Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל סובב דליה ברמת מנשה

קיבוץ דליה נמצא ברמת מנשה, שמתאפיין במגוון מסלולי טיול יפהפיים ונקודות עניין שאסור לפספס. אחד מהמסלולים המומלצים הוא שביל סובב דליה שעובר מול נופי האזור ומתמלא בפריחה עונתית מרשימה. שביל דליה נפרץ על ידי משפחות ותושבי קיבוץ דליה והם גם אלה שמתחזקים אותו לאורך כל ימות השנה. מדובר בשביל טיול מיוחד מאוד שמחולק ל 15 מקטעים, כאשר על כל מקטע אחראית משפחה אחרת מתוך הקיבוץ מבחינת סידור וטיפוח השביל. 

אורכו המלא של שביל סובב דליה הוא כ 4 ק”מ, אך מי מכם שרוצה לקצר את הטיול יכול לעשות זאת במספר רב של נקודות יציאה שקיימות לאורכו של השביל. המסלול המלא הוא מעגלי, ורמת הקושי של השביל הינה קל עד בינוני. הדרך פשוטה להליכה והטיול בה מתאים למשפחות שאוהבות הליכה בטבע. 

המסלול מומלץ במיוחד בעונות הפריחה, ינואר-מרץ, כי אז המסלול מתקשט בפריחה מגוונת וצבעונית ומסביב לה מרבדים ירוקים שצובעים את הנוף ומוסיפים המון יופי לטיול. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון כי מיד לאחר הגשמים המסלול עלול להיות בוצי. אם תגיעו לטייל בשביל סובב דליה בתקופת הפריחה תפגשו כאן את הרקפות שצובעות בורוד סגלגל את חלקו המערבי של השביל, הכלניות האדומות והסגולות ועוד מיני פרחים מגוונים. 

השביל מסומן לכל אורכו בסימון שצבעו כתום עם נקודה צהובה בתוכו, אך בשונה מסימון שבילים רגיל כאן תמצאו את הסימונים על העצים או העמודים לכן תמיד תסתכלו למעלה כדי לא לפספס. אם אתם מעוניינים לקצר את הטיול אז במהלך הטיול תוכלו לבחור לצאת חזרה אל הקיבוץ בכל אחת מנקודות היציאה שמסומנות בצורה ברורה מאוד בצבע תכלת עם הכיתוב “יציאה”. לאורכו של השביל תוכלו למצוא מקומות ישיבה עם ספסלי נוף ופינות חמד לעצירת פיקניק. לאורך השביל יש מספר עמדות עם ברקודים שניתן לסרוק עם הנייד כדי לקבל קישור לסרטונים המסבירים על נקודות העניין שמולכם, כמו למשל: הבית של גולי, הסליק, האמפי, חזירי בר, גן הורים, התן הזהוב ועוד.

דרכי הגעה לשביל סובב דליה

כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז או לרשום בוויז: קיבוץ דליה. ממש לפני השער הצהוב אתם תראו חניון עפר גדול, לרוב עומדת כאן עגלת קפה Mamas  כאן מחנים את הרכב. היכנסו אל תוך הקיבוץ ברגל, לאחר כ 160 מטרים של הליכה תראו את השלט שביל סובב דליה שיפנה אתכם לפנות ימינה ולצעוד לכיוון מערב. הליכה בשביל היא בלב המטבע הבתולי שסביב קיבוץ דליה. חלק מהמסלול הוא מוצל וחלקו חשוף לשמש, חלק מהמסלול עובר לצד ומעל נחל דליה שזורם כאן.  

תיאור המסלול שביל סובב דליה

ממקום חניית הרכב,  נצעד מערבה ולאחר כמה מטרים בודדים נראה מצד שמאל שלנו את השילוט כניסה לשביל סובב דליה ולצידו שילוט קטן המסביר כי מקטע זה באחריות זוהר דליה. תרימו את הראש ותחפשו את הסימון הכתום עם הנקודה הצהובה על העצים. במקטע זה מימיננו ישנו פלג מים שזורם לאחר הגשמים ומשמאלנו מאגר מים גדול שנמצא מעבר לגדר שלצידה אנחנו צועדים. עד מהרה נגיע אל המקטע הבא שהינו באחריות מרכז שבילים. בשלב מסוים, מימיננו, נפתח הנוף המרהיב שמסביב לקיבוץ – עצרו מולו ואל תפספסו אותו. עד מהרה נגיע אל נקודת היציאה הראשונה. מי מכם שרוצה לקצר יכול לסיים כבר כאן ולחזור חזרה לרכב בכבישי הקיבוץ – אך בהחלט מומלץ להמשיך! כאן נפגוש את השילוט המסביר כי המקטע הבא הינו באחריות משפחת לוטן ובנוסף נפגוש גם את הברקוד שמומלץ לסרוק בשביל על מנת לקבל את ההסבר על “הבית של גולי“. 

מכאן נמשיך לצעוד על פי הסימון, נעבור שער בקר (אנא תדאגו לסגור את כל השערים אחריכם), ועד מהרה נגיע אל נקודת היציאה השנייה וגם תחילת המקטע באחריות משפחת אברהם. גם כאן ישנו ברקוד שאותו תוכלו לסרוק ולקבל הסברים מפורטים על התן הזהוב. מכאן נמשיך במסלול ובשלב זה, בעונת הפריחה, תוכלו לפגוש את הכלניות האדומות והסגולות ואת הרקפות שפורחות בחלק זה לצד ספסל נוף. לאחר חציית שער בקר נוסף נגיע במהרה עד לקטע באחריות משפחת אילון. הצעידה כאן היא מוצלת על המון ירוק ופריחה מסביב. עד מהרה נגיע אל גשר קטן ושער בקר והשילוט שאומר כי מקטע זה באחריות משפחת שריד. חשוב לציין כי המסלול ממשיך מתחת לשלט (הכוונה שאתם צריכים לעבור מעל לגשר הקטן ולצעוד מהצד המזרחי של הגדר). למי מכם שרוצה לקצר יכול לצאת גם ביציאה שכאן.

