Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק אקולוגי אריאל שרון נחל השניים יקנעם

פארק אקולוגי אריאל שרון הוא ראה ירוקה לצד נחל השניים מיובליו של נחל השופט בעיר יקנעם. לאורכו של הפארק האקולוגי נמצאים מאגרי מים הניזונים ממי גשמים, עצים נטועים, שבילי הליכה ורכיבה על אופניים, מתחם פיקניקים חניון נחל השניים שנמצא בצל העצים הוותיקים ישנם מספר ספסלי פיקניק וגן משחקים. הפארק משתרע כל כ 50 דונם ובו יש שביל הליכה נגיש – מהכניסה המערבית ברחוב שדרות יצחק רבין ועד המעבר מעל נחל השניים שאורכו 1.5 ק”מ. מסלול ההליכה הנגיש קיבל את שמו הנוסף טיילת נחל השניים. 

בתקופה הפריחה והשלכת אפשר למצוא כאן שלכת עוצרת נשימה ומגוון רחב של פרחי בר שפורחים כאן לאורכו של הפארק האקולוגי. בביקור שלכם בטיילת נחל השניים בפארק האקלוגי תוכלו לשמוע את פכפוך המים של הנחל אבל לא תמיד תזכו לראותם. המים נמצאים בתוך סבך שיחי הפטל והוא זורם לאורך כל השנה. בתקופת הגשים הזרימה מתגברת ובקרבת חניון נחל השניים אפשר לראות בצורה ברורה יותר בעת שיאה. 

אפשרויות טיול מהפארק האקולוגי

  • טיול נגיש – 1.5 ק”מ לכיוון ( 3 ק”מ הלוך חזור) לאורכו של הפארק האקולוגי טיילת נחל השניים. מסומן בצהוב במפה המצורפת מטה. כדי להגיע לתחילת המסלול יש לרשום בוויז: פארק השניים יוקנעם עילית.
  • מהפארק האקולוגי עד לחוות עמק השלום מסלול קווי – למי מכם שרוצה לצאת למסלול הליכה או רכיבה על אופניים מעבר לחלק הנגיש, יכול להמשיך בשביל לצד נחל השניים מזרחה עד להגעה לחוות עמק השלום ועמק השניים – אורכו כ 2 ק”מ היוצא מחניון נחל השניים. המסלול מצריך הקפצת רכבים לחוות עמק השלום. מסומן בצהוב ואז פניה שמאלה אל הכחול. כדי להגיע לתחילת המסלול יש לרשום בוויז: פארק השניים יוקנעם עילית. כדי להגיע לסיום המסלול והקפצת הרכב השני יש לרשום בוויז: חוות עמק השלום. 
  • מהפארק האקולוגי ונחל שופט תיכון – מסלול הליכה המתחיל בפארק האקולוגי דרך חוות עמק השלום ופונה מזרחה לעין פירור ונחל השופט סביב גבעת משעול. אורכו של המסלול כ 5 ק”מ והוא קווי. במפה המצורפת מתחיל בצהוב, כחול ומיד פניה ימינה עם האדום עד לחניון החרובים. כדי להגיע לתחילת המסלול יש לרשום בוויז: פארק השניים יוקנעם עילית. כדי להגיע לסיום המסלול והקפצת הרכב השני יש לרשום בוויז: חניון החרובים.
  • מהפארק האקולוגי וסיום במצפה סיוון – אפשרות נוספת המתחילה בפארק האקולוגי דרך חוות עמק השלום ופנייה מערבה אל שביל סיוון ונחל סנין. אורכו כ 6.5 ק”מ. במפה המצורפת מתחיל בצהוב, פונה שמאלה לכחול ובחניון החרובים פונה שמאלה אל הכתום עד למצפה סיוון. כדי להגיע לתחילת המסלול יש לרשום בוויז: פארק השניים יוקנעם עילית. כדי החנות את הרכב בסיום המסלול תוכלו לרשום בוויז: מצפור סיון שדרות יצחק רבין יוקנעם עילית מחוז צפון. יש להחנות את הרכב בחניה האחורית של ביג יקנעם.

