Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קסם של טיול בבית לחם הגלילית ובאלוני אבא

שני מושבים טמפלריים היסטוריים שנמצאים בצפון ישראל באזור הגליל בית לחם הגלילית ואלוני אבא. יופיים וקרבתם זה לזה מאפשרים לנו לצאת לטיול של יום שלם באווירה רגועה, להנות מהייחודיות של כל מושב ולחוות גם קצת את ההיסטוריה שלהם בצורה מרתקת. יש כאן מסלולי הליכה קצרים ויפהפיים שמתאימים לכל גיל וגם אטרקציות שמתאימות לילדים. לכן הטיול במושבים יכול להתאים לטיול זוגי רומנטי או לטיול משפחתי עם ילדים.

את הטיול נתחיל באלוני אבא. כבר בנסיעה שלכם בתוך המושב תרגישו היטב את היציאה מן העיר. המושב הוא ציורי ויפהפה והנסיעה בדרך הראשית של המושב לצד עצי האלון הרבים שמקשטים אותה מכניסה אותנו לאווירית המושב. מי שקצת חובב היסטוריה יהנה גם מהמבנים העתיקים שיפגוש במהלך הנסיעה. במרכז אלוני אבא נמצא מבנה היסטורי מרשים של כנסייה אוונגלית שהוקמה בשנת 1916 ונזנחה עם השנים. בשנת 2011 המבנה שופץ וכיום מתקיימים שם הופעות וקונצרטים. לצידי הכביש תפגשו שילוט על העסקים הקטנים והמיוחדים שמצויים כאן. אחד מהם הוא בית קפה “מקום השראה” שמשלב בית אומנים, גלריה ובית קפה קטן וקסום.

מתוך המושב תוכלו לצאת ל 3 טיולים: האחד לכיוון מזרח שם תמצאו את באר אבא – באר מים עתיקה ועמוקה הנמצאת בלב חורשת אקליפטוסים. מדרום תוכלו להגיע אל מעיין עין חזין או בשמו הנוסף עין אורן – למידע מפורט על המקום לחצו כאן. וממערב תוכלו להמשיך לטיול בשמורת אלוני אבא היפהפייה שהטיול בה מתאים לכל גיל. הטיול בשמורה הוא קליל והוא עובר בין עצי היער המגוונים והמרשימים ומגיע לנקודת תצפית מרשימה על האזור כולו. הפריחה בשמורה משתנה בהתאם לעונה ולאחר הגשמים נוצרת בריכת חורף אקולוגית מלאכותית. למידע מלא על שמורת אלוני אבא לחצו כאן.

מכאן נוכל להמשיך לטיול בישוב המיוחד בית לחם הגלילית. גם כאן במהלך הנסיעה שלכם בישוב אתם תוכלו להתרשם ממבני המושבה ההיסטוריים ולעצור ליד המיוחדים שבהם. בנסיעה אתם תפגשו שילוט על בתי קפה מקומיים קטנים, גלריות, ספא ומספר אטרקציות לילדים. בין המבנים המיוחדים של הישוב שכדאי לכם לראות: מגדל המים המרשים ומולו את בית העם – מבנה מרשים ששימש בעברו לכנסים ואירועים.

מבנה נוסף הוא בית משפחת וואנגר שהפך עם השנים למרכז מבקרים שניתן לסייר בו. הסיור יוביל אתכם בין מתקני הבית המקוריים ומציג תמונות מהתקופה הטמפלרית. עצירה מומלצת נוספת היא בחוות התבלינים המפורסמת של הישוב ובה תוכלו למצוא מאות סוגי תבלינים, חליטות, צמחי מרפא ועוד. בחווה ישנם ספסלי פיקניק מול נוף השדות הפתוח ולעתים מוגשת גם ארוחת בוקר במקום, בתקופות חופשים וחגים מתקיימים אירועים מיוחדים לכל המשפחה. כל הפרטים באתר הרשמי של חוות התבלינים לחץ כאן.

הנה חלק מהאטרקציות שתפגשו בבית לחם הגלילית:  קטופותי – קטיף עצמי של תותים ועוד מגוון ירקות בהתאם לעונה. הקטיף נמצא ממש לצד חוות התבלינים – חוויה אדירה לילדים. האתר הרשמי של קטופותי לחץ כאן. שביל פרות החלב – סיור ברפת המשפחתית עם הסברים ופעילות חוויתית לילדים, בואו להכין שוקו, לתת לפרות לאכול ובעיקר להכיר את עולם הרפתות. פרטים נוספים על המקום לחץ כאן. ספא קסם המגע – מי שבחר להגיע הנה לטיול זוגי רומנטי יוכל להנות מפינוק בספא המיוחד באוירה הכפרית. פרטים נוספים באתר הרשמי של המקום לחץ כאן. ניתן גם לצאת מכאן לטיולי אופניים, ריינג’רים סגווי וכו’. לעוד אטרקציות בבית לחם הגלילית: לחץ כאן

מה עוד כדאי לעשות באיזור?

שביל אוהד – בגליל התחתון סביב הישוב הקהילתי נופית נבנה שביל הליכה ושמו “שביל אוהד”. השביל הוקם לזכרו של אוהד זך ז”ל שהיה בן הישוב אשר נפל באדמת לבנון דצמבר 1998. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל ציפורי טחנת הנזירים – טחנת הנזירים שימשה בעבר כטחנת קמח והיו חיים בה בני המנזר הכרמליטי. מסלול נגיש על לטחנת הנזירים לצד נחל ציפורי שזורם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק העמקים – בצומת העמקים בכביש העולה לקרית טבעון קק’ל בנו פארק מקסים לאורך נחל הקישון. השביל העובר בסמוך לנחל הקישון ארוך ואפשר להתחיל אותו במספר מקומות שונים (פירוט עליהם בהמשך) כאשר אחד מהם הוא פארק העמקים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תחנת רכבת העמק ומעיין אלרואי – המעיין נובע לתוך בריכה מלאכותית שבמקור נוצרה כמקור להשקיה חקלאית בשנות ה 60. היום מדובר במעיין עם מים נקיים וראויים לרחצה. המעיין נובע בכל עונות השנה. כל זה לצד מסלול נגיש העובר בתחנת רכבת העמק המשוחזרת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים – גן לאומי בית שערים נמצא באזור הגליל התחתון, לא רחוק מקריית טבעון. המקום מציג שרידים של ישוב יהודי עתיק ובעיקרו הנקרופוליס שהוא אתר מערות הקבורה המרשימות של העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.