Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת טבע שער פולג - פארק ואגם יקום

שמורת טבע שער פולג שנמצאת בשרון היא שמורת טבע הנמצא בין מושב אודים, קיבוץ יקום לכביש מספר 2. בתוך שמורת טבע שער פולג נמצאת גם שמורת טבע אודים המוכרת למטיילים בשל פריחת החצבים בסתיו והנרקיסים לאחר הגשם הראשון. שמורת טבע שער פלג מוכרת גם בשם פארק יקום או שמורת יקום בחלקה הקרוב לקיבוץ יקום. 

הטיול בשמורה הוא קליל, באורכים שונים לבחירתכם ולכן הוא אפשרי כמעט לכולם ומומלץ גם למשפחות עם ילדים קטנים. במהלך הטיול בשמורת טבע שער פולג נפגוש רכסי כורכר, אגם מים שהוא אגם יקום שנמצא בחוץ לטווח הרישמי של שמורת טבע שער פולג והוא מתמלא בעיקר בחורף לאחר הגשמים ונוכל לטייל בין הפריחה המגוונת ולצד הנוף שנראה מכאן. צריך לקחת בחשבון שכיום ישנם עבודות בכביש 2 ולכן הכניסה בסימון שבילים אדום מהצד המערבי סגורה. 

את הטיול בשמורת שער פולג מתחילים ממש ליד לקיבוץ יקום, בחניון של שמורת פארק יקום. מהחניון יש שביל שיורד ומתמזג עם שביל עפר רחב איתו מתחילים לצעוד צפונה לכיוון חורשת האקליפטוסים והישוב אודים בסימון שבילים שחור או שביל ישראל. במהלך הטיול ניתן להגיע עד אל שמורת הטבע אודים שנמצאת בסמוך לישוב אודים וגם אל שמורת טבע נחל פולג שהיא שמורה נפרדת (אליה ניתן להגיע ישירות מהשער שנמצא בצמוד למכון וינגייט). ניתן לטייל בשמורת יקום בצורה מעגלית ולחזור בסיום אל הרכב, או להמשיך בטיול קווי שמגיע עד שמורת נחל פולג שמסתיים בחוף הים וכך לחבר כמה שמורות לטיול אחד ארוך. המסלול הארוך מומלץ למי שמגיע עם שני רכבים ויש באפשרותו להשאיר רכב אחד בסיום.

הטיול בשמורה הוא קליל ויפהפה והוא מתאים כמעט לכל אחד. המסלול אינו נגיש, אך בהחלט מתאים למשפחות עם ילדים קטנים שכבר הולכים. כדאי להגיע לטיול כאן בעונות הנעימות ובעיקר בעונות הפריחה, אז השמורה כולה מתכסה פריחה מגוונת וצבעונית. עיקר הפריחה היא כזו שמאפיינת רכסי כורכר ולכן נוכל למצוא כאן: חצבים, נרקיסים, רקפות, אירוסים ועוד. מומלץ לא להגיע מיד אחרי הימים הגשומים מאחר ואז המסלול יהיה בוצי, ואם בכל זאת בחרתם להגיע תצטיידו בנעליים מתאימות. המסלול מוצל בצורה חלקית.

אפשרות הטיול:

  • מסלול קווי ארוך כ 2.3 ק”מ המתחיל בכביש גישה של קיבוץ יקום – לנקודת וויז לחצו כאן ומסתיים ברחוב הכלנית בתוך מושב אודים. המסלול הוא לפי סימון שבילים שחור, כחול, שחור, שביל ישראל ואז אדום. 
  • מסלול הלוך חזור כ 2.5 ק”מ המתחיל ומסתיים בכביש גישה של קיבוץ יקום – לנקודת וויז לחצו כאן. המסלול הוא לפי סימון שבילים שחור, אדום (עוקפים את חורשת הפיקניקים), שחור, כחול, שחור. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

אגמון פולג – אגמון ומחצבת אודים – מסלול מעגלי קצר באגמון שהוא מוקד עליה לרגל לציפורים כולל פריחה יפהפייה של צמחייה מגוונת, שלטי הסבר על הצומח וישנם אזורי תצפית מסודרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת טבע נחל פולג – שמורת טבע נחל פולג מאפשרת לנו לצאת לטיול ברכס כורכר עם פריחה עונתית מרשימה של אירוס הארגמן ודיונות חול שהילדים לא ירצו להפסיק להתגלגל בהם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת האירוסים נתניה – שמורת האירוסים של נתניה כאן פורח אירוס הארגמן המיוחד. פריחת האירוסים היא בשיאה בחודשים פברואר-מרץ (משתנה מעט) יש כאן מסלול מקסים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק שלולית החורף – בריכת דורה בנתניה – בחלקה הדרומי של העיר נתניה נמצאת שלולית החורף שידועה גם בשם בריכת דורה. בריכה זו היא השניה בגודלה מבין בריכות החורף במישור החוף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חורשת הסרג’נטים – יער נתניה – שלולית החורף – בצד המזרחי של נתניה הוקם אתר טבע עירוני שבו תמצאו ערכי טבע נדירים ומוגנים. החורשה הוקמה על ידי קק”ל וקיבלה את שמה הנוסף חורשת הסרג’נטים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חוף השרון – מסלולי טיול לצד חופי הים של השרון, טיול קלאסי למשפחות לימים יפים ונעימים כולל נקודות תצפית עוצרות נשימה מרכס הכורכר הגבוה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.