Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת הטבע אירוס נצרתי נוף הגליל

אל מול נוף עוצר הנשימה של הר תבור בגליל התחתון, בתוך נוף  הגליל (לשעבר נצרת עלית) הוקם מסלול הליכה קצר שאורכו קילומטר, נגיש ובו יש פריחה מרשימה של מגוון פרחי בר ובעיקר של האירוס הנצרתי. אירוס הנצרתי הוא פרח שנמצא בסכנת הכחדה והוא פרח נדיר ומדהים ביופיו! תוסיפו לכל זה גם את נוף הר התבור העגול והמדהים שנמצא ממש מול השמורה וקיבלתם טיול מדהים. לשמורה יש 2 כניסות, לשם ההסבר נשתמש בכיוונים: צפון ודרום.

כניסה צפונית

הכניסה הזו היא בנקודה הצפונית של בית העלמין ממש מול Merkaza מרכז הקניות הגדול. הכניסה הזו היא לא נגישה ולכן תצטרכו לרדת סביב 10-15 מדרגות שיובילו אתכם אל שביל נגיש, למי מכם שרוצה להפוך את המסלול למעגלי יכול לחזור אל אותה הנקודה רק שהוא יצטרך לעקוף את בית הקברות. בכל שלב ניתן לחזור באותה הדרך חזרה לרכב. לנקודת הוויז המדויקת למקום לחצו כאן.

כניסה דרומית

הכניסה הזו היא בנקודה הדרומית של בית העלמין ממש בסמוך למתקן של חברת חשמל. ניתן להחנות את הרכב בחנייה מחוץ לבית העלמין ובצעידה קלה להגיע אל הכניסה שהיא גם הכניסה הנגישה אל השמורה, שימו לב כדי לחזור לרכב בשביל הנגיש תצטרכו לחזור באותה הדרך שבאתם או לסיים בנקודה הצפונית ובכמה דקות הליכה לחזור חזרה לרכב. לנקודת הויז המדויקת למקום לחצו כאן.

שמורת הטבע אירוס נצרתי היא חלק משביל ישראל, לכן באיזשהו שלב בביקור שלכם תוכלו לראות את הסימון המוכר (כתום כחול לבן) של שביל ישראל. בשמורה הקטנה הזו כמו שמה, צומח בחודשי הפריחה (מרץ אפריל) האירוס הנצרתי השייך לקבוצת אירוסי ההיכל. מסתבר שהאירוס הוא גם סמלה של העיר נצרת עילית – מדובר על צמח נדיר והוא נמצא בסכנת הכחדה. בנוסף תוכלו למצוא כאן גם את הצבעוניים, הרקפות, הפרגים, דבורנית הקטיפה, מינים רבים של סחלבים ואם תרימו את ראשכם מעלה אולי תזכו גם לראות את העופות הדורסים שכאן – הבז האדום והנץ המצוי. 

בשביל הנוף - פארק האירוס - הר יונה

אתר פריחה נוף בתוך נוף הגליל לא רחוק משמורת הטבע אירוס נצרתי: בשביל הנוף פארק האירוס – הר יונה. הר יונה שנישא לגובה של כ 573 מטרים מעל פני הים ובו הוכשר מסלול “בשביל הנוף – פארק האירוס”. הר יונה הוא הגבוה מבין הרי נצרת ועל פסגתו נבנה מסלול הליכה לצד פריחה עונתית וביניהם פריחת אירוס הנצרתי. האירוס הנצרתי הוא פרח מוגן והוא נמנע מבין אירוסי ההיכל, אירוס זה הוא גם סימלה של העיר נוף הגליל. פרחי הבר שתראו כאן הועתקו ממתחמי בנייה שונים בעיר נוף הגליל במטרה לשמרם. מומלץ להגיע לכאן בין החודשים פברואר – מרץ ולפגוש כאן את: הכלניות האדומות, צבעונים, נוריות, דמומיות, קחוונים, עירוני צהוב, בן חצב יקינטני, רקפות וכמובן אירוסים בשפע. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

העיר נצרת נחשבת לאחת המתויירות בארץ ובעולם בכלל, בעיקר מאחר שיש בה נקודות עניין רבות לדתות השונות.  למידע על יום טיול בעיר נצרת לחצו כאן.  למי מכם שרוצה ללון בעיר בזמן החגיגות תוכלו להנות מ 10% הנחה לרשת אברהם הוסטלס בארץ ובנצרת, יש להיכנס לאתר הרשת ולהזין קוד קופון: shvilלמעבר לאתר לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

הר הקפיצה – בכניסה לעיר נצרת עומד לו הר הקפיצה עם תצפית עוצרת נשימה על כל העמק שקיבל את שמו בעקבות הקפיצה שישו קפץ מכאן כאשר ברח מרודפיו – למידע מלא על המקום ועל מסלול ההליכה לחץ כאן. 

נופארק – הפארק העירוני בנוף הגליל – במהלך שנת 2021 נפתח הפארק העירוני של נוף הגליל – נופארק. מדובר בפארק ענק עם מרחבים גדולים שמטרתו להוות אטרקציה ואתר פנאי לבילוי עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול נחל ברק בן אבינעם ופארק אל-פשארה – בתוך תחומו של יער בית קשת חוצה לו נחל קצר שיורד מהר יונה ומסתיים בפארק אל-פשארה. מדובר על מסלול שאורכו 2 ק”מ בדרגת קושי בינונית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הר התבור – מגוון רחב של מסלולים כמו מסלול שביל הפסגה המפורסם בנוסף תצפית בראש ההר במנזר השתקנים אליו ניתן להיכנס כחלק מביקור בהר העגול – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מעיין בשביל החמישה ומעיין שרונה – 2 מעיינות קרובים יחסית אחד לשני, מעיינות קטנים ונהדרים להגיע בימים החמים עם הילדים. למידע מלא על המקומות ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק חי בעמק – בשנים האחרונות הוקמו יותר ויותר פארקים עירוניים שמציעים אטרקציית בילוי חדשה ומלאה בכל טוב. בירת העמק עפולה גם היא זכתה בפארק עירוני מושקע מאוד – פארק חי העמק! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל נחל ציפורי שביל שמשית – מסלול נגיש לעגלות לכל אורכו ובו ניתן לראות תצפיות אל נחל ציפורי, מערות עתיקות ושלל פריחה שמופיעה כאן בתקופת האביב והסתיו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עיינות ציפורי – מעיין צלול ומרענן שכדאי לכם להכיר – את נחל ציפורי מזינים שלושה מעיינות: עין יבקע, מעיינות יפתחאל ועיינות ציפורי. בין כביש 79 למושב ציפורי תוכלו למצוא את עיינות ציפורי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך נוף יער בית קשת – יער בית קשת משתרע על פני 25 אלף דונם והוא יער מאוד מיוחד ויפה בו עוברת דרך נוף יער בית קשת עבירה לכל רכב הכוללת מסלולים ותצפיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.