Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרך החלמוניות ביער יתיר

יער יתיר שנמצא בצפון הנגב הוא היער הנטוע הגדול ביותר במדינת ישראל. בתחומו של יער יתיר יש לא מעט אתרים ארכאולוגיים, נקודות תצפית ומסלולי טיול שמושכים אלפי מטיילים בעונות השונות. אחד המסלולים היותר מוכרים הוא: דרך החלמוניות, השביל הזה בחודשים סוף אוקטובר ותחילת נובמבר נצבע צהוב מפריחת החלמוניות הגדולות. שביל החלמוניות הוא שביל קצר של כמה מאות מטרים, הפריחה של החלמוניות ממש צמודה לחניון הרכבים ולכן ההליכה כאן היא לא ארוכה כלל כדי להנות מיופי הפריחה.

דרך החלמוניות על פי המפות מסומנת בסימון שבילים שחור, הדרך היא דרך עפר עבירה לכל רכב, לאורכה ניתן לנסוע ברכב ולעצור בחניוני יום בהם יש מספר מקומות שמומלץ לטייל: בחניון הראשון תוכלו להנות מהפריחה של החלמוניות שפורחות על הטרסות הבנויות. בחניון השני תוכלו להנות ממסלול הליכה בסימון שבילים צהוב, אורכו 600 מטרים והוא מעגלי שיוביל אתכם אל מערות ובורות מים בחניון זה יש גם ספסלי פיקניק.

מקומות נוספים שמומלץ לבקר ביער יתיר: שרידי כנסייה מהתקופה הביזנטית, מצודת היערנים, דרך נוף בצידו המזרחי של היער שיוביל אתכם אל מצפור קריות, שביל המתקנים החקלאיים, חורבת ענים ועוד. כדי להגיע לכאן תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז או לנסוע על פי ההוראות הבאות:  מכביש חורה יתיר (316) סעו לכיוון היער אל מצודת היערנים. לאחר כ 11 ק”מ תראו את הפניה שמאלה לשביל המסומן שחור ושם בחניון הראשון תראו את השילוט לפריחת החלמוניות. למפת יער יתיר לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באזור? 

מצפור מואב ומסלול נחל כידד בערד – בסופה של העיר ערד, אחרי מלונות העיר תוכלו להגיע אל אחת מהתצפיות היפות שיש באיזור – מצפור מואב. סימון שבילים ירוק לבן יוביל אתכם במסלול למצפור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער להב – שביל הזהב – יער להב שנמצא בצפון הנגב ובצידו המערבי נמצאת חורבת אבו חוף. בשטח חורבת אבו חוף אפשר להנות ממסלול מעגלי בשם “שביל הזהב”. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מדבריום פארק החיות בבאר שבע –  בפארק תוכלו לפגוש למעלה ממאה מינים של בעלי חיים שונים. פארק החיות מדבריות מאפשר למבקרים לטייל בין ארבעה בתי גידול מדבריים: הערבה, נווה המדבר, הסוואנה והקניון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מתחם הקטר 70414 – העיר העתיקה באר שבע – בלב העיר העתיקה של באר שבע הוקם מתחם הקטר 70414 מה שהיה בשנת 1915 תחנת הרכבת הטורקית מדובר למעשה על אתר מורשת ישראל. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
מרכז מבקרים באר אברהם – בעיר העתיקה של באר שבע ישנו מרכז מורשת שמספר את סיפורו של אברהם אבינו ובאר המים המפורסמת – בואו לבקר במרכז מבקרים באר אברהם. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
פארק הילדים בבאר שבע – פארק הילדים בבאר שבע נמצא בצפון העיר, בלב שכונת מגורים ובצמוד למוזיאון הילדים “הלונדע” שהוא אטרקציה בפני עצמה ונכתוב עליה בסיום. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
גן לאומי ממשית – גן לאומי ממשית נמצא באזור הנגב, מספר קילומטרים מדימונה, על הכביש הראשי לאילת.הגן מציג שרידי עיר נבטית קדומה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 

נחל דוד (בשמורת עין גדי)  – נחל דוד הוא מסלול יפהפה שבמהלכו נפגוש מפלים ובריכות. מסלול טיול יפהפה שמתאים לילדים ולכל המשפחה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

עין פלוטית המעיין הנסתר – עין פלוטית הוא מעיין בדרום ים המלח אשר מימיו כחולים, טורקיז שקופים עם המון דגים קטנים שנותנים הרגשה של אגדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קניון נחל תמר – טיול סולמות ודרגיות – אם אתם משפחה מטיבת לכת עם ילדים בוגרים שלא חוששים מאתגרים, זה המסלול בשבילכם! בסמוך לצומת הערבה, במסלול קצר שאורכו 1.2 ק”מ תחצו קניון מדהים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל זוהר – מסלול הליכה קווי במדבר יהודה – בסוף הירידות בכביש 31 מערד אל ים המלח תוכלו לצאת למסלול הליכה קווי, באורך של 2.5 ק”מ, שכולל עתיקות ונוף מדברי עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תצפית נווה זוהר בירידות לים המלח – בכיבש 31 היורד מערד אל ים המלח יש כמה נקודות תצפית חלקן מאולתרות וחלקן מסודרות. אחת המסודרות היא תצפית נווה זוהר הצופה על נחל זוהר וים המלח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.