Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין אביאל, עין ירדנה ועין עמיקם - מעיינות לאורך נחל תנינים

נחל תנינים מספק לנו המון נקודות מעניינות שבחלק מהן ניתן אפילו להיכנס ולהנות ממימיו הקרירים. אז נכון שיש את שמורת הטבע נחל תנינים של רשות הטבע והגנים שגם שם יש את מסלול אמת המים וזה המסלול הרטוב של השמורה, אבל בצד המזרחי של נחל תנינים תוכלו למצוא לא מעט נקודות עניין נהדרות להגיע עם הילדים ולהנות ממים רדודים – עין אביאל, עין ירדנה ועין עמיקם. לפני ההסבר על כל אחד מבין המקומות חשוב לציין כי זה לא מקום מסודר, מדובר על חלק מהנחל שהוא החלק הרדוד, הליכה בתוך המים, בין סבכי שיחים ובריכות מים רדודות.

עין אביאל

המקום נקרא כך כי הוא נמצא בסמוך למושב אביאל. יש כאן מספר בריכות רדודות ומפלון קטן שהפך ממזמן לאטרקציה נחמדה למבקרים כאן. הבריכה הכי גדולה פה היא בעומק של 1.5 מטר בערך, סביבה יש מקומות ישיבה בצל מה שנותן לה יתרון גדולה אך חשוב לציין כי אין הרבה מקום מסביב. במרחק של 300 מטר מהבריכה הגדולה תוכלו להגיע למפל הנסתר. מפל נסתר בין הקנים, כדי להגיע אליו עוברים בתוך מערת קנים ואז תראו אותו. כדי להגיע למקום תוכלו לרשום בוויז: עין אביאל. מול הכניסה לעין אביאל תראו רחבת עפר גדולה (בדרך כלל יש שם דוכן של גלידות בסופי שבוע) מעט אחרי עגלת קפה ציפורה, ברחבה הזו תחנו את הרכב ותרדו לכיוון המים דרך פתח קנה הסוף ואז פנו ימינה.

עין ירדנה

עין ירדנה נמצאת מערבית לעין אביאל והיא נוצרה בעקבות סכר שנבנה כאן לאורך תוואי הנחל. מדובר על בריכה יחסית רדודה אבל גדולה וסביבה יש שיחים וקנים. כדי להגיע למקום תוכלו לרשום בוויז: עין אביאל. נחנה בדיוק באותו המקום כמו שחנינו לעין אביאל פשוט ירידה מהמים נפנה שמאלה. מול הכניסה לעין אביאל תראו רחבת עפר גדולה (בדרך כלל יש שם דוכן של גלידות בסופי שבוע) מעט אחרי עגלת קפה ציפורה, ברחבה הזו תחנו את הרכב ותרדו לכיוון המים דרך פתח קנה הסוף ואז פנו שמאלה.

עין עמיקם

נקודה נוספת על נחל תנינים נקראת עין עמיקם. אז כן, שם המקום הוא בגלל הקרבה לישוב עמיקם. גם כאן תוכלו למצוא המון נקודות מוצלות עם מים רדודים שזורמים ויוצרים קסם של מקום. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: בית עלמין אלונה. בסוף רחבת העפר של בית העלמין תוכלו לראות ירידה שמאלה לכיוון הנחל, פנו שמאלה או ימינה ופשוט תמצאו את הפינה שלכם. נקודת וויז נוספת: עין עמיקם – דרך נחל תנינים צפונית. נכנסים לעמיקם, בכיכר הראשונה ימינה לרחוב הרקפת ואז פונים לכביש 6533 לאחר בערך 280 מטר תראו פניה ימינה (לפני חציית הנחל) סעו 500 מטרים בשביל עפר שנחל תנינים משמאלכם עד להגעה לחניית עפר.

מסלול הליכה במים

למי מכם שרוצה להפוך את החוויה כאן למסלול הליכה במים יכול לעשות מסלול קווי של 1.7 ק”מ מהחניה במפגש כבישים 6533 עם כביש 654, משם יוצא מסלול ירוק שהוא חלק משביל רמות מנשה. במהלך ההליכה במים עוברים דרך עין ירדה ומגיעים עד לעין אביאל. למי מכם שמטייל עם 2 רכבים ניתן להקפיץ את הרכב השני לעין אביאל. למי מכם עם רכב אחד יכול ללכת ולחזור ובכך המסלול יהיה 3.4 ק”מ. כדי להגיע לתחילת המסלול לחצו כאן לנקודת וויז.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

גן אהוד אפרתי – זיכרון יעקב – בשטחים הפתוחים בין המטעים של זיכרון יעקב ויער אלונה הוקם גן זיכרון קטן, מושקע ואינטימי לזכרו של אהוד אפרתי ז”ל שנפל בעת מילוי תפקידו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

ההר העגול – ממזרח למושב עמיקם תוכלו למצוא גבעה עגולה בתוך תחום פארק אלונה – הגבעה קיבלה את שמה ההר העגול ובפסגה תוכלו למצוא את אתר הנצחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אלונה – מי קדם – בין זכרון יעקב למגידו ממש בין המושבים עמיקם ואביאל תוכלו למצוא את פארק אלונה מי קדם. מי קדם היא ניקבת מים תת קרקעית ואתר ארכיאולוגי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מאגר גלעד – המאגר מתמלא לאחר הגשמים וטיול סביבו הוא חוויה מיוחדת. יש מסלול קצר לאורך המאגר בנוף מקסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין אביאל – נחל תנינים מספק לנו המון נקודות מעניינות שבחלק מהן ניתן אפילו להיכנס ולהנות ממימיו הקרירים. אחד מהמקומות הללו הוא עין אביאל. המקום נקרא כך כי הוא נמצא בסמוך למושב אביאל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין צור – עין צור הוא מעיין נקבה שנמצא ברמת הנדיב, בסמוך לעיר זכרון יעקב, ויש בו מים בכל השנה. לצד המעיין ישנם גם שרידי עתיקות ביניהם בית מרחץ קדום מהתקופה הרומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גני הנדיב – גני זיכרון מדהימים ומטופחים בהם יש שבילי הליכה שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק לאומי קיסריה – גן לאומי קיסריה מציג את אחת מערי הנמל העתיקות והחשובות שידעה ארצנו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין תרמילאים – נחל זכרונה – עין תרמילאים קיבל את שמו מכמה תרמילאים שסתו משביל ישראל והקימו כאן נקודה מקסימה לצד מעיין קטן שנובע בתוואי נחל זכרונה במורדות חוטם הכרמל. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מערת המייש – מערה ובמרכזה עץ המייש הנדיר – בחלק הצפוני של זכרון יעקב ישנו מסלול קצר המגיע לנקודת תצפית למערה ששמה מערת המייש. שם המערה ניתן לה בגלל עץ גדול בשם מייש דרומי שבקע מתוך המערה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע אלוני יצחק – שמורת הטבע אלוני יצחק נמצאת בדרום רמות מנשה, מדובר על שמורת טבע קטנה שגודלה 157 דונם בלבד אבל היא מבין השמורות היפות והמיוחדות שיש כאן באיזור. למידע מלא המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.