Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק נחל אמציהו - פארק אקולוגי בים המלח

הפארק האקולוגי בנחל אמציהו נמצא באיזור דרום ים המלח והוא הפך לאטרקציה אטרקטיבית ואתר תיירותי שמומלץ לבקר בו. בפארק תמצאו ברכות שכשוך, פינות ישיבה מוצלות ושבילי טיול מסודרים. הכניסה אליו חינם והוא פתוח כל שעות היום. מדי יום בערב מרוקנים כאן את המים שאיתם משקים את העצים, לבריכות לוקח כ 40 דקות להתרוקן ואז ממלאים אותם מחדש במים נקיים בבוקר. למעשה מדובר על מיי תהום שנשאבים לכאן.

פארק אמציהו המשופץ הוא פינה מקסימה של נווה מדבר שמאפשרת בילוי מרענן במים לצד נופי המדבר. ברחבי הפארק תוכלו להתרשם מעצי הדקל הגבוהים שמאפיינים את המדבר ולרחוץ בבריכות המים המסודרות שנבנו כאן לטובת המטיילים. ברחבי הפארק יש ספסלי פיקניק, סככת צל ושלטי הסבר על החי והצומח באיזור. ניתן לשלב עם מסלול הליכה בנחל אמציהו שיוצא במושב עידן ומסתיים בפארק האקולוגי שבכיכר סדום. כל האיזור מאופיין בבתרונות חווריים מדברים מרשימים ועצי שיטה.

כמה דברים שחשוב לציין על פי השילוט במקום: זמני פעילות הפארק חמישי עד שבת  08:00-16:30. לגבי זמני פעילות בחגים – מומלץ להתעדכן ישירות מול הנהלת המקום. אין כניסה בשביל לרכב/אופניים/ אופניים חשמליים. בעת התראת שיטפון חל איסור להתקרב לגדות הנחל. יש להישמר מהכשת נחשבים ועקרבים שחיים כאן באיזור. הבעת אש כולל מנגל אסורה, חל איסור על הפעלת מערכות הגברה וגנרטורים, השהייה והפעילות בלילה אסורה (כולל קמפינג), עומק המים כ 40 ס”מ , כניסה לילדים עד גיל 6 בהשגחה צמודה ובאחריות מבוגר בלבד. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק אקולוגי נחל אמציהו כיכר סדום. קרדיט לתמונות לאחד והיחיד Roy.v.photographer קישור לאינסטגרם לחץ כאן.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

מרכז מבקרים על שם משה נובומייסקי – ים המלח – בדרום ים המלח בסמוך לכביש 90 אתם מוזמנים למרכז מבקרים על שם משה נובומייסקי – בואו להכיר את הסיפור של החלוץ הציוני עם חזון לפיתוח התעשיה בשיראל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן

עין פלוטית – עין פלוטית הוא מעיין. בדרום ים המלח אשר מימיו כחולים, טורקיז שקופים עם המון דגים קטנים שנותנים הרגשה של אגדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע עין בוקק – מאחורי מלונות ים המלח תוכלו למצוא את שמורת הטבע עין בוקק – שמורה קסומה שמומלץ לבקר בה לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מצדה – מה יש לומר שעוד לא נאמר על גן לאומי מצדה, חוויה גדולה בין אם זה הטיפוס להר או עם הרכבל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי– שנים רבות אנחנו מטיילות באיזור אבל רק לאחרונה גילינו את הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי – אל תפספסו! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל דוד –מים זורמים במדבר, מפלים, מסלול נהדר עם הקטנים למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל ערוגות – נחל ערוגות נמצא בתוך שמורת עין גדי במדבר יהודה. הוא שכן של נחל דוד, וגם בו בדומה לשכנו זורמים מים במהלך כל השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל זוהר – מסלול הליכה קווי במדבר יהודה – בסוף הירידות בכביש 31 מערד אל ים המלח תוכלו לצאת למסלול הליכה קווי, באורך של 2.5 ק”מ, שכולל עתיקות ונוף מדברי עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תצפית נווה זוהר בירידות לים המלח – בכיבש 31 היורד מערד אל ים המלח יש כמה נקודות תצפית חלקן מאולתרות וחלקן מסודרות. אחת המסודרות היא תצפית נווה זוהר הצופה על נחל זוהר וים המלח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור מואב ומסלול נחל כידד בערד– בסופה של העיר ערד, אחרי מלונות העיר תוכלו להגיע אל אחת מהתצפיות היפות שיש באיזור – מצפור מואב. סימון שבילים ירוק לבן יוביל אתכם במסלול למצפור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קניון נחל תמר – טיול סולמות ודרגיות – אם אתם משפחה מטיבת לכת עם ילדים בוגרים שלא חוששים מאתגרים, זה המסלול בשבילכם! בסמוך לצומת הערבה, במסלול קצר שאורכו 1.2 ק”מ תחצו קניון מדהים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.