Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול בשביל רמות מנשה – נופים מרהיבים ופריחה צבעונית

שביל רמות מנשה המסומן בסימן שבילים כתום עובר בין נופים מרהיבים, מעיינות נובעים ופריחה צבעונית שמגיעה לרוב לאחר הגשמים: כלניות, רקפות, עיריות, שקדיות, צהרונים, אז גם מתמלא השביל בזרימות הנחלים. אורכו המלא של השביל 65 ק”מ ואפשר לבחור לטייל בו במקטעים מלאים שלו או בחלקים ממנו. כאן תקבלו המלצה למסלול יפהפה שאורכו 5.2 ק”מ העובר על תוואי שביל רמות מנשה.

השביל מתחיל בחניון החרובים ומסתיים בקיבוץ רמת השופט. הוא מתחיל עם סימון שבילים אדום ועובר לכחול, עם שילוב סימון כתום של שביל רמות מנשה ביניהם. אחרי שנחנה את הרכב בחניון ונחצה את נחל סנין נראה רחבת חניה גדולה משמאלנו עם שער נעול למעבר רכבים, מכאן מתחיל המסלול שלנו. נתחיל ללכת על דרך עפר רחבה ונוחה להליכה העוברת במקביל לנחל השופט שזורם משמאלנו.

שימו לב שבחלק זה של המסלול יש שטחים חקלאים ואין לדרוך על השדות. לאחר הליכה של 300 מטרים על השביל האדום הוא יתחבר לנו יחד עם השביל הכתום שזה בעצם שביל רמות מנשה. מכאן נמשיך לצעוד עוד 1.8 ק”מ בין גבעות ירוקים, כשמולנו הנופים היפהפיים של רמות מנשה ולבסוף נגיע אל עין פרור שיהיה משמאלנו.

עין פרור הוא אחד ממקורותיו העיקריים של נחל השופט. במקום תמצאו מבנה אבן נטוש שבו נבנתה בשנות ה 40 משאבת מים, ניתן לראות את המים הנובעים מתחת למבנה עד היום, לצד עצי הדקלים שיש כאן. באיזור זה נרצחו השומרים יאש זולר ויצחק קליצ’בסקי שעל שמם ניטעו כאן 2 עצי ברוש בלב עמק השניים שנמצא ממש בסמוך לעין פרור. כאן נמצא תל פרור או בשמו נוסף ח’רבת א-פאריה – תל קדום ובו אותרו שרידים מהתקופה הביזנטית. מעין פרור נצעד עוד 180 מטרים עד למפגש עם המסלול הכחול דרומה שיוביל אותנו בהליכה נוחה על דרך רומית עתיקה.

טרם הפניה שמאלה אל השביל הכחול תוכלו לראות את חוות השלום עליה תוכלו לקרוא כאן. כעת נמשיך לצעוד על הדרך בסימון השבילים הכחול על הדרך הרומית המיוחדת שרוב רובה נשמרה בצורה יפה. דרך רומית זו הייתה חלק בלתי נפרד ממערך הדרכים שהיו באיזור באותה העת והגיעה עד לים. לאחר הליכה של 1.1 ק”מ נגיע אל פניה ימינה שתוביל אותנו היישר אל מעבר נחל שבימי החורף זורם בעוצמה. תזהו את המעבר לפי מעקה ברזל שהוצב כאן כדי למנוע החלקה לנחל. מהפיצול נמשיך ללכת עוד 670 מטרים עד לפיצול שבילים נוסף בו נפנה שמאלה, לכיוון ההגעה שלנו אל קיבוץ רמת השופט – שימו לב כי חלק זה לא מסומן בשום סימון שבילים. מכאן נמשיך ללכת עוד 600 מטרים עד להגעה לאחד המעיינות היפים שיש כאן באיזור – עין האולמוסים.