ממשיכים הלאה כאשר במקטע זה בעונת הפריחה יש מרבדי רקפות בצבעים סגול וורוד, לא מעט אספרגוס ובעיקר ירוק ומוצל. רגע לפני המקטע הבא נראה ברקוד שניתן לסרוק שמסביר לנו על הסליק של דליה. לצד הברקוד ישנה יציאה למי מכם שרוצה לקצר את המסלול. מי מכם שבוחר להמשיך נכנס אל המקטע הקצר של משפחת דרור שהוא אחד המקטעים היפים עם מגוון רחב של פריחה בעונה. עד מהרה נכנסים למקטע באחריות משפחת שבתאי, המקטע גם כן קצר והוא מוביל אותנו דרך מעבר בקר אל נקודת יציאה נוספת במסלול שהיא גם תחילת המקטע באחריות משפחת שני. 

נמליץ לא לסיים את המסלול בנקודה זו, כי מכאן נפתח נוף עוצר נשימה של הגבעות סביב קיבוץ דליה. כבר במקטע באחריות משפחת שני אפשר לראות, ביום עם ראות טובה, את תחנת הכוח אורות רבין בחדרה. מקטע זה מסתיים בעוד שער אותו נעבור שמכניס אותנו למקטע באחריות משפחת ורדי. למעשה כאן אנחנו כבר בחצי המסלול. מכאן תוואי השביל הוא בדרך עפר רחבה עם נוף פתוח ומרשים לצד הבתים של ההרחבה של הקיבוץ. בסוף מקטע זה נגיע למקטע באחריות הבית בדליה שגם כאן יש נקודת יציאה. השביל ממשיך ועובר דרך פינת ישיבה ובה ברקוד סריקה המוביל אותנו לסרטון הסבר על אמפי תאטרון דליה. 

עד מהרה מקטע זה מסתיים, אחרי שהספקנו לקבל נקודת תצפית מכל הכיוונים על האמפי הגדול והמרשים של קיבוץ דליה. המקטע הבא שמתחיל על פי השילוט שייך למשפחת ____ (בביקור שלנו, לא צוין שם המשפחה), כאן זו גם נקודת היציאה האחרונה לפני סיום המסלול. מקטע זה עובר לצד הבתים ומגיע עד לבריכת הקיבוץ. כאן ישנו מעבר בגשרון עץ קטן מעל נחל דליה הזורם ומהר מאוד מתחיל המקטע באחריות חברת ילדים. מקטע מקסים, מוצל, העובר לצד הגדר של הבריכה ומגיע אל זולה ובה נדנדות עם ברקוד לסריקה על “גן הורים“. 

לאחר שסיימנו להתנדנד נכנס אל תוך מקטע באחריות משפחת שמש ולאחר מכן למקטע האחרון באחריות משפחת זמירין. נעבור לצד חוות הסוסים של קיבוץ דליה ונגיע אל השלט לצד השער הצהוב. מכאן יש לנו הליכה של כ 700 מטרים עד לחזרה לחניון ארד – שימו לב לסימון השבילים על העמודים בתוך הקיבוץ שיוביל אתכם לסיום המסלול.

רוצים להמשיך לטייל באיזור? הנה כמה הצעות:

עין האולמוסים – רמת השופט – מתחת לקיבוץ רמת השופט מסתתר לו עין האולמוסים. מעיין קטן שמתנקז לתוך בריכה עגולה, קטנה, רדודה לצד ספסל ישיבה. המים בבריכה צלולים, שקופים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת הרקפות – רמות מנשה הוא מבין האזורים היפים לטיול בישראל. לאחר גשמי החורף האזור מתמלא במרבדי פריחה מרהיבה ביופייה של אלפי רקפות עם שביל טיול שעובר ביניהן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מאגר גלעד – מספר דקות נסיעה מגבעת הרקפות יובילו אתכם אל מאגר מים גדול שמתמלא אחרי הגשמים. סביב המאגר ישנו מסלול הליכה קליל בנוף מקסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול בשביל רמות מנשה – נופים מרהיבים ופריחה צבעונית – שביל רמות מנשה המסומן בסימן שבילים כתום עובר בין נופים מרהיבים, מעיינות נובעים ופריחה צבעונית שמגיעה לרוב לאחר הגשמים, אז גם יש זרימות בנחלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול נחל גחר עליון בפארק רמת מנשה – לאורכו של נחל גחר יש מגוון רחב של מסלולי הליכה ומסלולי אופניים ולאחר הגשמים מצטרפת גם זרימת הנחל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער קרן הכרמל – ביער עוברות דרכי נוף, מסלולי טיול יפים ואזורי פיקניק רבים. שביל המערות, חורבת חרמש, פריחה צבעונית אחרי הגשמים ונוף עוצר נשימה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מוחרקה – קרן הכרמל – על גג המנזר שנמצא במרכז גן מטופח, תגיעו אל תצפית פנורמית מרשימה ומיוחדת מאוד שצופה על כל אזור הגליל התחתון, עמק יזרעאל, התבור ועד לקו החוף של חדרה נתניה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מפלי עין ריחניה – בחלקו העליון והפחות מתויר של נחל השופט שברמת מנשה תוכלו למצוא את עין ריחניה. כאן תוכלו למצוא שתי נקודות עניין: הראשונה היא בריכה גדולה שהיא הנביעה עצמה, והשנייה היא מפלי עין ריחניה לצד טחנת הקמח העתיקה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.