Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין ריחניה – שמורת נחל השופט

בחלקו העליון והפחות מתוייר של נחל השופט שברמת מנשה תוכלו למצוא את עין ריחניה. כאן יש שתי נקודות עניין: הראשונה היא בריכה גדולה – עין ריחניה שהיא הנביעה עצמה, מעיין שכבה הנובע מקרקעית הברכה, לא רחוק מכאן ישנם שרידי טחנת קמח. המעיין הוא בי גידול למאות מינים של צמחים שונים ובעלי חיים שנמצאים בסכנת הכחדה כמו הטריטון, שחריר הנחלים, סרטן הנחלים ועוד. בשל חשיבותה האקולוגי של הבריכה הכניסה אליה אסורה. לציד הבריכה יש דק עץ ולא מעט שיחי פטל למי מכם שאוהב ללקט ולאכול.

הנקודה השנייה שנמצאת במרחק של כ 500 מטרים הליכה צפונה מכאן על השביל הכחול היא מפלי עין ריחניה. כאשר תלכו על שביל העפר המתאים לנסיעה על ג’יפים שימו לב כי הכניסה למפלים היא דרך פרצה בקנה סוף לכן תהיו מרוכזים ואל תפספסו. אחרי שתכנסו בפרצה תוכלו לראות את המפלים – מדובר על סדרה של כמה מפלים שנשפכים ישירות אל תוך בריכה קטנה וצלולה. המקום מוצל כך שהוא מתאים בצורה מושלמת לימים החמים של הקיץ. 

צריך לקחת בחשבון כי ההגעה לכאן היא בדרכי עפר כך שאם אתם מגיעים לכאן דווקא אחרי הגשמים היא עלולה להיות בוצית.  הדרך עד לנקודה הראשונה עין ריחניה אפשרית ועבירה לכל רכב. למי מכם שמגיע לכאן עם רכב 4*4 יכול להגיע כמעט עד למפלי עין ריחניה ללא כל בעיה. כדי להגיע לכאן תוכלו ללחוץ כאן לנקודת הוויז והמשיכו על פי ההוראות הבאות: מי מכם שרוצה להגיע עם הרכב עד לעין ריחניה המשיכו עם דרך העפר עוד כ 800 מטרים עד לשלט הירוק של רשות הטבע והגנים. למי שרוצה להוסיף הליכה למסלול תחנו כאן את הרכב בצורה בטוחה ולא קרובה לכביש הראשי והתחילו לצעוד עד להגעה לעין ריחניה לבריכה הגדולה. מכאן נמשיך ללכת עוד כ 500 מטרים עד להגעה למפל עין ריחניה שנמצא בין הקנים.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

עין האולמוסים – רמת השופט – מתחת לקיבוץ רמת השופט מסתתר לו עין האולמוסים. מעיין קטן שמתנקז לתוך בריכה עגולה, קטנה, רדודה לצד ספסל ישיבה. המים בבריכה צלולים, שקופים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת הרקפות – רמות מנשה הוא אחד האזורים היפים לטיול. לאחר גשמי החורף האזור מתמלא במרבדי פריחה מרהיבה ביופייה, בגבעת הרקפות תוכלו לטייל בין אלפי הרקפות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול בשביל רמות מנשה – נופים מרהיבים ופריחה צבעונית – שביל רמות מנשה המסומן בסימן שבילים כתום עובר בין נופים מרהיבים, מעיינות נובעים ופריחה צבעונית שמגיעה לרוב לאחר הגשמים, אז גם יש זרימות בנחלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מאגר גלעד – מספר דקות נסיעה מגבעת הרקפות יובילו אתכם אל מאגר מים גדול שמתמלא אחרי הגשמים. סביב המאגר ישנו מסלול הליכה קליל בנוף מקסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול נחל גחר עליון בפארק רמת מנשה – אחד הנחלים הפחות מוכרים של רמות מנשה הוא נחל גחר. לאורכו יש מגוון רחב של מסלולי הליכה ומסלולי אופניים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תל יקנעם – תל יקנעם היה מיושב במשך 4,000 שנים מאז תקופת הברונזה ועד ימי הסולטנות הממלוכית. כיום יש כאן מרכז מבקרים שמאפשר טיול קצר סביב התל והממצאים המעניינים שאותרו כאן, מול הנוף היפה של האזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער קרן הכרמל – אל יער קרן הכרמל הגענו ממש לאחר הגשמים וזה הרגיש כאילו אנחנו נכנסנו אל יער מהאגדות. שביל המערות, חורבת חרמש, הפריחה הצבעונית בדיוק החלה, הריח של טיול בתוך יער רטוב והנוף שכאן עוצרים נשימה.  למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מוחרקה – קרן הכרמל – תצפית פנורמית עוצרת נשימה על כל איזור הגליל התחתון, עמק יזרעאל, התבור ועד לקו החוף של חדרה נתניה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.