Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יער אילנות: גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים

יער אילנות נמצא באזור השרון והוא המקום המושלם לשילוב טיול, פיקניק ובילוי עם ילדים. מדובר בפארק ענק עם המון שטחי מדשאות, שולחנות פיקניק, מסלול הליכה נגיש ויפהפה שמוקף גן בוטני מיוחד ועוד כמה אטרקציות נחמדות. מי שיגיע אל יער אילנות בחורף, אחרי הגשמים, יוסיף לחווייה שלו גם את הפריחה המיוחדת של אירוס הארגמן והמון פטריות שצצות כאן כמעט בכל מקום (היזהרו – לא לגעת אם אתם לא מכירים). אז תביאו לילדים בימבות, אופניים, כדור ויאללה לטיול. 

הגן הבוטני ביער האילנות

גן בוטני אילנות הוא פארק ייחודי, מטופח ויפהפה שבו מגוון עשיר מאוד של עצים מכל רחבי העולם. ברחבי הגן הבוטני עובר מסלול הליכה מעגלי, נגיש ומסודר שלאורכו תפגשו כ-700 מיני עצים מקומיים ומאוקלמים בישראל. הגן הוקם בשנת 1950, ושוקם מחדש בשנת 2014 על ידי קרן קיימת לישראל. אורכו של שביל הטיול כ-2.5 ק”מ והוא נגיש לכל אורכו. בתחילתו של המסלול אזור עם ספסלי פיקניק רבים, ולאורכו תגיעו אל פינות ישיבה יפות והמון מרחבי דשא. ליד העצים השונים יש שלטי הסבר וכתבי חידה שתוכלו לפתור באמצעות סריקת QR עם הניידים שלכם. ברחבי הגן הבוטני יש גם שלטי הסבר על סוגי הציפורים שמבקרות כאן. 

באמצע המסלול תפגשו את המבוך – מסלול קצר המוקף צמחיה שבו הילדים יכולים להתרוצץ ולחפש את היציאה. מול המבוך נמצא מעגל הקזוארינות – בו צומחים 39 עצי קזוארינה ייחודיים במעגל מרשים שקוטרו כשמונה מטרים. בנוסף, בתקופת הפריחה, יש אפשרות לצאת לטיול בשביל האירוסים של יער אילנות בו פוגשים ריכוז גדול של אירוס הארגמן המיוחד במינו שפורח לרוב בחודשים ינואר עד מרץ.

שביל האירוסים ביער האילנות

בתחומי יער האילנות יוצא שביל טיול קצר שאטרקטיבי במיוחד בעונת הפריחה של האירוסים. אירוס הארגמן פורח כאן בפארק, ושיא הפריחה שלו מגיע לרוב בין החודשים ינואר-מרץ. שביל הטיול הוא מסודר ובמהלכו תטיילו בין נופי יער ותפגשו מאות פרטים של אירוס הארגמן המיוחד והמרשים. אורכו של שביל האירוסים כ-2 ק”מ והוא מסלול שמוגדר קל, ומתאים לכל המשפחה. למידע מפורט על המסלול לחצו כאן.

מרכז המבקרים ביער האילנות

מרכז המבקרים ביער האילנות מציע למבקרים בו חוויה מיוחדת שמשלבת חינוך והנאה. מדובר במרכז מבקרים חדשני המשלב טכנולוגיות מתקדמות, מוקדש כולו לטבע ועוסק בתחום היער והסביבה. בתוך מרכז המבקרים יש שני חללים: חלל קטן – אודיטוריום שבו מוקרנים מייצגים, וחלל גדול – בו יש אזורי פעילות אינטראקטיביים שונים כמו: עמדת סודות העץ, עמדות האופניים, עמדת הגלובוס, עמדת הייעור ומייצג האדם והיער. פרטים נוספים ושעות פעילות של מרכז המבקרים תוכלו למצוא באתר קק”ל, לחצו כאן למעבר.

מול המתחם של מרכז המבקרים והגן הבוטני, מצידו השני של כביש 4, תוכלו להגיע אל יער אילנות מערב. אזור מיוער אותנטי שבו אזור פיקניקים גדול, מרחבים פתוחים ומתקני נופש שונים. במתחם יער האילנות ישנו חניון יום לזכרו של סמ”ר מתן גוטליב, לוחם מגלן שנהרג במבצע צוק איתן. בתחום החניון ישנם ספסלי פיקניק לרווחת המטיילים והוא נגיש ומוצל. כדי להגיע ליער אילנות הגן הבוטני תוכלו לרשום בוויז: גן בוטני ארבורטום אילנות פרדסיה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

יער האילנות חניון איל”ן וחניון מתן גוטליב – בין עצי היער תמצאו חניוני יום של קק”ל הכוללים ספסלי פיקניק ומתקני שעשועים לילדים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוות הנוי – הגן הבוטני ליד כפר מונאש – גן בוטני יפהפה שבו מגוון רחב של צמחים, פרחים ועצים ייחודיים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

חורשת הסרג’נטים – יער נתניה – שלולית החורף – אתר טבע עירוני שבו תמצאו ערכי טבע נדירים ומוגנים, מסלול הליכה נגיש שעובר בין נופי היער ושלולית חורף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק צבי הנחל – לאורכו של נחל אלכסנדר נמצא פארק מטופח שבו שטח מדשאות ענק עם מתקני שעשועים לילדים, מגדל תצפית והצבים הרכים שחיים כאן בנחל. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפור ויקר – מצפור מסודר ונגיש שבו יש תצפית נהדרת על העופות הנודדים שמגיעים הנה מדי שנה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

מוזיאון הטרקטור בעין ורד – במוזיאון מוצג אוסף גדול של טרקטורים וכלי חקלאות ממונעים ישנים ויש גם אזור משחק לילדים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

מערות אפקה – במרכז הארץ, לצד העיר הסואנת, עובר מסלול קצר וקליל שמתאים לכל המשפחה שבו תטיילו בין מערות עתיקות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק מנחם בגין – פארק עירוני ענק עם מגוון אטרקציות, שתוכלו לבלות בו שעות ארוכות: פיקניק, שעשועים, שיט באגם, שבילי הליכה נגישים ועוד. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חוף השרון – מסלולי טיול לצד חופי הים של השרון, טיול קלאסי למשפחות לימים יפים ונעימים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.