Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת הטבע ביתן אהרון טיול קליל בשרון

שמורת הטבע ביתן אהרון היא לא מהמוכרות והמפורסמות בארץ. מדובר בשמורה די קטנה שנמצאת באזור השרון והיא מפתיעה מאוד בעיקר בתקופת הפריחה. בחודשים ינואר עד מרץ השמורה נצבעת בצבעי האדום של הכלניות, סגול/ורוד של הרקפות, לבן צהוב של הנרקיסים ועוד שלל צבעי פריחה מרשימים. מעבר ליופי והצבעוניות בשמורה יש גם מסלול הליכה שמסומן בצורה נוחה וברורה. המסלול הוא די קליל ולא נדרשת פה איזו מיומנות הליכה מיוחדת. מסלול מעגלי, ויפהפה ממש בלב הטבע. זמן טיול מוערך כחצי שעה. שימו לב – למרות שמדובר במסלול ברמה קלה, הוא אינו נגיש ולא ניתן לעבור בו עם עגלות.

כבר בכניסה לשמורה תפגשו את נקודת העניין הראשונה “מצפור רמי כהן” ממנו ניתן להתרשם מהנוף שמסביב לנו. על פי הכתוב בשלט שנמצא במקום, סרן רמי כהן נולד בכפר ויתקין והיה בן ונכד לראשוני עמק חפר. רמי שירת בחיל המודיעין ונפל באדמת לבנון במבצע ‘שלום הגליל’ בשנת 1982 והוא היה רק בן 24. מהמצפור ניתן לראות את נוף העמק ויש בו גם הסברים על המקומות בהם אתם צופים. המסלול המסומן יוצא ומתחיל מהמצפור, והוא שיוביל אתכם אל עבר רכס הכורכר שמאופיין בצמחייה ייחודית, עצים כמו אלון התבור, עצי חרוב ושיחי אלת המסטיק. אם תגיעו לכאן בחודשים שבהם הפריחה בשיאה תוכלו גם להתרשם ממגוון סוגי פרחים שמכסים את הרכס – מראה יפהפה. 

במהלך המסלול תפגשו מערות עתיקות שהכניסה אל רובן סגורה ואסורה ויש גם שלטי אזהרה (סכנה בור), אך באמצע המסלול המעגלי ישנה מערת קבורה עתיקה מרשימה מאוד והיא היחידה אליה ניתן להיכנס. מערה זו היא חלק מקבוצת מערות עתיקות אשר שימשו בעבר כמחצבות כורכר וכיום משמשות בעיקר כאתר לינה לעטלפים וחרקים. במהלך הטיול במקום פגשנו גם חיות ומעופפים שמזכירים לנו שאנחנו בשמורת טבע. ראינו תוכים מרשימים מאוד וצבעוניים על צמרות העצים ופגשנו בדרך גם כמה צבים.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: שמורת הטבע ביתן אהרון לבאים מכביש 2 מכיוון דרום לצפון יש לפנות אל כביש 5710 אל ביתן אהרון, בככיכר הראשונה להמשיך ישר עד שתראו בצד ימין את שלט השמורה. לבאים מצפון לדרום יש להיכנס במחלף ינאי (M הדרך) ומשם לנסוע עם השילוט אל ביתן אהרון דרך כביש הגישה 5720. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

משק הלברכט גינת אוכל – משק הלברכט הוא משק משפחתי במושב ביתן אהרון שבאזור השרון. המקום משמש כחווה חקלאית שבה מגדלים מגוון גדול של ירקות עונתיים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגמון חפר – טיול צפרות בלב השרון – אגמון חפר מאפשר להגיע אל הטבע במרחק נגיעה מהעיר. כאן תוכלו לצאת למסלול מסביב לאגם ולפגוש עופות השונים המגיעים הנה בעונת נדידה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מאגר משמר השרון – מצפור ויקר- מצפור ויקר הוא מקום קטן יותר שגם מפגיש אתכם עם היופי של הטבע. מדובר בתחנת תצפית ממנה תוכלו לראות אלפי עופות מים שעוברים פה מדי שנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קטע נחל לדוגמא נחל אלכסנדר – אחד מאתרי הנחל שמושך אליו מבקרים רבים הוא הקטע של נחל לדוגמא בפארק איטליה. החלק הזה של הפארק שופץ ושוקם בצורה משמעותית, וכך הוא הפך לאתר טבע יפה שנעים לבקר ולטייל בו והוא גם מתאים מאוד לפיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הגן הבוטני יער האילנות – ער האילנות נמצא באזור השרון והוא המקום המושלם לשילוב טיול, פיקניק ובילוי עם ילדים. מדובר בפארק ענק, עם המון שטחי מדשאות, שולחנות פיקניק, מסלול הליכה נגיש ויפה שסביבו גן בוטני מיוחד ועוד כמה אטרקציות נחמדות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורבת סמארה – את השטח המיוער של גן הלאומי אלכסנדר יהיה לכם קשה לראות מהכביש הראשי, אך כשתיכנסו פנימה תגלו יער ענק, מוצל ומסודר שמתאים מאוד לפיקניקים, ומותר גם לעשות על האש בתחום הפארק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער קדימה – קרן קיימת לישראל יער שגודלו 250 דונמים והוא נמצא בין שני היישובים קדימה ועין שריד. בתקופת הפריחה שלאחר הגשמים ישנה פריחה מרשימה של צבעוני השרון ואירוס הארגמן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מערות אפקה וחורשת דרזנר – מסלול קצר וקליל בתוך אקו פארק גלילות שמתאים לכל המשפחה שבו תטיילו בין מערות עתיקות ופריחה בעונה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק מנחם בגין – פארק ענק עם מגוון אטרקציות, שתוכלו לבלות בו שעות ארוכות. מפיקניק, שעשועים, שיט ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חוף השרון – מסלולי טיול לצד חופי הים של השרון, טיול קלאסי למשפחות לימים יפים ונעימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

לגעת בחיות – ביקור במקום המקסים הזה מאפשר לחוות את הטבע והחיות הכי קרוב שרק אפשר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק אוטופיה – בלב עמק חפר בשטח של כ 40 דונם תמצאו את פארק אוטופיה, גן בוטני ברמה בינלאומית, תמצאו כאן ריכוז גדול של סחלבים ואטרקציות שמתאימות לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.