Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פריחת החלמוניות - איפה תראו את הפרח הצהוב?

בעונת הסתיו והחורף הטבע מתחדש ומתחיל לפרוח. יש המון מקומות בכל הארץ בהם נוכל לטייל בין הפרחים השונים וליהנות מהיופי של הטבע שלנו. בתקופה הזו נוכל גם להנות מפריחת הפרח הצהוב – החלמונית. שמה ניתן לה בגלל צבעה הצהוב שמזכיר את חלמון הביצה. אז איפה תוכלו לפגוש את פריחת החלמוניות? כאן ניתן לכם כמה מקומות ששווה לבקר בהם. חשוב לציין כי החלמונית היא פרח מוגן ואסור לקטוף! בנוסף כדאי לקחת בחשבון שהפריחה היא עונתית ומשתנה מדי יום, והיא מושפעת בעיקר ממזג האוויר וכמות הגשמים מומלץ לבדוק בדיווחי פריחה טרם צאתכם לטיול. לדיווחי הפריחה לחצו כאן.

הר חוזק בשמורת רכס בשנית רמת הגולן

אחד המקומות היפים שמתקשטים בפריחה מיוחדת בתקופת הסתיו הוא הר חוזק (תל חזקה) בשמורת הטבע רכס בשנית. ההר המתנשא לגובה של כ-1,150 מטרים מעל פני הים הוא מקום מרהיב לטיול בכל עונות השנה, אך בסתיו הוא מתמלא פריחה שתוסיף יופי ועניין לטיול שלכם. מפסגת ההר תוכלו לקבל תצפית מרהיבה אל עבר רמת הגולן. בתקופת הסתיו, לרוב במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר, תחל על ההר פריחה של שני פרחים נדירים המבשרים לנו את בואו של הגשם הראשון ותחילת סיום הקיץ – סתוונית התשבץ והחלמונית הגדולה. הר חוזק הוא מבין המקומות היחידים בארץ בהם תוכלו לראות את שני סוגי הפרחים זה לצד זה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך נוף יער ביריה אצבע הגליל

בחלקו השלישי והאחרון של דרך נוף יער ביריה ממש מעל חצור הגלילית תמצאו את אחד המקומות היותר מבוקשים בתקופת הפריחה וכאן ביער ביריה זה קורה בסוף נובמבר תחילת דצמבר – שביל החלמוניות שמסומן בסימון שבילים אדום ומתחיל מחניון החלמוניות. מסלול הליכה שיוביל אתכם בין מרבדים של הפרח הצהוב אל מול נוף עוצר הנשימה של עמק החולה, הרי הגולן והסביבה, המסלול מגיע עד לחניון קק”ל שנמצא בחצור הגלילית. למידע מלא על דרך הנוף לחץ כאן.

שמורת טבע נחל ראש פינה

מסלול מעגלי שחור בתחילת הכניסה לשמורת טבע נחל ראש פינה תוביל אותנו אל מסלול חלמוניות עמוקה. מתחיל בסימון שבילים שחור, ממשיך לירוק ומסתיים בכחול ניתן לעשות בסדר הפוך מהמצוין פה. מצריך רכב אחד בלבד.נחל ראש פינה הוא פנינת טבע מקסימה שנסתרת לה בתוך המושבה ראש פינה, ומספקת לנו אופציה נהדרת לטיול קל בטבע בנוף מקסים. שמורת הטבע נחל ראש פינה נמצאת בחלקה העליון של המושבה (מעט אחרי הכניסה לבית הקברות המקומי) ומשם יוצא מסלול הליכה שעובר לאורכו של הנחל הזורם בכל ימות השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הפסגה הר מירון

במסלול הטיול “שביל הפסגה” שנמצא על פסגת הר מירון תוכלו ליהנות ממסלול יפהפה עם תצפיות מרהיבות שבדרכו תפגשו גם את פריחת החלמונית והסתוונית. כדאי מאוד להגיע אחרי כמה ימים גשומים כי אז הפריחה מרשימה יותר. מדובר במסלול טיול שמתאים לכל המשפחה. לפרטים על המסלול לחצו כאן 

פריחת החלמוניות הר תבור

בגובה של 562 מעל פני הים ניצב לו הר תבור בלב הגליל התחתון. לא משנה מאיפה ולאן תסעו באיזור עמק יזרעאל, את הר תבור תראו ממרחקים. צורתו העגולה הייחודית של ההר אינה מאפשרת לנו להתבלבל. הר תבור מציע לנו מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות. בחודשים נובמבר דצמבר במדרון בצד הדרומי של ההר ממש קרוב ליישוב דבוריה תוכלו למצוא את החלמונית הגדולה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הגן הבוטני בעברת רם ירושלים

בלב העיר ירושלים ישנה פנינת טבע אמיתית גן בוטני מדהים ומושקע שאסור לפספס. הטיול בגן הבוטני מחולק לפי איזורים גיאוגרפיים שונים, כך שיוצא מצב שהמטייל עובר בין נופי היבשות ומכיר את הצומח באותה יבשת.  קפיצה בין הייבשות כמו לאוסטרליה, דרום מערב אסיה, איזור אגן הים התיכון, אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, בונסאי והחממה הטרופית. בחודשים נובמבר ודצמבר אפשר להנות כאן מפריחת החלמונית הגדולה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חלמוניות ביער יתיר

יער יתיר של קק”ל נמצא בנגב, הוא מבין היערות המגוונים שיש בארץ ובו מיני עצים רבים ומיוחדים. עוד ביער יש דרכי נוף לנסיעה, חניונם מסודרים ושבילי הליכה ברגל. גם שביל ישראל עובר ביער. בין שבילי היער תמצאו את דרך החלמוניות שבתקופה של חודש נובמבר מתקשטת לה בפריחת החלמוניות הצהובות. בנוסף, סיכוי טוב שתפגשו כאן גם את הסתוונית הסגולה שפורחת כאן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טבע סנסן

בסמוך לישוב צור הדסה בהרי ירושלים נמצאת שמורת טבע סנסן. שמורת טבע סנסן מציעה למטיילים טיול פריחת החלמוניות, תצפית עוצרת נשימה מפסגת הר סנסן לחברון וכיוון השפלה וביקור בגבעות הקרב בה לחמו מחלקת הל”ה במלחמת יום העצמאות. ניתן לצאת כאן לטיול ברכב שטח או טיול רגלי לאתר הפריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חלמוניות ביער להב

אין כמו פריחה בלב מדבר. יער להב נמצא בנגב הצפוני, בכיוון העיר באר שבע, והוא בתחזוקה של קק”ל. היער מציע לנו מסלולי טיול, חניונים מסודרים, מסלולי רכיבה על אופניים ומספר מוקדי עתיקות. בחודשים אוקטובר-נובמבר תוכלו להגיע לאזור ולהתרשם ממראה הפריחה המיוחד על רקע המדבר. יש להגיע אל חניון החלמוניות ומשם להתחיל את הטיול בהליכה אל עבר עמק החלמוניות. במהלך המסלול תפגשו את החלמוניות שצומחות כאן בעמק המדברי בין שיחי המדבר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת החלמוניות ירוחם

בחלקו העליון של נחל רביבים תוכלו למצוא ריכוז מרהיב של הפרח הצהוב שצובע את המדבר מסביב. החלמוניות פורחות בין הסלעים במדרון התלול. אורך המסלול המלא הוא 3 ק”מ הלוך וחזור, ההליכה היא נוחה בשביל רחב עם מעט עליות וירידות בשבילים צרים. כן צריך לקחת בחשבון שהמסלול כולו חשוף לשמש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
מצפה יפתח
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום