירדן | כפר בלום – מסלול נהדר המתאים לעגלות לאורך תווי הנחל של הירדן – למידע מלא על המקום ופרטי הגעה לחץ כאן.

עין הדייג – בכביש גישה שמוביל אל שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים נובע מעיין קטן, צלול ומוצל. למען האמת אנחנו עברנו עשרות פעמים בכביש הזה עד שנחשפנו למעיין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל עיון – מפל התנור – מבין השמורות היפות שיש לצפון להציע, יש כאן מסלול מונגש או מסלול ארוך לאורך המפלים – למידע מלא על המקום ופרטי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע החולה – רשות הטבע והגנים – לא להתבלבל עם אגמון כאן אנחנו מדברות על שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים – אל תפספסו את היופי של המקום הזה. למידע מלא על המקום ופרטי הגעה לחץ כאן.

פינות ישיבה במתחם גן הצפון – נחל שניר – יש המון נקודות חמד שאפשר למצוא לאורך כל הנחלים בצפון, אחד מהם הוא מאחורי גן הצפון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע תל דן – גן עדן בצפון – רשות הטבע והגנים – שמורת טבע מרהיבה ביופיה ליד פלג המים הזורם של נחל דן – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הטנק הסורי ההפוך בבניאס – מסלול הליכה אל המקום הפחות מוכר של נחל חרמון – בניאס. למידע מלא על המסלול ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.