Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל קרן ברתות

בכל שנה בסביבות חודש מאי פורח פרח שנמצא בסכנת הכחדה ושמו השושן הצחור. השושן הצחור פורח במספר מוקדים כאשר אחד מהם הוא בשביל קרן ברתות. מסלול זה מציע הליכה בתוך חורש מוצל, אורכו 5 ק”מ, הוא מעגלי וממנו ישנן מספר נקודות תצפית עוצרות נשימה לכיוון נחל כזיב ומבצר המונפורט. למי מכם שרוצה יכול להמשיך מכאן ולרדת לכיוון נחל כזיב שם יש מספר מסלולים מומלצים – למידע נוסף על המסלול לחצו כאן.

מחניון הרכבים נצא את המסלול בסימון שבילים שחור. עוד בתחילת המסלול אחרי שתרד מספר מדרגות תכנסו אל תוך חורש ושם תראו את עצי הקטלב המרשימים ועצי האלון. אחרי הליכה של 1.4 ק”מ נגיע אל צומת דרכים של סימון שבילים שחור כחול, כאן נמשיך מעט עם השחור עוד כ 250 מטר נגיע אל צומת שבילים נוסף של שחור כחול רק שהפעם נבחר בכחול הפונה שמאלה. טרם הפניה מומלץ לעצור לנקודת תצפית מרשימה אל עבר ערוץ נחל כזיב וניתן לראות מכאן גם את מערת המקדש. ניתן להגיע אל מערת המקדש דרך מסלול היוצא מצידו השני של נחל כזיב. המסלול לוקח את המטיילים אל מערה גדולה ולצידה ישנו תבליט של חייל רומאי חצוב בסלע.

לאחר שנהננו מתצפית מרשימה נפנה שמאלה אל השביל הכחול, לאחר הליכה של 700 מטרים השביל יוביל אותנו היישר אל נקודת הפריחה של שושן צחור. לא תוכלו לפספס את המראה המדהים של פרח השושן הצחור. פריחתו כאן רק לשבועיים בלבד, צורתו כפעמון וצבעו לבן. אם פגשתם אותו תהנו מיופיו ותזכרו כי מדובר על פרח מוגן בסכנת הכחדה – אסור לקטוף! מכאן נמשיך עם השביל אל עבר מצוק שממוקדם מעל נחל ברתות ונחל כזיב ולכן קיבל את שמו קרן הברתות. מכאן יש תצפית יפה לכיוון מבצר מונפורט. נמשיך עם השביל הכחול עד להגעה לצומת דרכים שחור כחול בה הפעם נפנה ימינה עם השחור שיחזיר אותנו חזרה לרכבים.

כדי להגיע תחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. מצומת קניון ארנה בנהריה פונים מזרחה לכיוון כביש 89, לאחר נסיעה של 15.5 ק”מ מגיעים אל צומת מעיליא ומצפה הילה בה נפנה שמאלה. מכאן נמשיך לנסוע ישר בכביש הראשי של מעיליא עד ליציאה מהכפר, נחלוף על פני הכניסה של מצפה הילה עד להגעה לחניון הרכב – כ 2.8 ק”מ מהפניה שמאלה בצומת מעיליא. מכאן נחנה את הרכב ונצא להליכה אל המסלול בסימון שבילים שחור. 

הנה עוד כמה הצעות לטיולים באזור:

החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל – החווה בגליל הוא מקום שכל מטייל באזור צריך להכיר. פשוט כי מדובר במקום מקסים וכייפי שיש בו כל מה שצריך כדי לבלות בכייף והוא מתאים לכולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי, הצופה גם על מערת הקשת המיוחדת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שמתקיימת רק כאן, מסלול נוח להליכה המתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם – סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם וסיפור המבצר המוכר – למידע על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי אכזיב – החוף הכי יפה בצפון הארץ, מים כחולים שקופים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל וליהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – בואו ליהנות מחווית הרכבל והנקרות, תופעת טבע מרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק המחצבה – בלב העיר כרמיאל תוכלו למצוא את אחד הפארקים הגדולים, פארק המחצבה הידוע גם בשם פארק הגליל הוא פיסת טבע מעניינת שנמצאת ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין חרדלית נחל כזיב – עין חרדלית הוא מקום פשוט מושלם לטיול משפחות עם ילדים באזור הגליל. מסלול קסום וקליל שכולל הליכה בתוך המים ומתאים מאוד לימים חמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.