Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקטע 17 שביל ישראל - בית ינאי ליקום

מקטע 17 של שביל ישראל מתחיל את דרכו בגן לאומי בית ינאי וממשיך בהליכה בחופים היפים כמו חוף נעורים לאחר מכן דרך שמורת הטבע חוף צוקי ים לצד המצוקים המרשימים של קו החוף. שמורת טבע צוקי ים נפרשת על אחת מרצועות החוף היפות במישור החוף, ליד הישוב הקהילתי צוקי ים בסמוך לחבצלת השרון. חוף צוקי ים הוא מקום מושלם לחובבי הלגונות. השביל ממשיך דרומה לכיוון נתניה בטיילת נתניה מעל לחופים חוף הרצל, סירונית וארגמן, פונה מעט מזרחה לכיוון יד לבנים ואנדרטת הניצחון של הצבא האדום במלחמת העולם השנייה.

מכאן השביל ממשיך ונכנס אל תוך פארק שלולית החורף בה יש את בריכת דורה. בריכה זו היא השנייה בגודלה מבין בריכות החורף של מישור החוף והיא גם אחת היפות והחשובות באזור. סביב הבריכה ניתן לטייל בין פיסות הטבע ולהתרשם מהחי והצומח שיחודים למקום הזה ולתופעה זו של שלוליות החורף. אתרי שלוליות החורף אטרקטיביים לביקור בעיקר לאחר הגשמים מאחר ואז הן קמות לחיים ויוצרות עולם שלם שמתחדש ונכחד מדי שנה.

מכאן ממשיך השביל ונכנס אל תוך שמורת האירוסים בנתניה. בין פארק השלולית לבין רצועת החוף של נתניה על גבעות הכורכר תמצאו את שמורת האירוסים. שמורה מטופחת ובה יש פריחה מרשימה בעונה של שלל פרחים כמו: כלניות, צבעוני, פרגים, סביונים, עכנאי שרוע וכמובן של אירוס הארגמן המפורסם. אירוס הארגמן הוא האירוס הראשון שפורח מבין כל האירוסים ותמצאו אותו כאן בין חודשים ינואר עד מרץ. המקטע ממשיך דרומה ונכנס אל שמורת הטבע נחל פולג דרך הדיונות חול לצד מכון וינגייט. ומגיע בסופו של דבר דרך שמורת טבע שער פולג אל נקודת הסיום שלו בכביש הגישה ליקום. נקודת תחילת המסלול רשמו בוויז: גן לאומי חוף בית ינאי. נקודת סיום המסלול רשמו בוויז: יקום.

מה עוד חשוב לדעת?

  • באורך שפך נחל פולג לפעמים יש צורך לחצות את הנחל במים רדודים (רחצה אסורה).
  • מקטע זה רובו חשוף לשמש, ההליכה בו היא מישורית ונוחה.
  • צריך לקחת בחשבון כי ההליכה לאורך חופי הים הם לצד המצוקים – יש להיות עירניים.
  • לינה:
    • רשימה מלאה של אתרי קמפינג לפי איזורים לחצו כאן.
    • רשימת מלאכי השביל של החברה להגנת הטבע לחצו כאן.
  • למי שרוצה לקצר את המסלול יכול לעשות זאת כמעט בכל חוף שתבחרו לאורך המסלול, הנה כמה דוגמאות:
    • שמורת הטבע חוף צוקי ים כ 4 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: חוף הנעורים חבצלת השרון.
    • חוף הרצל בנתניה כ 6.5 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: חוף הכרצל נתניה.
    • פארק השלולית החורף כ 12 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: פארק השלולית נתניה. 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.