Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יער הרקפות בכוכב יאיר: מצפה האחים וחורבת נשה

בצד המזרחי של הישוב כוכב יאיר תוכלו לפתוח דלת שתכניס אתכם היישר אל מסלול ביער הרקפות – יער קטן וקהילתי שמטופח ומתוחזק על ידי תושבי המקום והמועצה המקומית. בתוך היער יתגלה בפניכם עולם שלם של צומח, עתיקות ותצפית אחת עוצרת נשימה. הישוב כוכב יאיר נמצא בדרום השרון והוא אחד מיישובי הכוכבים שמאחוריהם עומד סיפור מעניין.

אורכו של המסלול בתוך היער הוא כ- 600 מטרים והוא מעגלי. בתקופת שיא הפריחה תוכלו לראות כאן אלפי רקפות פורחות שצובעות כאן את היער בגווני סגול, ורוד ולבן. בנוסף לרקפות יש כאן פריחה מרשימה מאוד של צמחי בר שונים כמו: נרקיסים, כרכומים, כלניות, צבעוני, בן חצב יקינטוני ועוד. ביער ישנם גם עצי אורן קנרי, אורן ירושלים, עצי זית, עצי אלון, אלה ועוד. חשוב לציין כי חלק מהמסלול הוא מונגש – כ- 100 מטרים. המסלול הנגיש מגיע מהכניסה אל היער ועד לבור העמוק לצד פסיפס שהתגלה כאן. 

במהלך הסיור ביער הרקפות היפהפה תראו  גם שרידים של יישוב קדום בשם נשה. היישוב הוא מתקופת ממלכת ישראל והתקופה הרומית והביזנטית. יש כאן שילוט לצד כל שריד המסביר מי הוא ומה היה שימושו בעבר: בורות מים, גת עתיקה, פסיפס וטראסות חקלאיות. כיום תוכלו למצוא במפות הטיולים בשם חורבת נשה. 

לאחר סיום הסיור ביער הרקפות תוכלו לצאת מהשער האחורי של היער אל “מצפה האחים” (בעקבות מלחמת חרבות ברזל והמצב הביטחוני לא ניתן לצאת מיער הרקפות אל מצפה האחים עד להודעה חדשה). המצפה הוקם לזכרם של האחים שהיו בני הישוב: ערד וימית ליניאל ז”ל. האתר הוקם על ידי נוער היישוב כוכב יאיר וצור יגאל, לאחר מותה של ימית. כיום המצפה מהווה מקום מפגש פעיל של בני הנוער ותנועות הנוער באיזור. ערד ליניאל נפטר מחיידק אלים בגיל 17.5, וימית ליניאל אחותו נהרגה כשנתיים וחצי אחרי מותו של ערד במהלך הטיול הגדול של אחרי הצבא בדרום אמריקה. ימית סימלה את השילוב של הנוער הדתי והחילוני ביישוב. מהמצפה אפשר לקבל תצפית מיוחדת לכיוון מזרח ולראות את: צור יצחק, צור נתן, סלעית, כפר ג’מאל, הר עיבל, הר גריזים, שכם, קרני שומרון ועוד. 

כמה דברים שחשוב לדעת לפני הביקור ביער הרקפות:

  • יש ללכת אך ורק בשבילים המסומנים.
  • כניסה לכלבים עם רצועה בלבד.
  • אין להבעיר אש ביער.
  • אסורה רכיבת אופניים ביער.
  • אין להכניס מזון ליער או לערוך בו פיקניקים.
  • בכניסה ליער יש קולר עם מים לטובת המטיילים.
  • אסור לקטוף את פרחי הבר.
  • אם פגשתם בחית בר אנא אל תפריעו לה.
  • המסלול יכול להיות בוצי לאחר הגשמים לכו בזהירות.
  • את הזבל השליכו לפח – יש פחי אשפה בכניסה ליער.
  • אנא מכם סגרו את השערים בכניסה וביציאה.

כדי להגיע ליער תוכלו ללחוץ כאן ולקבל נקודה מדוייקת בוויז. לאחר הפניה מכביש 444 אל כוכב יאיר ניסע 1.3 ק”מ ובכיכר השנייה נפנה ימינה אל רחוב “דרך הפרחים”. לאחר הפניה ניסע עוד כ- 700 מטרים ואז נראה את היער בצד ימין שלנו. הכניסה ליער נמצאת בצומת דרכים של רחוב דרך הפרחים ורחוב דרך המרכז.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שביל האורנים ושביל אלוני התבור – כוכב יאיר – בצד הצפון מערבי של היישוב כוכב יאיר שנמצא בדרום השרון, תוכלו לצאת למסלול הליכה שכולל בו למעשה 2 שבילים: שביל האורנים ושביל אלוני התבור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול בשמורת מצפה ספיר – חורבת חנות – כוכב יאיר – בצד המערבי של כוכב יאיר ממש בכניסה ליישוב ישנו מסלול מעגלי שמתאים לכל המשפחה העובר בין פריחה, מערות קבורה, תצפיות ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל יער אייל וגבעת המוצב – בין קיבוץ אייל לצור יגאל נמצא שביל יער אייל, מסלול מעגלי העובר בתוך יער של עצי אורן עצי חורש ים תיכוני ובתקופת הפריחה מרבדי רקפות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעה ארץ ישראל לזכרו של גיא גמליאלי ז”ל – בצד המערבי של היישוב צור יגאל הוקם מצפה על גבעת ארץ ישראל, במצפה יש ספסלי מנוחה , דגל ישראל ענק,פריחה בעונה וגם אנדרטה לזכרו של גיא גמליאלי ז”ל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפה הדר גולדין בסלעית – בסמוך ליישוב סלעית על גבעה בגובה 263 מטר מעל פני הים הוקם מצפה הדר גולדין. סגן הדר גולדין נפל במבצע צוק איתן בשנת 2014 בעזה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרף נוף יער חורשים – שביל הרקפות אל חורבת זכור – יער חורשים שנמצא בסמוך ליישובים נירית, אורנית, מתן, ירחיב ולקיבוץ חורשים, הוא יער קטן שנמצאו בו שלל שרידים של חורבת זכור ותצפיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול שביל פרחי הבר – חורבת דייר ומצפור אילן יער ראש העין – בין שכונת נווה אפק לכביש 5 נפרס לו יער ראש העין על פני 1,000 דונם. יש בו מספר מסלולים כאשר המוכר מבין כולם הוא שביל פרחי הבר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חוות התוכים בכפר הס  – בכפר הס ישנה חוות תוכים קטנה ונהדרת, מקום מצוין להעביר בו כמה שעות עם הילדים בין החיות השונות וכמובן גולת הכותרת הם התוכים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק ארץ הצבי – המקום נמצא במושב אלישמע באיזור הוד השרון, קרוב לכפר סבא. מדובר על חווה משפחתית גדולה שיש בה הכל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן

הפארק הגדול והאגם האקולוגי בפתח תקווה – מבין המקומות היפים שתפגשו בלב העיר פתח תקווה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון של רשות הטבע והגנים – זהו החלקו הנקי של הירקון, יש כאן בריכות נופרים, מסלולי הליכה, שטח עצום לפיקניקים וחניון לילה מסודר של רשות הטבע והגנים – מתחם מקורות הירקון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.