Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל הרקפות במגדל העמק

בצד הצפוני של העיר מגדל העמק תמצאו את שביל הרקפות שעובר בלב חורשת אורנים מרשימה. בחודשים דצמבר עד מרץ תוכלו לראות כאן מרבדי רקפות בגווני סגול, לבן וורוד. אומנם לשביל קוראים שביל הרקפות אבל תוכלו לראות כאן גם את פריחת הכרכומים, הכלניות ועיריות. מדובר בטיול קצרצר וקליל שאורכו המלא מסתכם בכ 400 מטרים והוא מתאים לכל המשפחה. הוא מבין המסלולים האטרקטיבים בעיקר בעונות הפריחה השונות. 

אז המסלול הוא מעגלי, אך הוא לא נגיש לעגלות. הטיול עובר כאן בתוך נוף יער אותנטי שתוואי הדרך בו הוא נוח להליכה, למעט סלעי היער הטבעי שתפגשו בדרך (סלעים קטנים שמפוזרים ביער, ולא משהו שהוא מאתגר). ההליכה בשביל הרקפות היא מישורית, קצרה וקלילה ומתאימה לכל גיל. לאחר הימים הגשומים השביל יכול להיות בוצי וחלק לכן יש ללכת כאן בזהירות. 

אם כבר הגעתם לבקר במגדל העמק, ובמיוחד אם אתם כאן עם ילדים, כדאי לכם לבקר גם בפארק יצחק רבין שנמצא בסמוך לשביל הרקפות. פארק יצחק רבין הוא פארק עירוני שמציע שילוב של בילוי טבע עם אטרקציה לילדים. ברחבי הפארק פינות פיקניק, שבילי הליכה, מתקני שעשועים ועוד – למידע נוסף על פארק יצחק רבין לחצו כאן. כדי להגיע לשביל הרקפות תוכלו לרשום בוויז: שביל הרקפות מגדל העמק.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

נופארק – הפארק העירוני בנוף הגליל – במהלך שנת 2021 נפתח הפארק העירוני של נוף הגליל – נופארק. מדובר בפארק ענק עם מרחבים גדולים שמטרתו להוות אטרקציה ואתר פנאי לבילוי עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הר התבור – מגוון רחב של מסלולים כמו מסלול שביל הפסגה המפורסם בנוסף תצפית בראש ההר במנזר השתקנים אליו ניתן להיכנס כחלק מביקור בהר העגול – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע אירוס נצרתי – נצרת עלית נוף הגליל – שביל קצר, נגיש שיוביל אתכם לטיול פריחה ובו תוכלו לראות בעונת הפריחה (חודשים פברואר-מרץ) את האירוס הנצרתי. פרח נדיר שנמצא בסכנת הכחדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מעיין בשביל החמישה ומעיין שרונה – 2 מעיינות קרובים יחסית אחד לשני, מעיינות קטנים ונהדרים בימים החמים עם הילדים. למידע מלא על המקומות ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק חי בעמק – בירת העמק עפולה גם היא זכתה בפארק עירוני מושקע מאוד עם מגוון אטרקציות לילדים – פארק חי העמק! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל נחל ציפורי שביל שמשית – מסלול נגיש לעגלות לכל אורכו ובו ניתן לראות תצפיות אל נחל ציפורי, מערות עתיקות ושלל פריחה שמופיעה כאן בתקופת האביב והסתיו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עיינות ציפורי – מעיין צלול ומרענן שכדאי לכם להכיר – את נחל ציפורי מזינים שלושה מעיינות: עין יבקע, מעיינות יפתחאל ועיינות ציפורי. בין כביש 79 למושב ציפורי תוכלו למצוא את עיינות ציפורי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

העיר נצרת – סיור דתות ותצפית עוצרת נשימה על עמק יזרעאל – לא צריך לטוס לאירופה בשביל לחוות סיור דתות אמיתי, אפשר לנסוע לכיוון העיר נצרת ולהרגיש בחו”ל. בתקופת חודש דצמבר העיר מתקשטת. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.