Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרכז מבקרים על שם משה נובומייסקי ים המלח

בדרום ים המלח, בסמוך לכביש 90, אתם מוזמנים לבקר במרכז המבקרים על שם משה נובומייסקי – בואו להכיר את סיפורו של חלוץ ציוני עם חזון וחלום לפיתוח התעשיה בארץ ישראל. מרכז המבקרים משחזר את “אתר אשלג” שבסדום, שהיה למחנה עובדים של מפעלי חברת האשלג של ארץ ישראל. הביקור כאן הוא בילווי מדריך שיקח אתכם בין נקודות עניין במרכז המבקרים וישתף אתכם בידע רב.

בביקור שלכם במרכז המבקרים המיוחד הזה בים המלח תוכלו להיחשף לצורת החיים שהיתה כאן עוד טרם קום המדינה. תבקרו במבני המחנה ששוחזרו בצורה נהדרת. משם עוברים אל אולם דגם ים המלח המרשים שממחיש ומסביר בצורה מרתקת על אופן היווצרותו של ים המלח המיוחד. ממשיכים אל מבנה חדר האוכל שבו תפגשו לראשונה את משה נובומייסקי, תכירו את הדרך שבה התמודדו אנשי המחנה בזמן מלחמת העצמאות, ותלמדו על חשיבות המינרליים שמצליחים להוציא מים המלח. בסופו של דבר תוכלו ממש להיכנס אל תוך אורח החיים של עובדי המחנה במסע של מציאות מדומה באמצעות משקפי VR. 

משך הסיור במרכז המבקרים הוא כשעה וחצי והוא מתאים לכל המשפחה. המרכז פתוח בכל ימות השבוע כולל סופ”שים, שבתות וחגים. טרם הגעתכם אתם מוזמנים לבקר באתר הרישמי של מרכז המבקרים – לאתר הרשמי לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מרכז מבקרים על שם משה נובומייסקי.

רוצים להמשיך לטייל באזור? הנה כמה רעיונות לטיולי מים במדבר, באזור ים המלח: 

נחל פרצים – מישור עמיעז – בדרום מדבר יהודה בין הר סדום למצוק ההעתקים ממוקם מישור עמיעז ובו תוכלו למצוא את מסלול נחל פרצים. מסלול נחל פרצים מתאים מאוד ללילות של ירח מלא. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

פארק נחל אמציהו – פארק אקולוגי בים המלח – הפארק האקולוגי שופץ והפך לאטרקציה אטרקטיבית שמתאימה לכל המשפחה, ואתר תיירותי שכדאי לבקר בו. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין בוקק – מסלול מקסים בדרום ים המלח, שמציע טיול קליל ומרענן שמתאים לכל המשפחה. במהלך הטיול פוגשים במים זורמים לצד נופי המדבר. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עיינות צוקים (עין פשחה) – אחד המקומות היפים שיש באזור ים המלח. נביעות מים טבעיות שיוצרות בריכות לרחצה. מקום נהדר לבלות בו יום שלם עם כל המשפחה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

נחל דוד (בשמורת עין גדי)  – מסלול יפהפה שבמהלכו נפגוש מפלים ובריכות. מסלול טיול יפהפה שמציג את נופי המדבר המרהיבים לצד המים הזורמים. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

עין פלוטית המעיין הנסתר – עין פלוטית הוא מעיין מיוחד בדרום ים המלח אשר מימיו בגווני כחול טורקיז שקופים, עם דגים קטנים שוחים בו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קניון נחל תמר – טיול סולמות ודרגיות – אם אתם משפחה מטיבת לכת עם ילדים בוגרים שלא חוששים מאתגרים, זה המסלול בשבילכם! בסמוך לצומת הערבה, במסלול קצר שאורכו 1.2 ק”מ תחצו קניון מדהים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל זוהר – בסוף הירידות של כביש 31 מערד אל ים המלח תוכלו לצאת למסלול הליכה קווי, באורך של 2.5 ק”מ, שכולל עתיקות ונוף מדברי עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תצפית נווה זוהר בירידות לים המלח – בכיבש 31 היורד מערד אל ים המלח יש כמה נקודות תצפית חלקן מאולתרות וחלקן מסודרות. אחת המסודרות היא תצפית נווה זוהר הצופה על נחל זוהר וים המלח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.