Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל קיני במורדות רמות מנשה

במורדות של רמות מנשה ישנו נחל בשם נחל קיני לא רחוק מצומת מגידו. יש כאן מסלול נהדר שמתאים למשפחות עם ילדים קטנים. רוב המסלול הוא מוצל ועובר ליד המעיינות שיוצרים כאן פינות מקסימות. סמוך למגידו נובעים כמה מעיינות שיוצרים את הזרם בנחל זה שנשפך בסופו של דבר אל הקישון. בנוסף לפלג המים המקסים יש כאן גם כמה שרידים של טחנות קמח. יש כאן המון מסלולי הליכה כולל מסלולי אופניים ואנחנו נפרט פה כמה אופציות להגיע אל הנחל:

מסלול המתחיל דרך תחנת הדלק מיד לאחר צומת מגידו לכיוון מערב. המסלול שלנו מתחיל בסימון שבילים אדום מחנים כאן את הרכב והולכים בדרך עפר נוחה להליכה אל חורשת האקליפטוסים ושם נראה גם את הנחל הזורם (מכאן תצטרכו להרטיב רגלים ולחצות חלק קטן של הנחל). כאן אפשר למצוא המון פינות חמד לשבת בצל ולערוך פיקניק משפחתי או להמשיך במסלול שלנו ולפנות שמאלה מיד אחרי שנחצה את הנחל. תמצאו כאן עצי ערבה, שיחי פטל, עצי תאנה, עצי תות, שרידי טחנות קמח ועוד המון המון מין הצומח.  כדי להגיע לכאן למי מכם שמגיע מאיזור עפולה בכביש 65 מיד לאחר צומת למגידו מימינכם ישנה תחנת דלק שם נחנה את הרכב. למי מכם שמגיע מהצד השני של כביש 65 בעזרת מעבר תת קרקעי תוכלו להגיע אל תחנת הדלק מצד השני של הכביש. בוויז תוכלו לרשום מקדונלדס מגידו זה יוביל אתכם ישירות לתחנת הדלק ולתחילת המסלול.

דרך נוספת להגיע לכאן היא בנסיעה דרך כביש 66 וכקילומטר לאחר הפניה לגן לאומי תל מגידו ישנה פנייה ימינה לדרך עפר (לא לעלות לגן עצמו אלה להמשיך ישר לכיוון צומת מגידו). גם כאן סימון הדרך הוא אדום לבן והדרך עבירה לכל רכב. לאחר הפנייה ימינה המשיכו ישר בדרך העפר עד להגעה לצומת דרכים ראשונה בה המשיכו ישר עד לצומת הבאה (בצומת זו יש אופציה לקחת ימינה או להמשיך ישר) בשלב זה החנות את בצומת ופנו ימינה ושמאלה לכיוון הנחל הזורם. מכאן יש המון פינות נחמדות סמוכות לנחל.

דרך נוספת שניתן להגיע לנחל קיני היא ממש מול השאר של גן לאומי תל מגידו ישנה דרך עפר (מקבילה לכביש 66) בכביש זה ניסע ישר עד לצומת שם נפנה שמאלה ונמשיך ישר עד לנחל (הנסיעה היא למעשה עיקוף של מגידו).

בתוך נחל קיני למי מכם שבוחר להגיע מהכניסה הנוחה ביותר דרך כביש 66 תוכלו להחנות את הרכב בדיוק הנקודה הזו (לחץ כאן) ולהגיע עד למעיין אין איברהים אל חליל – בריכה קטנה מלאה במים זורמים מתחת לעצים שנותנים צל. מקום נהדר לשבת בו. בתקופת האביב לאחר החורף ממש על כביש 66 (מיד אחרי גן לאומי תל מגידו) תוכלו לראות פריחה מרשימה של פרגים. מחזה מדהים של מרבדים אדומים מרהיבים!

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

גן לאומי תל מגידו – ביקור בגן לאומי תל מגידו יקח אתכם אחורה בזמן אל מסע באחת הערים החזקות והחשובות בהיסטוריה. ויש גם אטרקציות לילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

הר הקפיצה בנצרת – טיילת תצפית עם נוף עוצר נשימה בכניסה הדרומית של נצרת. יש כאן סיפור מעניין שווה לקרוא בלוחית הנמצאת ליד העץ בראש התצפית. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מעיין אלרואי – מעיין אלרואי, נמצא קצת לפני טבעון בתוך הישוב אלרואי. המעיין נובע לתוך בריכה מלאכותית שבמקור נוצרה כמקור להשקיה חקלאית בשנות ה 60. היום מדובר במעיין עם מים נקיים וראויים לרחצה. המעיין נובע בכל עונות השנה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין יזרעאל וטיול תצפית על נוף הגלבוע – מעיין קסום בלב הגלבוע – מבין המקומות הפסטורלים שיש לאיזור הגלבוע להציע – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מאגר גלעד, מפלי רז וגבעת הרקפות – זה מקום המומלץ לבקר בו אחרי החורף, כאשר יש זרימה והפריחה נמצאת בשיאה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מוחרקה – נקודת תצפית פנורמית משוגעת על כל איזור הגליל התחתון, עמק יזרעאל, עמק זבולון ועד מישור החוף באיזור חדרה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.