Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק האירוס הר יונה נוף הגליל

הר יונה שנמצא בגליל התחתון נישא לגובה של כ 573 מטרים מעל פני הים ובו הוכשר מסלול: פארק האירוס בשביל הנוף. הר יונה הוא הגבוה מבין הרי נצרת ועל פסגתו עובר מסלול הליכה קליל, שרובו גם נגיש, לצד נופים ופריחה עונתית שכוללת גם את האירוס הנצרתי המיוחד. האירוס הנצרתי הוא פרח מוגן והוא אחד מבין אירוסי ההיכל, הוא פרח מרשים מאוד עם נוכחות ברורה שהפך גם לסמלה של העיר נוף הגליל. הר יונה קרוי על שמו של יונה הנביא שעל פי היהדות נולד בגת חפר המזוהה עם העיר משהד, שנמצאת בצד הצפון מערבי להר יונה. הר יונה מזוהה גם בשם ג’בל א-סיח בערבית. 

אפשרויות הטיול בפארק האירוס

הר יונה מאפשר לנו לצאת למסלול פריחה מרשים אל מול נוף עוצר נשימה. פרחי הבר השונים שתפגשו כאן הועתקו ממתחמי בנייה שונים בעיר נוף הגליל במטרה לשמרם. מומלץ להגיע לכאן בין החודשים פברואר למרץ ולפגוש כאן את הפריחה הצבעונית של: הכלניות האדומות, צבעונים, נוריות, דמומיות, קחוונים, עירוני צהוב, בן חצב יקינטני, רקפות וכמובן אירוס הנצרתי המרשים. ניתן לבחור לצאת אל המסלול הקצר או הארוך – ההבדל בניהם הוא שהקצר כולו נגיש והארוך לא: 

  • מסלול ארוך שאורכו המלא כ 4 ק”מ, דרגת הקושי שלו קלה, הוא מתחיל את דרכו בפארק עטרת בנוף הגליל, עובר דרך חורשת הנופלים, מגיע עד למסלול הנגיש וחוזר חזרה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: רחוב עטרה 6 נוף הגליל.
  • מסלול הקצר שאורכו המלא כ 2 ק”מ, דרגת הקושי שלו קלה, הוא מעגלי, נגיש במלואו, עובר בין ספסלי נוף נגישים לצד נקודות תצפית, פריחה, שולחנות פיקניק וגשר צף בפסגת ההר. כדי להגיע ישירות למסלול הנגיש תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. כניסה נגישה לשביל דרך שכונת הר יונה ד’. הכניסה המונגשת מהר יונה ד’ (דרך שכונה בבנייה) פתוחה במשך ימי העבודה ובשעות העבודה ימי א’ עד ה’ בין 8:00 בבוקר לשעה 16:00 בלבד. 

פארק האירוס המסלול הארוך

לאחר שחנינו את הרכב ברחוב עטרה 6 בנוף הגליל, נכנס אל המסלול מהפארק ונעלה מספר מדרגות אל עבר חורשת הנופלים – לזכרם של בני נוף הגליל שנפלו במערכות ישראל. מדובר על חורשת אורנים יפה ופורחת שממנה נשקף נוף עוצר נשימה: אם תביטו מזרחה תראו את עין מאהל, הר תבור ועל פסגתו את כנסיית ההשתנות, בקעת יבניאל, רכס פוריה ובסוף גם את הרי הגלעד. אם תביטו מערבה תראו את רכס טבעון, יקנעם, רכס הר הכרמל ואת צפון עמק יזרעאל. מדרום אפשר לראות את מגדל העמק ודרום עמק יזרעאל, גבעת המורה ורכס הגלבוע ומצפון את הר תורען, הרי הגליל התחתון וביום עם ראות טובה אפשר לראות גם את הרי הגליל העליון.

לאחר הליכה של כקילומטר אחד מגיעים אל תחילתו של השביל הנגיש. מכאן יש לנו מסלול מעגלי שהוא נגיש במלואו, הסובב את הפסגה לנקודת ההתחלה כ 2 ק”מ. סטייה קלה לשביל הנגיש, בצמוד לגדר מבנה הבטון, תוביל אתכם אל הגשר הצף ולנקודת תצפית מרשימה נוספת מהפסגה. בסיום ההליכה על המסלול הנגיש נחזור באותה הדרך ממנה באנו אל חורשת הנופלים וחזרה לרכב שממתין לנו בסיום המסלול.

שמורת הטבע אירוס נצרתי

אתר פריחה נוסף בתוך נוף הגליל לא רחוק מהר יונה: שמורת הטבע אירוס נצרתי. בשמורה עובר מסלול הליכה נגיש שאורכו קילומטר. המסלול נמצא מאחורי בית העלמין של נוף הגליל (לשעבר נצרת עלית) ומשם יוצא שביל שיוביל אתכם לטיול פריחה מיוחד שבו תוכלו לפגוש בעונת הפריחה את האירוס הנצרתי המיוחד. האירוס הנצרתי נמצא בסכנת הכחדה והוא פרח נדיר! תוסיפו לכל זה גם את נוף הר התבור העגול המרשים שנמצא ממש מול השמורה וקיבלתם טיול מושלם. למידע מפורט על שמורת הטבע אירוס נצרתי לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

הר הקפיצה – בכניסה לעיר נצרת מתנשא לו הר הקפיצה, וממנו משקפת תצפית עוצרת נשימה על כל העמק. סיפורו של ההר הוא סיפור מרתק והוא נחשב למקום קדוש מאוד בדת הנוצרית. למידע על המקום ועל מסלול ההליכה לחצו כאן. 

נופארק – הפארק העירוני בנוף הגליל – במהלך שנת 2021 נפתח הפארק העירוני של נוף הגליל – נופארק. מדובר בפארק ענק עם מרחבים גדולים שמטרתו להוות אטרקציה ואתר פנאי לבילוי עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול נחל ברק בן אבינעם ופארק אל-פשארה – בתוך תחומו של יער בית קשת חוצה לו נחל קצר שיורד מהר יונה ומסתיים בפארק אל-פשארה. מדובר על מסלול שאורכו 2 ק”מ בדרגת קושי בינונית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל הפסגה בהר התבור – מגוון רחב של מסלולים כמו מסלול שביל הפסגה המפורסם. בראש ההר תוכלו לבקר במנזר השתקנים ומהפסגה תקבלו גם תצפית נוף מרשימה במיוחד. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מעיין בשביל החמישה ומעיין שרונה – 2 מעיינות קרובים יחסית אחד לשני, מעיינות קטנים ונהדרים לבילוי בימים החמים. למידע על המקומות ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק חי בעמק – בשנים האחרונות הוקמו יותר ויותר פארקים עירוניים שמציעים אטרקציית בילוי טובה. בירת העמק עפולה גם היא זכתה בפארק עירוני מושקע עם מגוון אטרקציות לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

דרך נוף יער בית קשת – יער בית קשת משתרע על פני 25 אלף דונם והוא יער מאוד מיוחד ויפה. לאורכו של היער עוברת דרך נוף יער בית קשת עבירה לכל רכב הכוללת מסלולים ותצפיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.