Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חורשת נילי קאפמן – חורשת בלו ברמות מנשה

בסמוך לכניסה של קיבוץ רמות מנשה תוכלו למצוא נקודת תצפית, פריחה ופינת הנצחה לזכרה של נילי קאפמן ז”ל שהייתה מחנכת, מורה ומדריכה לחברת הנוער “אלון” בין השנים 1964-1968. נילי ידעה לשלב במסירות בין משפחתה, לבין קבוצת נערים ונערות להם נתנה בית חם ובטוח בקיבוץ רמות מנשה. פינת ההנצחה הוקמה ביוזמת חניכי “חברת הנוער אלון” ומשפחתה באוקטובר 2012.

האמת שהנקודת עניין הזו מאוד יפה במיוחד בתקופת הפריחה בין החודשים ינואר-מרץ שכל האיזור מסביב לנקודת ההנצחה תפגשו בפריחת הכלניות הסגולות, אדומות ולבנות, נוריות, פרגים, פשטה, רקפות, חרציות וכמובן גולת הכותרת של המקום פריחת התורמוסים שמשתלבת בצורה מדהימה עם הנוף שנשקף מכאן. בנקודה הזו תמצאו פרגולה עם ספסל ישיבה, אבן הנצחה, פסל של נילי יושבת וקוראת ספר והמון נוף וירוק בעיינים. חשוב לציין שאין כאן חניה מסודרת ולכן כאשר אתם מחנים את הרכב בצד הכביש יש להיצמד כמה שיותר לגדר החורשה.

אם תמשיכו לכיוון מערבה תוכלו לראות נקודת תצפית נוספת הכוללת שני ספסלים צמודים. על אחד הספסלים כתוב: לזכרו של איתן פאולמן.  ליד הספסלים ישנה אנדרטה קטנה גם היא לזכרו של יהודה ורנר (בלו). יהודה היה זה שנטע את העצים שנמצאים כאן. בתקופת פריחת התורמוסים תוכלו לצעוד מול הספסלים לכיוון מטה ולראות מרבדים סגולים מרשימים מאוד! כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חורשת בלו. לבאים מכביש 6 יש לפנות בצומת אליקים לכביש 672 לכיוון קיבוץ רמות מנשה. לאחר נסיעה של 3.5 ק”מ יש לפנות ימינה לכיוון הקיבוץ עצמו. לאחר נסיעה של 2.1 ק”מ תראו את החורשה בצד ימין.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מצפור אוכברג ברמות מנשה – אל מול נוף עוצר נשימה של שדות חקלאים ברמות מנשה, בין הקיבוצים עין השופט ורמת השופט הוקם מצפור אוכברג לזכרו של יצחק אוכברג שתרם רבות למפעל הציוני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת הרקפות, מאגר גלעד ומפלי רז – אזור רמות מנשה הוא האחד היפים והמרשימים בארצנו כך שלא סתם הוא קיבל את הכינוי “טוסקנה של ישראל”. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול נחל גחר עליון בפארק רמת מנשה – אחד הנחלים הפחות מוכרים של רמות מנשה הוא נחל גחר, לאורך נחל גחר יש מגוון רחב של מסלולי הליכה ומסלולי אופניים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער קרן הכרמל – אל יער קרן הכרמל הגענו ממש לאחר הגשמים וזה הרגיש כאילו אנחנו נכנסנו אל יער מהאגדות. שביל המערות, חורבת חרמש, הפריחה הצבעונית בדיוק החלה, הריח של טיול בתוך יער רטוב והנוף שכאן עוצרים נשימה.  למידע מלא על המקום לחצו כאן.

תל יקנעם – מרכז מבקרים שעבר שיפוץ ובהחלט שווה לבקר כאן. תל יקנעם היה מיושב במשך 4,000 שנים מאז תקופת הברונזה ועד ימי הסולטנות הממלוכית. התל ממוקם ליד אחת הדרכים החשובות ביותר בעת העתיקה – בשל מיקומו של התל קיבלה יקנעם העתיקה ערך אסטרטגי וכלכלי רב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק הגשרים התלויים בנשר – בפאתי העיר נשר, נמצא פארק נשר. אחד מהפארקים המדהימים שיש לטייל בהם באזור כשבמרכזו אטרקציה מיוחדת במינה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הואדי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תחנת רכבת העמק המשוחזרת ומעיין אלרואי – טיול נגיש, קצר ונהדר עם הילדים העובר בין קרונות הרכבת המשוחזרת ובסופו תוכלו גם להיכנס אל המעיין הקטן והקריר. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גן לאומי בית שערים – ברוכים הבאים לאחד מהגנים הלאומים המגניבים שיש כאן באיזור – מגוון רחב של מערות קבורה שהן אטרקציה נהדרת עם הילדים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שביל אוהד – אם אתם מחפשים מסלול הליכה קצר, נוח, עם נוף עוצר נשימה – זה המקום! למידע מלא על המקום לחצו כאן.

נחל ציפורי טחנת הנזירים – מסלול נגיש לעגלות, לצד נחל זורם עם איזור לפיקניק – מושלם עם הילדים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מוחרקה – קרן הכרמל – תצפית פנורמית עוצרת נשימה על כל איזור הגליל התחתון, עמק יזרעאל, התבור ועד לקו החוף של חדרה נתניה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.