Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יער חניתה אתר חומה ומגדל עין כובשים ונחל הבאר

במורדות הרי הגליל המערבי תוכלו למצוא את יער חניתה. יותר מ 2,300 דונם וגובה של 400 מטר מעל פני הים נותנים לו יתרון לנקודות תצפיות מהממות. היער שייך לקרן קיימת לישראל שעושה עבודה נהדרת בתחזוק המקום. בחלקו העליון של היער תוכלו למצוא את הדגם המשוחזר של אתר “חומה ומגדל” ובצמוד לו יש חניון למטיילים שכל כולו מונגש לעגלות ונכים. חניון חומה ומגדל נמצא בלב יער חניתה וכבר בכניסה יש שילוט המפנה למקום לבאים מכביש 8990. אל המגדל ניתן לעלות ולראות את התצפית מהנקודה הגבוהה ביותר. 

מחניון חומה ומגדל אפשר לצאת למסלול הליכה בנחל הבאר שאורכו 2 ק”מ והוא מסומן בסימון שבילים ירוק לבן. יוצא מצידו המערבי של החניון, מאחורי סלע ההנצחה לעשרת הנופלים בחניתה תחתית. מדובר על שביל מעגלי והוא מתאים לכל המשפחה. המסלול הזה לא מונגש ולכן מומלץ להגיע עם מנשא. ההליכה פשוטה בתוך יער שנראה כאילו יצא מהאגדות, בחורף כשהכל רטוב היער מקבל חיים והכל כאן פורח עם פריחה עונתית של רקפות שצובעות אותו במהלך הדרך תוכלו לפגוש את הבאר הישנה של חניתה. כדי להגיע לתחילת המסלול רשמו בוויז “חומה ומגדל יער חניתה” תחנו בצמוד למגדל וצאו לפי סימון השבילים. 

מסלול נוסף שתוכלו לעשות ממש כאן ביער חניתה מחניון חומה ומגדל הוא שביל הצניר, אורך השביל הוא 2 ק”מ, ההליכה בו היא קלה והשביל מתאים לכל המשפחה אך הוא מצריך 2 רכבים – לא מעגלי. השביל מתחיל בחניון חומה ומגדל בסימון שבילים ירוק ואז ממשיך מזרחה לצניר ומסתיים בכביחש 899 הוא מסומן בסימון שבילים אדום. מה שמיוחד בשביל הזה הוא הנוף של השדות, כרמי זית, מצוקים גבוהים וכמובן את הים. לא מונגש ולכן יש לעשות אותו עם מנשא בלבד. שביל הצניר מסומן בסימון שבילים אדום. יערני קק”ל הכשירו את השביל בחג סוכות תשס”ג (אוקטובר 2003) בסיוע בני נוער מתנועת בני המושבים. 

אם בא לכם את לסיים את הטיול לצד מעיין קטן אנחנו נמליץ אחרי כל אחד מבין המסלולים שתבחרו לקפוץ עם הרכב לחניון של עין כובשים. מעיין קטן שבדרך כלל יהיה מלא במים בימי החורף או האביב (לקראת הימים החמים של הקיץ הישראלי המעיין מתייבש). דרך סלולה המסומנת בצבע ירוק תוביל אותנו אל עבר בוסתן ג’ולי הראל שממנו נוכל לרדת אל מעיין עין כובשים. לא מונגש ולכן יש לעשות אותו עם מנשא בלבד. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “עין בידה (כובשים)”.

רעיונות לעוד טיולים באיזור:

החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל – החווה בגליל הוא מקום שכל מטייל באזור צריך להכיר. פשוט כי מדובר במקום מקסים וכייפי שיש בו כל מה שצריך כדי לבלות בכייף והוא מתאים לכולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – ברוכים הבאים לרמת אדמית גליל עליון, פה תוכלו למצוא את פארק אדמית של קק”ל. פארק מפותח עם המון ספסלים לפיקניק, מסלול הליכה לתצפית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין חרדלית נחל כזיב – עין חרדלית הוא מקום פשוט מושלם לטיול משפחות עם ילדים באזור הגליל. מסלול קסום וקליל שכולל הליכה בתוך המים ומתאים מאוד לימים חמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שמתקיימת רק כאן, מסלול נוח להליכה המתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם – סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם וסיפור המבצר המוכר – למידע על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – אין ספק שמדובר באחד המקומות עם הנוף היפה ביותר בארץ. מהתצפית הגבוהה אפשר לראות את גווני הטורקיז של הים, את איי אכזיב המקסימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.