Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הר חוזק (תל חזקה) בשמורת רכס בשנית

הסתיו הוא מהתקופות היפות שיש לטיול והפריחה שמתחילה להציץ היא אחת הסיבות לכך. אחד המקומות היפים שמתקשטים בפריחה מיוחדת בתקופת הסתיו הוא הר חוזק (תל חזקה) בשמורת הטבע רכס בשנית. ההר המתנשא לגובה של כ-1,150 מטרים מעל פני הים הוא מקום מרהיב לטיול בכל עונות השנה, אך בסתיו הוא מתמלא פריחה שתוסיף יופי ועניין לטיול שלכם.

רכס בשנית שנמצא במזרח רמת הגולן הוא רכס געשי שעליו נמצאים 11 תלי געש (לא כולם נמצאים בתחום השמורה). פסגתו של הר חוזק היא הגבוהה מבין פסגות השמורה שאורכה המלא הוא כ-7 ק”מ. מפסגת ההר תוכלו לקבל תצפית מרהיבה אל עבר רמת הגולן והגליל או לצאת אל מסלול טיול שעובר בקטע של שביל הגולן. בשמורה יש חורש של עצי אלון, אלה אטלנטית ועצים נוספים. בתקופת הסתיו, לרוב במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר, תחל על ההר פריחה של שני פרחים נדירים המבשרים לנו את בואו של הגשם הראשון ותחילת סיום הקיץ – סתוונית התשבץ והחלמונית הגדולה. הר חוזק הוא מבין המקומות היחידים בארץ בהם תוכלו לראות את שני סוגי הפרחים זה לצד זה.

ככל שמתקדמים יותר לעונת הסתיו כך הפריחה הופכת לנרחבת ומרשימה יותר, וייתכן מאוד שהפרחים יפתיעו אתכם כבר בפתח השמורה. לצד הצמחייה היבשה שנותרה כאן מהקיץ צצים להם הפרחים שמקשטים את המקום בצבעוניות מרעננת. החלמונית הגדולה היא צהובה וסתוונית התשבץ פורחת בצבעים של סגול-ורוד. בעונת הסתיו ניתן לראות כאן גם את הכרכום היפהפה. הפריחה על ההר היא עונתית ולכן בעונות שונות תוכלו לראות כאן פריחה נוספת. בחורף ניתן למצוא כאן את אירוס הלבנון ואת הרקפות ובאביב פורח בשמורה אירוס הגולן וזנים נוספים של פרחים צבעוניים.

למעשה על ההר יש כמה מוקדי פריחה:

מוקד פריחה ראשון: שביל החלמוניות על פסגת ההר בסמוך לבסיס – שם יש טנק ולצידו נקודת תצפית מרהיבה אל עבר צפון רמת הגולן ממנו רואים את תל שיפון, והר יוסיפון. אין כאן סימון שבילים מסודר אבל מנקודת התצפית כאשר פנינו מול הנוף אפשר לפנות ימינה ולצאת להליכה קצרה לאורך השביל אותו רואים בבירור. לרוב בחלק זה של ההר יש מקבצים גדולים יותר. אין לחצו גדרות בגלל סכנת מוקשים. לנקודת וויז לחצו כאן.

מוקד פריחה שני: השביל הירוק שהוא גם תוואי שביל הגולן היורד מהחניה מתחת לבסיס (יש את השילוט של שביל הגולן מקטע 7) ועד לעין ג’ויזה וכביש 98 – אורכו של המסלול הוא כ – 3 ק”מ, קווי, מוגדר מסלול קל במגמת ירידה בין ועל אבני בזלת, מצריך מנשא בלבד ולא נגיש. בנוסף הוא מצריך הקפצת רכבים לנקודת סיום. אפשרי לצאת למסלול ולעשות את חלקו הלוך חזור למי מכם שיש רכב 1. מי שבוחר לצאת למסלול המלא לאחר 1.2 ק”מ מגיעים לפיצול שבילים עם שביל הגולן והירוק וכאן ממשיכים עם הירוק היורד עד לכביש 98. זכרו – אין לחצות גדרות בתחומי השמורה מפאת חשש למוקשים. הכניסה לשמורה היא בחינם. אם בחרת את המסלול עם 2 הרכבים את הרכב השני יש להחנות בנקודה הזו – לחצו כאן לנקודה על המפה. מכאן ממשיכים עם הרכב הראשון עד לנקודת ההתחלה- לחצו כאן לנקודת על הפה. אם אתם מגיעים מכיוון דרום בכביש 98 הכניסה לחניון נמצאת כ 1.8 ק”מ מהכניסה לאלוני הבשן.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

עין אורחה עין ג’וחדר התל וחאן ג’וחדר ברמת הגולן – ברמת הגולן אפשר למצוא המון בריכות קצינים ששימשו את הקצינים הסורים לטבילה במי המעיינות הצוננים של רמת הגולן, אחת מהן היא עין ג’וחדר עין אורחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעיינות בדרום רמת הגולן – לשמחתנו האיזור הזה שופע מעיינות חלקם ניתן להגיע עם הרכב עד למים למידע מלא על הטיול מעיינות לחץ כאו.

טיול לאורך כביש 98 חוצה רמת הגולן – כביש 98 חוצה רמת הגולן מספק לנו לא מעט נקודות עניין: מסלולי הליכה, מעיינות, תצפיות, אטרקציות, מורשת קרב וארכיאולוגיה רבת שנים… למידע מלא על הטיול לחץ כאן.

אנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז – במרכז רמת הגולן מזרחית לרכס חזקה תוכלו למצוא את אנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז. הסיפור שעומד מאחורי האנדרטה הזו מספר את סיפורים של חיילי גדס”ר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין הקשתות – בואו לחזור אחורנית בזמן ולהנות מהנוף עוצר הנשימה של אתר עין הקשתות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע גמלא – מבין השמורות היפות שיש בדרום רמת הגולן, שייך לרשות הטבע והגנים וכאן יש מספר מסלולים שניתן לעשות גם נגישים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל חוצה רמת הגולן מתחיל מהנקודה הדרומית ביותר בחמת גדר ומסתיים בצפון רמת הגולן ליד מרום גולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לנקודות לחץ כאן.

שמורת הטבע מג’רסה – השמורה הכי מגניבה שיש לימי הקיץ החמים גם שמורה זו שייכת לרשות הטבע והגנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.