Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

8 מקומות לראות את פריחת התורמוסים בטבע

פריחת התורמוסים היא פריחה מרשימה וכל כולה סגולה, כחולה ולבנה. התורמוס פורח בין פברואר למרץ תלוי במזג האוויר של אותה שנה. בארצנו הקטנה יש 7 סוגי תורמוסים, הנפוצים ביניהם הם: תורמוס ההרים ותורמוס ארץ ישראלי. פריחת התורמוס מרשימה בעיקר בגלל שהיא מונה בין 10-20 פרחים הפונים לכיוון השמש ונפתחים לפי הסדר מלמטה למעלה. יתרה מזאת בכתבי הרמב”ם מיוחסות לתורמוס סגולות רפואיות! בכתבה הבאה תוכלו לקבל את המקומות בטבע הפתוח בהם תוכלו לפגוש את הפריחה היפה והכל כך מיוחדת הזו. טרם הגעתכם מומלץ לבדוק אם הפריחה החלה.

שמורת הטבע נחל תבור

נחל תבור או בשמו הנוסף ואדי אל בירה נמצא בגליל התחתון והוא מתחיל באיזור הרי נצרת, משם ממשיך לאיזור הר תבור ובסופו של דבר נשפך אל הירדן בקיבוץ גשר. מסלול הטיול המפורסם והיפהפה בנחל תבור הוא המסלול הארוך והאתגרי של קניון הבזלת שממנו אפשר להנות מהפריחה המרשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורשת בלו (נילי) 

בסמוך לכניסה של קיבוץ רמות מנשה תוכלו למצוא נקודת תצפית, פריחה ופינת הנצחה לזכרה של נילי קאפמן ז”ל, כאן תוכלו למצוא את פריחת של תורמוס ההרים על רקע נופי רמות מנשה. שדה גדול בגווני סגול כחול. כל זה לצד תצפית מסודרת עם ספסל מנוחה אל מול הנוף עוצר הנשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת תורמוס ההרים בנעורה

ממש לא רחוק מעפולה תוכלו למצוא אולי את הפריחה המרשימה ביותר של התורמוסים מול נופי עמק יזרעאל מערבית לנעורה. ממש בגבול של שמורת גבעת המורה בצד המזרחי תמצאו את הפריחה, חשוב לציין שבעת הגשמים הדרך יכולה להיות בוצית ולא עבירה לכל רכב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אחוזת ברק

בשטחים הפתוחים סביב אחוזת ברק נגלה לכם מיקום נוסף שנמצא קצת לפני נעורה, סביב הישוב הקהילתי אחוזת ברק תמצאו בעונה מרבדי תורמוסים מדהימים! הכניסה אפשרי דרך כביש עפר בין דברת ולאחוזת ברק אל מול נופי התבור בסמוך למבנה הנטוש שבשדות.

גבעת התורמוסים תל שוכה

בעמק האלה שוכן לו הר ועליו ישנה פריחה מרהיבה של אחד הפרחים היפים בטבע – תורמוס. לצד הפריחה ישנם מסלולי הליכה, עתיקות ותצפית. שביל הליכה המוביל אל פסגת תל שוכה הישר אל גבעת התורמוסים בהליכה נוחה וקלילה. תל שוכה נזכרת כאחת הערים שנכבשו על ידי יהושע בן נון יחד עם ערי הממלכה: עדולם, עזקה, ירמות ושעריים. שביל הליכה המוביל אל פסגת תל שוכה הישר אל גבעת התורמוסים בהליכה נוחה וקלה שמתאימה לכל המשפחה. בנוסף על התל תמצאו פסיפס מרשים ותצפית יפה מראש התל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תל קטרה ליד גדרה

ברחוב שפרינצק בגדרה יוצא שביל העולה אל תל קטרה, בתל תוכלו למצוא שרידים עתיקים של הכפר הערבי שהיה כאן לפני שנים רבות, בנוסף לעתיקת, תצפית וכל היופי הזה תוסיפו לזה את מרבדי פריחת התורמוסים שצובעת את התל בגווני סגול כחול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורבת שרישה

 בין צומת נחשון למחלף לטרון תוכלו להגיע אל חורבת שרישה, שם יש פריחה מאוד מגוון כאשר בתקופת פברואר מרץ הפריחה הדומיננטית ביותר היא של תורמוס ההרים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “חורבת שרישה”.

מצפתל ירושלים

ליד שכונת ארמון הנציב וג’בל מוכאבר נמצא רכס מדהים ממנו ניתן לראות את הר הבית, עליו מדי שנה בחודשים פברואר-מרץ פורחים אלי תורמוסים סגולים שהופכים אותו למוקד לעליה לרגל. מדי שנה עם פריחת התורמוסים מתקיים כאן פסטיבל סגול בארמון שכולל מגוון אירועי תרבות. עד לשנת 1967 מלחמת ששת הימים ממש כאן היה מוצב ירדני בשם מוצג הנקניק, שצפה לאזור שכונות מערב ירושלים. חלק מהרכס נמצא בדיוק על לקו פרשת המים של נחלים קדרון ודרגה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

משק 77 – קטיף תותים ופעילויות לכל המשפחה
קטיף תותים ברחבי הארץ
נופארק – הפארק העירוני בנוף הגליל
פארקים מלאי אטרקציות
טיולי הדן קיבוץ דפנה
אטרקציות עם ילדים
החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל
גני חיות ופינות חי
משק 77 – קטיף תותים ופעילויות לכל המשפחה
קטיף תותים ברחבי הארץ
נופארק – הפארק העירוני בנוף הגליל
פארקים מלאי אטרקציות
טיולי הדן קיבוץ דפנה
אטרקציות עם ילדים
החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל
גני חיות ופינות חי