Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק שוני – פארק ז'בוטינסקי

בדרך המקשרת בין בנימינה לזכרון יעקוב קרן קיימת לישראל הקימה את פארק ז’בוטינסקי או בשמו הנוסף פארק שוני. כאן תוכלו למצוא את האמפי תאטרון המפורסם שבו מתקיימים מדי ערב הופעות תרבות, אותו אמפי תאטרון שהוקם בתקופה הרומית ולצידו עתיקות מתקופות שונות כמו בתי בד ועוד.

בסמוך לעתיקות שנמצאו כאן ומתוחזקות הייטב על ידי קק”ל הוכשר פארק לזכרו של זאב ז’בוטינסקי, כאן תוכלו להגיע אל מבנה ובו יש חדש תצוגה לזכרו של זאב ז’בוטנסקי וצפייה בסרט. בו בפארק יש שולחנות פיקניק, גן שעשועים קטן, מרחבי דשא, צל רב והמון פינות חמד. מתוך הפארק יוצא שביל שאיתו תוכלו להגיע אל עין צור ולחירבת אום אל עלק שנמצאים בתוך רמת הנדיב ניתן גם לעשות כאן מסלולי אופניים. בקטע הצפון מערבי של הפארק ישנה אנדרטה של אצ”ל לזכר פורצי כלא עכו. שוני שימשה כבסיס מבצעי ממנו יצאו לפעולות רבות. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק ז’בוטינסקי בנימינה.

במידה ותרצו להמשיך לטייל באיזור:

גן ירון אמיתי – לזכרו של ירון אמיתי ז”ל – גן ירון אמיתי נמצא בצד המזרחי של זכרון יעקב בתוך חורש טבעי והוא אתר הנצחה לזכרו של ירון אמיתי ז”ל שנפל בקרב מאש כוחותנו במלחמת לבנון השניה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין תרמילאים – נחל זכרונה – עין תרמילאים קיבל את שמו מכמה תרמילאים שסתו משביל ישראל והקימו כאן נקודה מקסימה לצד מעיין קטן שנובע בתוואי נחל זכרונה במורדות חוטם הכרמל. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מערת המייש – מערה ובמרכזה עץ המייש הנדיר – בחלק הצפוני של זכרון יעקב ישנו מסלול קצר המגיע לנקודת תצפית למערה ששמה מערת המייש. שם המערה ניתן לה בגלל עץ גדול בשם מייש דרומי שבקע מתוך המערה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין צור – פארק רמת הנדיב – עין צור הוא מעיין נקבה שנמצא ברמת הנדיב, בסמוך לעיר זכרון יעקב, ויש בו מים בכל השנה. לצד המעיין ישנם גם שרידי עתיקות. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן תשבי לזכרו של מיכאל תשבי – שביל הגנים וחניון יום – גן תשבי הוקם לזכרו של מיכאל תשבי מזכרון יעקב שהיה קצין בגולני ונפל בקרב ביום החמישי של מלחמת ששת הימים והוא משמש היום כחניון יום. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

בית התותחן – בלב העיר זיכרון יעקב ישנו מרכז מבקרים ואתר הנצחה של חיל התותחנים. ביקור בבית התותחן הוא חוויתי וכאן תוכלו לצאת לסיור מותאם לכל גיל. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

חוות הנדיב – חוות חיות קטנה עם פינת ליטוף שמתאימה לבילוי קצר עם הילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין אביאל – נחל תנינים – מסלול נהדר שמומלץ לבקר בו גם בקיץ ואפשרי גם בחורף לחובבי זרימות. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 

מאגר גלעד וגבעת הרקפות – מבין המקומות היפים שיש באיזור במיוחד בתקופת הפריחה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – שמורת הטבע של רשות הטבע והגנים, יש כאן מסלול יבש ומסלול רטוב לימי הקיץ החמים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק לאומי קיסריה – בואו לחזור אחורנית בזמן ולראות את העיר העתיקה של קיסריה עומדת אל מול נופי הים התיכון. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע חוף דור הבונים – מעבר לחופי הרחצה המדהימים שיש כאן לימי הקיץ החמים תוכלו למצוא כאן גם מסלולי הליכה ופריחה מרשימה בתקופת החורף. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.