גן הפסלים יקנעם

לאורכו של הפארק האקולוגי נחל השניים תוכלו למצוא גם את גן הפסלים של אלכסנדר קירזנר.  אלכסנדר נולד בעיר סנט פטרבורג ברוסיה והוא היה בן למשפחת מוזיקאים שהיה חי ונושם אומנות. אלכסנדר היה מתעסק במגוון רחב של תחומי אומנות שונים כמו: ריקוד, ציור, משחק וצילום. כאשר עלה למדינת ישראל ב 1972 התחיל לעסוק גם בתחום הפיסול. אלכסנדר הציב תערוכות בארץ וגם בחו”ל, שניים מפסליו מבוססים בעיקר על זיכרונותיו ממלחמת העולם השנייה והם מוצגים במוזיאון השואה והמרד בלוחמי הגטאות. הפסל “ריקוד השלום” נמצא בבית הנשיא בירושלים.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מסלול בשביל רמות מנשה – נופים מרהיבים ופריחה צבעונית – שביל רמות מנשה המסומן בסימן שבילים כתום עובר בין נופים מרהיבים, מעיינות נובעים ופריחה צבעונית שמגיעה לרוב לאחר הגשמים, אז גם יש זרימות בנחלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל סיון – עמק השלום ונחל סנין – שביל סיון הינו שביל רגלי או סינגל אופניים, מעגלי, שנמצא מצפון ומדרום לערוץ נחל סנין. בתקופת הפריחה שלאחר הגשמים יש כאן מרבדי כלניות צבעוניות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול נחל גחר עליון בפארק רמת מנשה – את פארק רמות מנשה אין אחד שלא מכיר, לא משנה באיזו עונה תבקרו תוכלו למצוא כאן מה לעשות. אחד הנחלים הפחות מוכרים של רמות מנשה הוא נחל גחר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל השופט – מסלול מקסים העובר במקביל לנחל השופט שזורם לאורך כל השנה ובעוצמה לאחר הגשים, יש כאן גשרים ומסלול נוח להליכה כולל חניון פיקניקים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גבעת הרקפות, מאגר גלעד ומפלי רז – אזור רמות מנשה הוא האחד היפים והמרשימים בארצנו כך שלא סתם הוא קיבל את הכינוי “טוסקנה של ישראל”. בגבעת הרקפות לאחר הגשמים תוכלו להנות מהרקפות, בסמוך לשם תוכלו לבקר במאגר גלעד שממנו נשפחים מפלי רז. למידע מלא על המקומות האלו לחץ כאן.

יער קרן הכרמל – אל יער קרן הכרמל הגענו ממש לאחר הגשמים וזה הרגיש כאילו אנחנו נכנסנו אל יער מהאגדות. שביל המערות, חורבת חרמש, הפריחה הצבעונית בדיוק החלה, הריח של טיול בתוך יער רטוב והנוף שכאן עוצרים נשימה.  למידע מלא על המקום לחץ כאן.

תל יקנעם – מרכז מבקרים שעבר שיפוץ ובהחלט שווה לבקר כאן. תל יקנעם היה מיושב במשך 4,000 שנים מאז תקופת הברונזה ועד ימי הסולטנות הממלוכית. התל ממוקם ליד אחת הדרכים החשובות ביותר בעת העתיקה – בשל מיקומו של התל קיבלה יקנעם העתיקה ערך אסטרטגי וכלכלי רב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הגשרים התלויים בנשר – בפאתי העיר נשר, נמצא פארק נשר. אחד מהפארקים המדהימים שיש לטייל בהם באזור כשבמרכזו אטרקציה מיוחדת במינה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הואדי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תחנת רכבת העמק המשוחזרת ומעיין אלרואי – טיול נגיש, קצר ונהדר עם הילדים העובר בין קרונות הרכבת המשוחזרת ובסופו תוכלו גם להיכנס אל המעיין הקטן והקריר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים – ברוכים הבאים לאחד מהגנים הלאומים המגניבים שיש כאן באיזור – מגוון רחב של מערות קבורה שהן אטרקציה נהדרת עם הילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.