Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול נחל גחר עליון בפארק רמת מנשה

פארק רמות מנשה הוא אחד היפים והמרשימים והוא מהווה מוקד עניין מרכזי למטיילים רבים ולמשפחות בפרט. לא משנה באיזו עונה תבקרו באיזור, תמיד תוכלו למצוא מה לעשות כאן. רמות מנשה (בעבר היה נקרא גם רמת מנשה) הוא איזור הנמצא מדרום לכרמל, איזור המתפרס על שטח גדול מאוד הכולל את: יערות קק”ל, יערות טבעיים של אלון התבור, מרחבים פתוחים מרשימים שבזכותם יש המכנים את האיזור “טוסקנה של ישראל“, שדות, מטעים, מעיינות, נחלים, מפלים שזורמים לאחר הגשמים, פריחה ועוד נקודות עניין.

אחד הנחלים היפים שיש שזורמים באזור של רמות מנשה הוא נחל גחר. לאורך נחל גחר יש מגוון רחב של מסלולי הליכה ומסלולי אופניים. ההמלצה שלנו דווקא מתמקדת בחלקו העליון של נחל גחר, אליו ניתן להגיע מכביש 66 מהכניסה הראשית של פארק רמות מנשה. עד לא מזמן היה ניתן להגיע אליו מכביש 6953 עם הוויז נחל גחר עליון, אך נכון לרגע זה הכניסה משם סגורה. אורכו המלא של המסלול כ 3.2 ק”מ שכמובן ניתן לקצר בכל רגע נתון.

מסלול ההליכה כאן הוא בסימון שבילים לבן סגול וגם כחול והוא עובר בסמוך לנחל שזורם לאחר הגשמים. המסלול הוא מעגלי, אך בכל שלב ניתן להפוך אותו לקווי ולקצר – כל מה שעליכם לעשות זה רק לעבור לצד השני של הנחל ולחזור באותה הדרך. חלק מהמטיילים בוחרים פינה נחמדה כדי לערוך פיקניק משפחתי וחלק נהנים מהליכה לצד הנחל. 

הנחל זורם בצורה יפה ומרשימה לאחר הגשמים ויוצר מפלונים קטנים בלב היער. לדעתנו העונה היפה ביותר לבקר באיזור זה היא עונת החורף כי אז העצים הרטובים, הנחל הזורם ונופי היער הלח מעבירים תחושה של יער קסום שמתמלא בפטריות וטחב על העצים. למי מכם שיש רכב שטח יכול לנסוע על הדרך הכחולה, למי שמגיע שעם רכב פרטי יכול להחנות את הרכב בחניון ומשם לצעוד בסימון שבילים לבן סגול לבן סימון שביל מגידו. נתחיל את המסלול ולאחר כ 250 מטרים נגיע אל חניון פז, כאן יש שולחנות פיקניק למי מכם שרוצה להנות מפיקניק בתוך יער קסום.

משם נמשיך כ 500 מטרים עד לחניון נחל גחר, גם כאן החניון מלא בשולחנות פיקניק לצד הנחל הזורם. בחניון תחפשו את צומת השבילים: ימינה עם הסימון שבילים הלבן סגול לבן יוביל אתכם לגדה המערבית של נחל גחר או לפנות שמאלה עם סימון שבילים כחול שיפנה אתכם לגדה המזרחית של נחל גחר. בין כה וכה לאחר כקילומטר הליכה תגיעו אל המיזוג בין נחל זהרה לנחל גחר ושם תוכלו לעבור לצד השני של הנחל ולחזור חזרה באותה הדרך.

איך מגיעים לנחל גחר?

צריך לקחת בחשבון כי הכניסה מכביש 6953 סגורה, מה שעד היום הכירו  בוויז כ: נחל גחר עליון. לכן אם תרצו להגיע למסלול של נחל גחר תצטרכו להיכנס דרך הכניסה הרשמית של פארק רמות מנשה מכביש 66. כדי להגיע לנחל גחר תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז מדויקת. לבאים מכביש 6 יש לרדת במחלף תל קשיש ולנסוע לכביש 66, מהמחלף ניסע כ 5.5 ק”מ דרומה. נעבור את קיבוץ הזורע ואז נפנה ימינה עם השילוט לפארק רמות מנשה. ניסע כ 2.6 ק”מ עד להגעה לחניון עפר בצד ימין של הכביש מיד לאחר חצית הגשר מעל נחל גחר. כאן נחנה את הרכב, נחצה בזהירות את הכביש וניכנס אל תוואי נחל גחר על פי סימון של שביל מגידו: לבן סגול לבן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מסלול בשביל רמות מנשה – נופים מרהיבים ופריחה צבעונית – שביל רמות מנשה המסומן בסימן שבילים כתום עובר בין נופים מרהיבים, מעיינות נובעים ופריחה צבעונית שמגיעה לרוב לאחר הגשמים, אז גם יש זרימות בנחלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול טיול בעמק השלום – עמק השניים – עמק השלום או בשמו השני עמק השניים נמצא ברמת מנשה איזור שופע במסלולי טיולים, פריחה בעונה, מעיינות, אתרים ארכיאולוגיים, חיות בר ועוד. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

דרך נוף גלעד – במסגרת פרויקט קהילתי של אנשי קיבוץ גלעד נפרצה דרך נוף גלעד. הדרך מתחילה את דרכה לצד קיבוץ גלעד לכיוון מערבה אל נחל נילי, נחל תנינים ומסתיים לצד כביש 6 לעמיקם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת הרקפות – בגבעת הרקפות לאחר הגשמים תוכלו להנות ממרבדי רקפות שצובעים את הנוף המרהיב של רמות מנשה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

יער קרן הכרמל – אל יער קרן הכרמל הגענו ממש לאחר הגשמים וזה הרגיש כאילו אנחנו נכנסנו אל יער מהאגדות. שביל המערות, חורבת חרמש, הפריחה הצבעונית בדיוק החלה, הריח של טיול בתוך יער רטוב והנוף שכאן עוצרים נשימה.  למידע מלא על המקום לחצו כאן.

נחל שלף – נחל שלף הוא מבין הנחלים הפחות מוכרים שיש ברמות מנשה, הוא מאפשר לנו לצאת לטיול קליל שמתאים לכל המשפחה העובר בין מספר נביעות ונופים עוצרי נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אקולוגי אריאל שרון נחל השניים – פארק אקולוגי אריאל שרון הוא ראה ירוקה לצד נחל השניים מיובליו של נחל השופט בעיר יקנעם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.