Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל רחף תחתון ים המלח מדבר יהודה

נחל רחף שאורכו המלא עומד על כ 20 ק”מ מתחיל את דרכו קרוב לעיר ערד בבקעת קנאים ומשם ממשיך מזרחה מדרום למצדה עד שנשפך לים המלח. נחל רחף הוא מבין הנחלים המרשימים שיש במדבר יהודה היות ומדובר על נחל קניוני הבנוי ממפלים גבוהים מאוד וגבים עמוקים שמתמלאים לאחר השיטפונות. את רוב הנחל ניתן לצלוח בסנפלינג בלבד אך לשמחת המטיילים שאוהבים פחות את עולם האקסטרים אפשרי להגיע לחלקו התחתון ולחוות את חלקו.

הנחל נמצא על כביש 90 בין מצדה לאיזור המלונות של ים המלח, המסלול המתואר כאן הוא קווי ומתחיל את דרכו בחניון לילה נחל רחף שם נחנה את הרכב ונתחיל לצעוד. אורכו המלא של המסלול כ 3 ק”מ וההליכה היא הלוך חזור. מרגע שנעזוב את הרכבים ונתחיל את המסלול המסומן ירוק  נצעד במגמת עליה שתלך ותעשה תלולה, לא קלה אך יחסית קצרה. למעשה מדובר על מעלה רחף דרך רחבה של ג’יפים שבסופה נגיע אל הליכה מישורית אך לצד תהום ודרך צרה (יש להיזהר בחלק זה). בחלק זה מומלץ לעשות עצירה ולהביט בנוף הנשקף מכאן על ים המלח, הרי הירדן, מצוק העתקים והחוואר שתמיד נותן תחושה כאילו אנחנו על הירח לרגע. לאחר כ 700 מטרים נגיע אל צומת שבילים ירוק שחור, כאן נמשיך עם סימון שבילים ירוק במגמת עליה.

לאחר הליכה של כ 350 מטרים נגיע אל צומת סימון שבילים ירוק כחול, כאן נעזוב את הירוק ונפנה עם הכחול ולאחר כ 450 מטרים יוביל אותנו היישר אל תוך קניון נחל רחף תחתון הכולל הגעה למספר גבים. בשלב זה תוכלו לחוות את עוצמת הנחל הקניוני שעוטף אתכם עם מצוקים מרשימים מאוד. בסוף ההליכה של המסלול הכחול תגיעו אל גב ובו מפל שגובהו מגיע לכ 8 מטרים. קחו בחשבון כי מומלץ לטייל בנחל רחף בעונת החורף והאביב לאחר שהגשמים ירדו והגבים התמלאו. חשוב לזכור כי אין לקפוץ לגבים כיוון שיש בהם סלעים גדולים אותם לא רואים, הגבים מאוד עמוקים וקרים לכן הם מיועדים אך ורק למי שיודע לשחות. בסיום הביקור נחזור בדיוק באותה הדרך חזרה לחניון ולרכבים: נצעד על הכחול, בצומת סימון שבילים נפנה שמאלה עם הירוק ואיתו נמשיך עד להגעה לחניון. למי מכם שיפנה ימינה עם הסימון הירוק יוביל את עצמו למקטע 33 של שביל ישראל בין מצדה לעין בוקק.

מה חשוב לדעת לפני היציאה למסלול:

  • אין להיכנס למסלול זה בעת התראת שטפונות!
  • המסלול ממש לא מתאים למי מכם שיש לו פחד גבהים.
  • הוא מתאים למשפחות עם ילדים בוגרים שמנוסים בטיולים אתגרים שיודעים לשחות. לא מתאים עם ילדים קטנים.
  • חניוך לילה נחל רחף ידוע בשל סכנת פריצה ולכן אין להשאיר ציוד יקר ערך ברכב ועדיף להשאיר השגחה.
  • למי שחובב אקסטרים ניתן לצלוח את המסלול של נחל רחף עם מדריך סנפלינג.

דרכי הגעה לנחל רחף

כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: חניון נחל רחף. מצומת מצדה ממשיכים דרומה כ 4 ק”מ ותראו את החניון מימינכם עם הכוונה של השלט החום של רשות הטבע והגנים. למי מכם שמגיע לכיוון מלונות ים המלח יש להמשיך כ 9.5 ק”מ לכיוון צפוון ותוכלו לראות את החניון משמאלכם – יש לפנות בזהירות שמאלה.

רוצים להמשיך לטייל באזור? הנה כמה רעיונות לטיולי מים במדבר, באזור ים המלח: 

שמורת הטבע עין בוקק – עין בוקק הוא מסלול מקסים בדרום ים המלח, שמציע טיול קליל עם ילדים ומתאים לכל המשפחה. במהלך הטיול פוגשים במים זורמים לצד נופי המדבר, חוויה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

עיינות צוקים (עין פשחה) – אחד המקומות היפים שיש באזור ים המלח. נביעות מים טבעיות שיוצרות בריכות לרחצה. מקום נהדר לבלות בו יום שלם עם כל המשפחה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

נחל דוד (בשמורת עין גדי)  – נחל דוד הוא מסלול יפהפה שבמהלכו נפגוש מפלים ובריכות. מסלול טיול יפהפה שמתאים לילדים ולכל המשפחה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

עין פלוטית המעיין הנסתר – עין פלוטית הוא מעיין בדרום ים המלח אשר מימיו כחולים, טורקיז שקופים עם המון דגים קטנים שנותנים הרגשה של אגדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קניון נחל תמר – טיול סולמות ודרגיות – אם אתם משפחה מטיבת לכת עם ילדים בוגרים שלא חוששים מאתגרים, זה המסלול בשבילכם! בסמוך לצומת הערבה, במסלול קצר שאורכו 1.2 ק”מ תחצו קניון מדהים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל זוהר – מסלול הליכה קווי במדבר יהודה – בסוף הירידות בכביש 31 מערד אל ים המלח תוכלו לצאת למסלול הליכה קווי, באורך של 2.5 ק”מ, שכולל עתיקות ונוף מדברי עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תצפית נווה זוהר בירידות לים המלח – בכיבש 31 היורד מערד אל ים המלח יש כמה נקודות תצפית חלקן מאולתרות וחלקן מסודרות. אחת המסודרות היא תצפית נווה זוהר הצופה על נחל זוהר וים המלח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.