Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעיין עין נילי - נחל תנינים

עין נילי הוא מעיין קטן ויפהפה והוא נמצא באזור רמות מנשה, קרוב למושב גבעת נילי (ומכאן גם שמו). המעיין הוא חלק מאפיקו של נחל תנינים שמספק לנו מספר נקודות עניין שבחלקן נוכל להנות מטבילה מרעננת במים. עין נילי הוא אחת מהנקודות האלה. מדובר בבריכה קטנה מלאת מים, שמסביבה אפשר לשבת ולהנות מהיופי. מקום מושלם לפק”ל קפה. 

עין נילי - נחל תנינים

המעיין וסביבתו יפהפיים והנוף כאילו מהאגדות. הבריכה נמצאת תחת עצי התאנה והאקליפטוס ומעליה גשרון קטן ונדנדה תלויה על העץ. מסביב לבריכה יש מקומות ישיבה מוצלים ולכן נעים מאוד לשבת למנוחה. מאחר והמקום קטן ואינטימי הוא גם מוכר כפינה לבילוי רומנטי ושקט. אך שימו לב, אם תגיעו לכאן בשבתות ובחגים כנראה שלא תהיה כאן לבד.  בשנת 2015 המקום עבר שיפוץ והוצב במקום לוח זיכרון לזכרה של בר חולי ז”ל שנהרגה במהלך טרק בגלל מפולת סלעים בהודו. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גבעת ניל”י. תגיעו לכניסה של המושב אך אל תכנסו אליו, המשיכו בכביש עפר עד להגעה לגשר שם תחנו וצאו להליכה מזרחה לכיוון עצי האקליפטוס, הליכה של בערך 400 מטרים ואתם הגעתם. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

עין אביאל – במרחק של מספר דקות נסיעה מעין נילי, נמצא עין אביאל (בסמוך למושב אביאל) שגם הוא חלק מאפיקי נחל תנינים. מקום מקסים שבו תוכלו ללכת ולהשתכשך במים. מומלץ גם עם הקטנים שנהנים שם מאוד. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

מסלול בשביל רמות מנשה – נופים מרהיבים ופריחה צבעונית – שביל רמות מנשה המסומן בסימן שבילים כתום עובר בין נופים מרהיבים, מעיינות נובעים ופריחה צבעונית שמגיעה לרוב לאחר הגשמים, אז גם יש זרימות בנחלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול נחל גחר עליון בפארק רמת מנשה – אחד הנחלים הפחות מוכרים של רמות מנשה הוא נחל גחר, לאורך נחל גחר יש מגוון רחב של מסלולי הליכה ומסלולי אופניים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן אהוד אפרתי – זיכרון יעקב – בשטחים הפתוחים בין המטעים של זיכרון יעקב ויער אלונה הוקם גן זיכרון קטן, מושקע ואינטימי לזכרו של אהוד אפרתי ז”ל שנפל בעת מילוי תפקידו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

ההר העגול – ממזרח למושב עמיקם תוכלו למצוא גבעה עגולה בתוך תחום פארק אלונה – הגבעה קיבלה את שמה ההר העגול ובפסגה תוכלו למצוא את אתר הנצחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אלונה – מי קדם – בין זכרון יעקב למגידו ממש בין המושבים עמיקם ואביאל תוכלו למצוא את פארק אלונה מי קדם. מי קדם היא ניקבת מים תת קרקעית ואתר ארכיאולוגי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.