Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יער להב – שביל הזהב

יער להב שנמצא בצפון הנגב ובצידו המערבי נמצאת חורבת אבו חוף. בשטח חורבת אבו חוף אפשר להנות ממסלול “שביל הזהב” שעובר בין שרידי מתקנים חקלאיים משוחזרים מהתקופה הביזנטית ובעונת הסתיו אפשר להנות מפריחת החלמוניות שכאן. “שביל הזהב” אורכו חצי קילומטר אך למי מכם שמגיע להנות גם מפריחת החלמוניות יצלח את המסלול המלא שאורכו קילומטר אחד, הוא מעגלי והוא משולט לכל אורכו עם הסברים על המוצגים והשרידים שכאן.

בחורבת אבו חוף היה ישוב נוצרי אי שם בתקופה הביזנטי, פרוש השם הוא חוף= פחד (בערבית). כבר מהחניה ניתן לראות מערת מגורים ששימשה גם כמכלאת צאן ובקר, ממשיכים בשביל הצהוב לכיוון הגת הגדולה בה היו מכינים מכינים את היין, ממשיכים אל הקולומבריום שהיה מתקן לגידול יונים וממערב לקולומבריום בחודשים אוקטובר-נובמבר אפשר להנות מפריחת החלמוניות שצובעות כאן את השטח בצהוב.

לאחר שסיימתם את המסלול המקסים תוכלו להנות מחניוני היום שיש ליער להב להציע: חניון יגאל אלו, חניון קמפבל, חניון המצפה, חניון דורון וחניון האורנים. נקודות עניין נוספות ביער להב: מצפור קראל, מרכז ג’ו אלון, מוזיאון לתרבות הבדואים, חורבת זעק, תל חליף, חורבת רימון ומגדל תצפית האש. כדי להגיע לכאן תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. בצומת דבירה פונים לכיוון קיבוץ דבירה. כ 2.4 ק”מ אחרי הכניסה לקיבוץ פונים ימינה לכביש עפר עביר לכל רכב (לא לאחר הגשמים). משם נוסעים עוד 1.6 ק”מ ואז פונים שמאלה. משם ממשיכים כ 650 מטר עד לבאר תלה, ממשיכים כ 300 מטר ואז פונים דרומה. משם ממשיכים בנסיעה במעלה הדרך עד להגעה לרחבת החניה.

רוצים להמשיך לטייל באזור? 

פריחת החלמונויות – חניון להבים – בצד המזרחי של הישוב להבים שבנגב הצפוני, בסמוך לחניות גבעות גורל מדי שנה בחודש נובמבר פורחות החלמונויות שצובעות כאן את האיזור בצהוב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך החלמוניות ביער יתיר – יער יתיר שנמצא בצפון הנגב הוא היער הנטוע הגדול ביותר במדינת ישראל. בתחומו של יער יתיר יש לא מעט אתרים ארכאולוגיים, נקודות תצפית ומסלולי טיול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור מואב ומסלול נחל כידד בערד – בסופה של העיר ערד, אחרי מלונות העיר תוכלו להגיע אל אחת מהתצפיות היפות שיש באיזור – מצפור מואב. סימון שבילים ירוק לבן יוביל אתכם במסלול למצפור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מדבריום פארק החיות בבאר שבע –  בפארק תוכלו לפגוש למעלה ממאה מינים של בעלי חיים שונים. פארק החיות מדבריות מאפשר למבקרים לטייל בין ארבעה בתי גידול מדבריים: הערבה, נווה המדבר, הסוואנה והקניון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מתחם הקטר 70414 – העיר העתיקה באר שבע – בלב העיר העתיקה של באר שבע הוקם מתחם הקטר 70414 מה שהיה בשנת 1915 תחנת הרכבת הטורקית מדובר למעשה על אתר מורשת ישראל. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
מרכז מבקרים באר אברהם – בעיר העתיקה של באר שבע ישנו מרכז מורשת שמספר את סיפורו של אברהם אבינו ובאר המים המפורסמת – בואו לבקר במרכז מבקרים באר אברהם. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
פארק הילדים בבאר שבע – פארק הילדים בבאר שבע נמצא בצפון העיר, בלב שכונת מגורים ובצמוד למוזיאון הילדים “הלונדע” שהוא אטרקציה בפני עצמה ונכתוב עליה בסיום. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
גן לאומי ממשית – גן לאומי ממשית נמצא באזור הנגב, מספר קילומטרים מדימונה, על הכביש הראשי לאילת.הגן מציג שרידי עיר נבטית קדומה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 

נחל דוד (בשמורת עין גדי)  – נחל דוד הוא מסלול יפהפה שבמהלכו נפגוש מפלים ובריכות. מסלול טיול יפהפה שמתאים לילדים ולכל המשפחה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

עין פלוטית המעיין הנסתר – עין פלוטית הוא מעיין בדרום ים המלח אשר מימיו כחולים, טורקיז שקופים עם המון דגים קטנים שנותנים הרגשה של אגדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קניון נחל תמר – טיול סולמות ודרגיות – אם אתם משפחה מטיבת לכת עם ילדים בוגרים שלא חוששים מאתגרים, זה המסלול בשבילכם! בסמוך לצומת הערבה, במסלול קצר שאורכו 1.2 ק”מ תחצו קניון מדהים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל זוהר – מסלול הליכה קווי במדבר יהודה – בסוף הירידות בכביש 31 מערד אל ים המלח תוכלו לצאת למסלול הליכה קווי, באורך של 2.5 ק”מ, שכולל עתיקות ונוף מדברי עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תצפית נווה זוהר בירידות לים המלח – בכיבש 31 היורד מערד אל ים המלח יש כמה נקודות תצפית חלקן מאולתרות וחלקן מסודרות. אחת המסודרות היא תצפית נווה זוהר הצופה על נחל זוהר וים המלח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.