עין אולמוסים הוא מעיין קטן הנובע אל בריכה עגולה, המים שלו צלולים בצורה מרשימה ועומקו לא עולה על 40 סנטימטרים. לצד הבריכה ישנו ספסל מנוחה, בו תוכלו לנוח מול המים והנוף. מהמעיין נצעד עוד 180 מטרים עד שנראה בצד שמאל שלנו מחסום רכבים, אותו נחצה ונתחיל לטפס מעלה לכיוון הקיבוץ. לאחר הליכה נוספת של 160 מטרים נגיע אל פארק עמק הזיתים, כאן יש מתקני שעשועים לילדים ומקומות ישיבה למנוחה. מכאן הדרך אל הרכב קצרה כ 240 מטרים בלבד. כדי להגיע לנקודת התחלה יש לרשום בוויז: חניון חרובים שבנחל השופט. כדי להגיע לנקודת סיום שם תחנו את הרכב השני לנקודה בוויז לחצו כאן.

למי מכם שצלח את הטיול קבלו בונוס –  הגעתם אל קיבוץ רמת השופט בכניסה לקיבוץ מחכה לו עגלת קפה מקסימה וקטנה ובה יש קפה ומאפים טעימים טעימים – קארינה עגלת קפה. מומלץ לבקר בדף הפייסבוק של העגלה כדי להתעדכן בשעות הפעילות שלה – לדף הפיסיבוק הרישמי לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שביל סיון – עמק השלום ונחל סנין – שביל סיון הינו שביל רגלי או סינגל אופניים, מעגלי, שנמצא מצפון ומדרום לערוץ נחל סנין. בתקופת הפריחה שלאחר הגשמים יש כאן מרבדי כלניות צבעוניות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול נחל גחר עליון בפארק רמת מנשה – את פארק רמות מנשה אין אחד שלא מכיר, לא משנה באיזו עונה תבקרו תוכלו למצוא כאן מה לעשות. אחד הנחלים הפחות מוכרים של רמות מנשה הוא נחל גחר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מסלול טיול בעמק השלום – עמק השניים – עמק השלום או בשמו השני עמק השניים נמצא ברמת מנשה איזור שופע במסלולי טיולים, פריחה בעונה, מעיינות, אתרים ארכיאולוגיים, חיות בר ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל השופט – מסלול מקסים העובר במקביל לנחל השופט שזורם לאורך כל השנה ובעוצמה לאחר הגשים, יש כאן גשרים ומסלול נוח להליכה כולל חניון פיקניקים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מאגר גלעד – מאגר גלעד ברמות מנשה הוא מאגר שמתמלא בעונת החורף והוא יוצר אגם מקסים שהטיול לאורכו והנוף מסביבו הם מרהיבים ביופיים. טיול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער קרן הכרמל – אל יער קרן הכרמל הגענו ממש לאחר הגשמים וזה הרגיש כאילו אנחנו נכנסנו אל יער מהאגדות. שביל המערות, חורבת חרמש, הפריחה הצבעונית בדיוק החלה, הריח של טיול בתוך יער רטוב והנוף שכאן עוצרים נשימה.  למידע מלא על המקום לחץ כאן.

תל יקנעם – מרכז מבקרים שעבר שיפוץ ובהחלט שווה לבקר כאן. תל יקנעם היה מיושב במשך 4,000 שנים מאז תקופת הברונזה ועד ימי הסולטנות הממלוכית. התל ממוקם ליד אחת הדרכים החשובות ביותר בעת העתיקה – בשל מיקומו של התל קיבלה יקנעם העתיקה ערך אסטרטגי וכלכלי רב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תחנת רכבת העמק המשוחזרת ומעיין אלרואי – טיול נגיש, קצר ונהדר עם הילדים העובר בין קרונות הרכבת המשוחזרת ובסופו תוכלו גם להיכנס אל המעיין הקטן והקריר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים – ברוכים הבאים לאחד מהגנים הלאומים המגניבים שיש כאן באיזור – מגוון רחב של מערות קבורה שהן אטרקציה נהדרת עם הילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מוחרקה – קרן הכרמל – תצפית פנורמית עוצרת נשימה על כל איזור הגליל התחתון, עמק יזרעאל, התבור ועד לקו החוף של חדרה נתניה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.