Skip to content
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקטע 1 ו- 2 שביל ישראל - מהחרמון לתל חי

שביל ישראל התחדש ב 2 מקטעים חדשים שנוספו ולמעשה החל מעכשיו השביל מתחיל את דרכו בעיניים של המדינה הר החרמון. המקטע הראשון אורכו המלא כ 12 ק”מ והוא מתחיל את דרכו בחרמון ומסתיים בבניאס. המקטע השני אורכו המלא כ 26 ק”מ והוא מתחיל את דרכו בבניאס ומסתיים בתל חי לצד האריה השואג.

מקטע מספר 1 – חרמון עד למעיינות הבניאס

מקטע מספר 1 של שביל ישראל מתחיל את דרכו בחרמון בחניון רכבים לצד קופות אתר החרמון שם גם תפגשו את סימון שבילים של שביל הגולן שילווה אתכם כמה ק”מ בודדים. מחניון סימון שביל ישראל יוביל אתכם אל נחל גובתה. ההליכה היא בתוואי נחל גובתה ולאחר צעידה של כ 2.5 ק”מ בהליכה עם סימון שבילים ישראל וסימון שבילים של שביל הגולן אנחנו נפרדים משביל הגולן שהוא פונה מזרחה ואנחנו ממשיכים מערבה כ 1.5 ק”מ עד להגעה לנווה אטי”ב. ממש בשער של נווה אטי”ב נחצה את הכביש בזהירות רבה (כביש 989) לכיוון נחל חזורי. במהלך ההליכה נעבור דרך שרידי מטעי זיתים שהיו שייכים לכפר הסורי ג’ובתא א-זית, לאחר הליכה של כ 1.5 ק”מ נגיע את חצית כביש 989 פעם נוספת ונעבור לכיוון אנדרטת חללי סיירת אגוז ואתר נבי חזורי.

אתר נבי חזורי הוא אתר קדוש לעדה הדרוזית והוא יושב לצד חורשת אלונים עתיקה. כאן יש למטיילים חניון הכולל שולחנות פיקניק למנוחה לצד אנדרטת חללי סיירת אגוז. מכאן צועדים על שביל ישראל ולצידו תראו את סימון שבילים האדום שהוא חלק מהמסלול המעגלי של נחל חזורי. לאחר כ 1 ק”מ הליכה מגיעים אל שער הכניסה של גן לאומי מבצר נמרוד – קלעת נמרוד. השביל עובר מדרום לגן לאומי (מי שרוצה להיכנס לגן לאומי הכניסה בתשלום- מומלץ בחום!) עד להגעה לאיזור המשקיף על מעיינות הבניאס. כאן ממשיכים בהליכה בסמוך לגדר של שמורת הטבע נחל חרמון מעיינות הבניאס עד להגעה לנקודת סיום של מקטע זה לצד כנסייה מארונית נטושה מהקופה הסורית לצד השמורה. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: קופות אתר חרמון. כדי להגיע לסיום המסלול תוכלו לרשום בוויז: שמורת הטבע נחל חרמון מעיינות הבניאס.

מקטע מספר 2 – מעיינות הבניאס עד לתל חי

מקטע מספר 2 של שביל ישראל מתחיל את דרכו לצד שמורת הטבע נחל חרמון מעיינות הבניאס עוקף אותה מהצד הדרומי חוצה את כביש 99 ומגיע לגשר מעל נחל סער. מכאן השביל ממשיך לכיוון דרום ולאחר חציה נוספת של כביש 99 ממשיכים במגמת ירידה באיזור מורדות רמת הגולן לכיוון עמק החולה. השביל עובר לצד תל עזזיאת, תל פאח’ר ובורג’ בביל שהם כולם מוצבים שישראל כבשה מסוריה בשנת 1967. לאחר הליכה לצד האתרים השביל פונה ימינה בצורה חדה ומצטרף לסימון שבילים אדום ואז הירוק עד להגעה לגבעת האם.

גבעת האם או בשמה הנוסף תל אבו חנזיר היא גבעת בזלת שקיבלה את שמה על שם הנרייטה סאלד שהייתה פעילת ציבור והקדישה את כל חייה למען הרעיון הציוני ופעלה להצלחת העליה לישראל. גבעת האם שימשה בזמן מלחמת העצמאות 1948 במשלט קדמי מול הסורים ובמקום התנהלו קרבות. בראש הגבעה ישנה אנדרטה לחללי חיל ההנדסה במלחמת ששת הימים. מכאן יש נקודת תצפית עוצרת נשימה על כל איזור צפון עמק החולה. השביל ממשיך יחד עם הסימון הירוק לרדת לכיוון עמק החולה אל כביש 918 אותו יש לחצות בזהירות.

בשלב זה אנחנו נפרדים מרמת הגולן ומגיעים לאיזור עמק החולה. עד שנות ה 50 כל האיזור עליו אתם עומדים היה ביצה אחת גדולה אותה ייבשו כפרויקט לאומי גדול לטובת הוספת שטחים חקלאים באיזור. השביל ממשיך ולאחר הליכה של קילומטר ממשיך השביל ומגיע נחל חרמון הבניאס. בשלב זה ההליכה היא לצד הנחל הזורם באיזור הנקרא “שביל הצפצפות”  ולאחר 1.5 ק”מ מגיעים אל מפגש הנחלים: נחל דן עם נחל חרמון ובהמשך גם נחל קורן ונחל שניר נשפכים ולמעשה הופכים את האיזור למפגש הנחלים שבו מתחיל נהר הירדן. השביל ממשיך לצד שדה נחמיה עד להגעה לגשר יוסף. חוצים את כביש 9779 במעבר התחת קרקעי להולכי רגל ועולים עד גשר יוסף לכיוון מערבה אל קריית שמונה על “טיילת הצועדים”. טיילת סלולה ונגישה שההליכה בה נוחה ומתונה עד להגעה לקריית שמונה. בתוך קריית שמונה השביל חוצה את נחל עין הזהב ובסופו של דבר מגיע עד לאריה השואג בתל חינקודת תחילת המסלול בוויז: שמורת הטבע נחל חרמון מעיינות הבניאס. נקודת סיום המסלול בוויז: חניון פסל האריה השואג

מה עוד חשוב לדעת?

• צריך לקחת בחשבון כי מקטע זה נמצא תמיד במגמת ירידה.
  • במקטע 1 יש להיזהר בעת חצית כביש 989!
  • במקטע 2 יש להיזהר בעת חצית כביש 918.
  • בתחילת המסלול תפגשו גם את סימון שבילים של שביל הגולן.
  • לינה מקטע 1:
    • בקיבוץ שניר.
    • בכפר סאלד.
    • בגשר יוסף לצד נחמיה.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.