Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת הטבע קדימה

ברוכים הבאים לשמורה קטנטנה אבל כל כך מיוחדת במינה – שטח השמורה הינו 9 דונם בלבד! השמורה מייצגת את הנוף הקדום של יער פארק אלוני התבור שהיה אופייני מאוד בעבר לאזור השרון. כיום אפשר למצוא מספר שרידים בודדים בכל איזור שרון של נוף מסוג זה שמאופיין בעיקר מקרקע חולית בה פורחים אירוס הארגמן, צבעוני ההרים ובן חצב יקינטוני.

אורך המסלול בשמורה הינו 200 מטרים מהתחלתו ועד סופו, מדובר על מסלול קווי ובו תמצאו כ 20 עצי אלוני התבור. בתקופת הפריחה בחודשים פברואר – מרץ פורחים כאן מרבדים מרשימים של אירוס הארגמן. תמצאו כאן את השביל שרשות הטבע והגנים תחמה עם כבלים בשביל להימנע מדריכה על הפריחה הקיימת – לכן אנא הישארו במסלול המסודר. אם כבר הגעתם הנה בשביל להנות מהפריחה אתם מוזמנים להמשיך ליער קדימה שנמצא כאן ממש בסמוך לשמורה ובו יש ספסלי פיקניק, מתקני שעשועים לילדים ופריחה מרשימה בעונה – למידע מלא על יער קדימה לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: שמורת טבע אלוני קדימה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

פארק בריכת החורף עין שריד לב השרון – בלב השרון סמוך למושב עין שריד בכל חורף קמה לחיים בריכת החורף שמושכת אליה עופות, חיות וצומח ייחודי לבריכות האלו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער האילנות מערב – חניון איל”ן וחניון מתן גוטליב – בצידו המערבי של כביש 4 תוכלו למצוא את יער האילנות שם תמצאו חניוני יום של קקל הכוללים ספסלי פיקניק ומתקני שעשועים לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל אלכסנדר – פארק איטליה וצבי הנחל – את פארק צבי הנחל גילינו מתוך סקרנות. כשנוסעים בכביש החוף, באזור מכמורת, ומביטים שמאלה רואים תמיד התקבצויות של אנשים / מכוניות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער קדימה – קרן קיימת לישראל – יער שגודלו 250 דונמים והוא נמצא בין שני היישובים קדימה ועין שריד. בתקופת הפריחה שלאחר הגשמים ישנה פריחה מרשימה של צבעוני השרון ואירוס הארגמן. למידע מלא על המקום ודרכי הגע לחצו כאן.

אגמון חפר  – אגמון חפר הוא מקום נהדר להגיע אליו בעונת הנדידה של הציפורים. יש כאן תצפיות מצוינות על העופות ומסלול הליכה סביב האגם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים– יער האילנות בשרון הוא המקום המושלם לשלב בו טיול נגיש וקצר, פיקניק והמון מקום לילדים לשחק. תביאו לילדים בימבות, אופנים וכדור ותגיעו להנות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מוזיאון הטרקטור בעין ורד – אם אתם מחפשים אטרקציה קרובה לאיזור המרכז אתם הגעתם למקום הנכון – מוזיאון הטרקטור בעין ורד. אוסף המכיל טרקטורים וכלי חקלאות ממונעים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת נחל פולג ואגמון פולג – ממש לצד העיר ישנה פנינת הטבע המקדימה של שמורת הטבע נחל פולג. הטיול בשמורה הוא אופציה נהדרת שמאפשרת לנו לצאת לטיול קליל בנוף מקסים. למידע מלא על המקומות ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון – שמורה יפהפייה שופעת פריחה עם מסלול הליכה מסומן נוח וקליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חוף השרון – מסלולי טיול לצד חופי הים של השרון, טיול קלאסי למשפחות לימים יפים ונעימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.