Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת בריכת היער עטא: שלולית חורף יער חדרה

בדרום חדרה לאחר הגשמים קמה לחיים שלולית חורף בשמורת בריכת היער – עטא.  בריכת החורף היא חלק מיער חדרה והיא מוקד עליה בימים שלאחר הגשמים כאשר היא מלאה במים. השלולית מושכת אליה מגוון רחב של עופות וחיות שבוחרות בה להיות לביתם בתקופה זו. הבריכה היא שריד לביצות שהיו כאן בעבר הרחוק וכיסו את כל האיזור. 

את הטיול בשמורת בריכת היער אפשר לשלב יחד עם גן לאומי פארק השרון שנמצא צפונית לכאן. דרך עפר מסומנת כחול לבן חוצה את האיזור ומכניסה את המטיילים לאיזור טבע אמיתי בלב המרכז. חשוב לציין כי לאחר ימי החורף דרכי העפר כאן הופכים בוציים כך שהם לא עבירים לכל רכב. הדרך הקלה ביותר להגיע ישירות אל בריכת היער היא דרך תחנת הדלק דור אלון בכביש 4, משם ניתן להגיע עם הרכב כמעט עד לבריכה. מחנים את הרכב מאחורי תחנת הדלק ומשם ההליכה היא קצרה (כמה מאות מטרים) על דרך עפר המסומנת כחול לבן. בימים שאין שלוליות ובוץ על דרך העפר תוכלו להמשיך עם הרכב לנסוע עוד כמה מאות מטרים ולהגיע ממש עד לשלולית. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: דור אלון פארק חדרה. 

אז מה זה בעצם שלולית חורף או בריכת חורף? מקווה מים שמתמלא לאחר הגשמים בחורף ולאחר מכן הוא מתייבש בהדרגה ככל שמזג האוויר מתחמם. כדי שמאגר מים יוגדר כבריכת חורף הוא צריך להיות מאופיין באדמה שמאפשרת למים להחזיק זמן ארוך עד להתייבשות (מספר חודשים) כדי לאפשר היווצרות של מערכת אקולוגית תקינה. בריכות החורף אופייניות בעיקר לאיזורים עם אקלים ים תיכוני. המים הנאגרים בבריכות החורף מאופיינים בצמחייה ייחודית ומהווים בית גידול ליצורים חיים מגוונים. יש הקוראים לשלוליות החורף גן עדן של החי והצומח.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

פארק נחל חדרה – אורך נחל חדרה הוא כ 50 ק”מ מתחיל בגבעות של הרי השומרון עד למישור החוף ומתחבר לים באיזור גבעת אולגה (ליד תחנת הכח של חדרה). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי פארק השרון ויער חדרה – הטיול בגן לאומי פארק השרון ויער חדרה מומלץ בעיקר בתקופת החורף לאחר שירדו כאן גשמים מכובדים. בדיוק אז בריכות החורף ושלוליות החורף קמות לחיים והפריחה המרהיבה פורחת באיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי ושמורת טבע חוף גדור – בין גבעת אולגה למכמורת נמצא גן לאומי ושמורת טבע חוף גדור שגודלה סך הכל 276 דונם. יש לכם אפשרות לצאת כאן לסיור רגלי על רכס כורכר והחוף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי קיסריה, חוף הקשתות אקוודוקט והנמל – גן לאומי קיסריה מציג את אחת מערי הנמל העתיקות והחשובות. בנמל קיסריה תוכלו להנות ממגוון בתי קפה, מסעדות, טיילת על שפת הים וטיול בין העתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

לגעת בחיות – ספארי לילדים בגבעת חיים – לגעת בחיות בגבעת חיים הוא גן חיות קטן שמדמה את חיי החיות בטבע. במקום אפשר לטייל בין החיות, ללטף ולהאכיל. יש במקום אטרקציות שונות ופינות ישיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי נחל אלכסנדר – חורבת סמרה וחוף בית ינאי – נחל אלכסנדר שזורם באזור השרון הוא מבין הנחלים היפים והארוכים שיש באזור. לאורך הנחל יש מספר פארקים וגם מסלולי טיול שמתאימים להליכה ורכיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גשר הצבים – פארק צבי הנחל בנחל אלכסנדר – פארק צבי הנחל הוא אחד האטרקטיביים מבין הפארקים שסובבים את נחל אלכסנדר. נקודת העניין המבוקשת שבפארק היא התצפית על צבי הנחל הרכים שחיים כאן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אקו פארק חדרה – פארק בילוי ואטרקציות לכל המשפחה – ברחבי הפארק הענק הזה יש מספר אטרקציות ונקודות עניין שהופכות את הפארק היפהפה הזה לאטרקטיבי ומעניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קטע נחל לדוגמא בפארק איטליה – נחל אלכסנדר – נחל אלכסנדר הוא מבין הנחלים הארוכים והיפים שעוברים באזור השרון. לאורכו של הנחל, הנשפך אל הים, ניתן למצוא מספר פארקים גדולים ונקודות עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון טיול קליל בשרון – שמורת הטבע ביתן אהרון היא שמורה די קטנה באזור השרון והיא מפתיעה מאוד בעיקר בתקופת הפריחה, בה האזור כולו מתמלא פריחה צבעונית ומרשימה מאוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורשת הסרג’נטים – יער נתניה – שלולית החורף – בצד המזרחי של נתניה הוקם אתר טבע עירוני שבו תמצאו ערכי טבע נדירים ומוגנים. החורשה הוקמה על ידי קק”ל וקיבלה את שמה הנוסף חורשת הסרג’נטים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים – יער האילנות בשרון הוא המקום המושלם לשלב בו טיול נגיש וקצר, פיקניק והמון מקום לילדים לשחק. תביאו לילדים בימבות, אופנים וכדור ותגיעו להנות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער קדימה – קרן קיימת לישראל – יער שגודלו 250 דונמים והוא נמצא בין שני היישובים קדימה ועין שריד. בתקופת הפריחה שלאחר הגשמים ישנה פריחה מרשימה של צבעוני השרון ואירוס הארגמן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.