Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קטע נחל לדוגמא בפארק איטליה נחל אלכסנדר

נחל אלכסנדר הוא מבין הנחלים הארוכים והיפים שעוברים באזור השרון. לאורכו של הנחל, הנשפך בסופו אל הים, ניתן למצוא מספר פארקים גדולים ונקודות עניין נוספות. ניתן לבחור לבלות בכל אחד מהפארקים שלצד הנחל או לטייל ביניהם במסלול הליכה נגיש שעובר לאורכם. 

אחד מהמקומות סביב נחל אלכסנדר שמושך אליו מבקרים רבים הוא קטע נחל לדוגמא בפארק איטליה. החלק הזה של הפארק שופץ ושוקם בצורה משמעותית, וכך הוא הפך לאתר טבע יפה שנעים לבקר ולטייל בו והוא גם מתאים מאוד לפיקניק. בפארק יש שולחנות פיקניק רבים, מרחבי דשא וממנו יוצא שביל טיול נגיש שמגיע עד פארק צבי הנחל שהוא גם פארק מטופח ונעים לבילוי. המסלול בנחל אלכסנדר הוא נגיש לכל אורכו, מה שהופך אותו לאטרקטיבי מאוד ומבוקש על ידי משפחות עם ילדים שיכולים להגיע הנה עם עגלות, אופניים וכלי רכיבה נוספים שהופכים את הטיול לחוויה. 

שביל הליכה נגיש מפארק איטליה לגשר הצבים

שביל הטיול יוצא מפארק איטליה. הוא מתחיל בקטע נחל לדוגמא וממשיך אל “שביל הנחל” שיוביל אתכם בסיומו אל פארק צבי הנחל – גשר הצבים. השביל הוא נגיש במלואו ואורכו הוא כ 3.5 ק”מ, הוא חשוף לשמש ברובו ואינו מעגלי. מאחר והשביל הוא נגיש הוא מתאים גם לטיול עם עגלות וניתן לנסוע בו גם באופניים או להביא בימבות לקטנטנים. *לאחר ההגעה אל גשר הצבים תוכלו להאריך את הטיול בעוד כקילומטר (לא נגיש), ולהמשיך משם עד לנקודת השפך של נחל אלכסנדר אל הים. 

הטיול מתחיל בקטע נחל לדוגמא שיוצא מפארק איטליה. בפארק איטליה אתם תפגשו שטחי מדשאות רחבים ושולחנות פיקניק מסודרים. משם תתחילו ללכת לכיוון הכביש ותפגשו בשביל הליכה צר שלאחר כמה עשרות מטרים הופך להיות סלול במלואו. לאחר כמה דקות של הליכה תגיעו אל קטע נחל לדוגמא וסביבו פארק מטופח שבו בוצעו עבודות שדרוג ושיקום משמעותיות. בפארק תמצאו שולחנות פיקניק רבים (חלקם מונגשים לנכים), גשרים מעוצבים שעוברים מעל מי הנחל והמון שטחי דשא פתוחים. ברחבי הפארק תמצאו שילוט שמסביר על מסלול הטיול ועל פעולות השיקום שבוצעו במקום. הכניסה לפארק היא ללא תשלום.

מקטע נחל לדוגמא תמשיכו בשביל הנגיש ובדרככם תגיעו אל חורשת אקליפטוסים גדולה ומרשימה שבה גם יש שולחנות פיקניק רבים תחת הצל. כאן למעשה מסתיים שביל קטע נחל לדוגמא, ומתחיל “שביל הנחל”. שביל הנחל יוביל אתכם אל גשר הצבים בפארק צבי הנחל, שנמצא במרחק של כ-2.5 ק”מ מחורשת האקליפטוסים. השביל ממשיך להיות נגיש, לכל אורכו, עד ההגעה אל גשר הצבים. השביל עובר לצד זרימת נחל אלכסנדר ומהלכו תפגשו פרדסים מרשימים של עצי הדר, ספסלי ישיבה ופינות פיקניק מקסימות. במהלך המסלול של שביל הנחל תפגשו גם את עגלת הקפה אחו קפה (נכון למרץ 2023) שסביבה שטחי דשא גדולים עם מקומות ישיבה ושלל פינות קסומות מסביב לנחל. 

במידה ואתם מגיעים עם שני רכבים, תוכלו להשאיר רכב אחד בנקודת הסיום של המסלול בגשר הצבים (בוויז: גשר הצבים נחל אלכסנדר). תוכלו כמובן גם לעשות חלקים משביל הטיול, ולחזור בכל רגע אחורנית אל החניון שממנו התחלתם.  כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק איטליה נחל אלכסנדר. 

נחל אלכסנדר גשר הצבים

פארק צבי הנחל המוכר גם בשמו גשר הצבים הוא פארק גדול, מטופח ואטרקטיבי מאוד. הפארק שוכן על גדות נחל אלכסנדר ויש בו מספר אטרקציות ונקודות עניין, שהמרכזית מביניהן היא התצפית אל צבי הנחל הרכים שחיים כאן. אוכלוסיית הצבים הרכים נמצאת בסכנת הכחדה בעולם ויחד עם זאת, בנחל אלכסנדר היא מבין הגדולות שיש בארץ. בפארק יש שטחי דשא גדולים, פינות פיקניק מוצלות, מתקני שעשועים לילדים, עגלת קפה ואטרקציות נוספות שפועלות כאן בעיקר בסופי שבוע. למידע מלא על גשר הצבים – פארק צבי הנחל: לחצו כאן

רוצים להמשיך לטייל באיזור? הנה כמה הצעות:

מאגר משמר השרון – מצפור ויקר –  מצפור ויקר הוא מקום קטן שמפגיש אתכם עם היופי של הטבע. מדובר בתחנת תצפית ממנה תוכלו לראות אלפי עופות מים שעוברים פה מדי שנה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער קדימה – קרן קיימת לישראל – יער שגודלו כ-250 דונמים והוא נמצא בין שני היישובים קדימה ועין שריד. בתקופת הפריחה שלאחר הגשמים ישנה כאן פריחה מרשימה של צבעוני השרון ואירוס הארגמן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

לגעת בחיות – אטרקציה למשפחות, ביקור במקום המקסים הזה מאפשר לחוות את הטבע ולטייל בין החיות שמסתובבות כאן בחופשיות. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – מספר מסלולים מגוונים, וגם נגישים, עוברים בתוך השמורה. מקום נהדר לטיול עם היסטוריה ששווה להכיר. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גן לאומי אפולוניה – טיול נוף עוצר נשימה לאורך מצוק הצופה הישר אל הים, מסלול נגיש כולו ומושלם למשפחות. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מערות אפקה – לצד העיר הסואנת, יוצא מסלול קצר וקליל שמתאים לכל המשפחה שבו תטיילו בין מערות עתיקות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חוף השרון – מסלולי טיול לצד חופי הים של השרון, טיול קלאסי למשפחות לימים יפים ונעימים, בימים החמים ניתן לשלב עם ביקור בחוף הים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.