Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קמפינג על גדת הירדן – גשר הפקק לגשר יסוד המעלה

עונת הקמפינג היא אחת האהובות על מטיילים, והיא מאפשרת טיול וצבירת חוויות הכי קרוב לטבע שרק אפשר. בישראל יש מגוון רחב של מקומות שבהם אפשר לפתוח אוהל וליהנות מחווית הקמפינג, וחלק גדול מהם אפילו בחינם. לא בכולם תוכלו למצוא מקור מים מרענן, אבל על גדת נהר הירדן יש מספר מקומות כאלה. 

קמפינג על גדת נהר הירדן מספק לכם פיתרון מושלם – קמפינג בחינם לצד נהר זורם ומרענן במיוחד בימים החמים. אז אם אתם מחפשים מקום על גדות נהר הירדן שבו תוכלו להקים את האוהל שלכם כדאי לדעת שניתן לעשות זאת אך ורק ברצועה קטנה לאורכו של נהר הירדן – בין גשר הפקק לגשר החמישה יסוד המעלה. למעלה מ 10 גשרים יש לאורכו של נהר הירדן, מצפון לדרום, אך רק בין גשר הפקק לגשר יסוד המעלה ניתן להקים אוהלי קמפינג בחינם. מדובר ברצועה שאורכה כ 3 ק”מ סך הכל משני גדות נהר הירדן.

למתי שמתכנן להגיע לקמפינג חינמי על גדול נהר הירדן, כדאי שיקח בחשבון מספר דברים: האזור אינו אתר קמפינג מסודר ומאובזר. כלומר אין כאן שירותים, מקלחות או ברזי מים לשתייה. בנוסף אין הרבה צל לאורך הגדה ולכן מומלץ להצטייד באביזרי צל מהבית. מה שכן יש זה בעיקר מרחבים פתוחים על גדות הירדן שבהם ניתן להקים את האוהלים, לצד הנהר הזורם והנוף עוצר הנשימה של עמק החולה. דבר נוסף שחשוב מאוד לשים אליו לב הוא עוצמת הזרימה של המים. בחלק הזה של הירדן הזרימה אומנם לא נראת חזקה אך היא חזקה, בעיקר לאחר החורפים הגשומים. המים כאן עמוקים ולכן אם אתם מגיעים עם ילדים לאזור, הקפידו לשמור עליהם ולהיות עירניים. 

איזור גדת נהר הירדן ברצועה הזו הוא גם מקום נהדר למי מכם שרוצה להגיע לביקור יומי בלבד ללא לינה – אפשר לעשות כאן על האש, לערוך פיקניק יומי וליהנות ממרחבי הטבע היפים של עמק החולה, בין הרי הגולן להרי נפתלי.

כדי להגיע לאזור תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז מדוייקת שתוביל אתכם לדרך עפר המתאימה לכל רכב. מגשר הפקק ניסע צפונה על כביש 918 ולאחר נסיעה של כ 450 מטרים נראה בצד שמאל שלנו פניה לדרך עפר. ניתן להמשיך בנסיעה של עוד כ 1.2 ק”מ ושם תראו פניה נוספת שמאלה עם שילוט ל “אינדי פארק“. מכאן נכנסים לדרכי עפר ואפשר לראות את נהר הירדן משמאלנו. אם תרצו להגיע לגדה השנייה תוכלו לנסוע עד לגשר יסוד המעלה.

אם אתם מעדיפים לינה בחיק הטבע באתר סגור ומסודר, תוכלו להגיע לקמפינג בפארק הירדן. פארק הירדן הוא פארק נופש ענק שבתחומיו זורם נהר הירדן ובו יש מספר אפשרויות לינה – לינת שטח באוהלים, חאנים גדולים, קרוואנים או בחדרי צוות. בפארק עוברים גם מסלולי טיול רבים, שחלקם עוברים בתוך המים הזורמים. לבוחרים בלינת קמפינג יש נקודות חשמל, ושירותים ומקלחות מסודרים. בחדרי הצוות יש מיטות מוצעות, שירותים ומקלחת פרטית לכל חדר, מיקרוגל ומקרר קטן. ברחבי הפארק שולחנות פיקניק רבים, וכן ליד כל חדר. שימו לב – הכניסה לפארק הירדן והלינה היא בתשלום. 

גשר הפקק

שמו הרשמי של גשר הפקק הוא “גשר ש”ן” – ראשי התיבות של “שביתת נשק” – להנצחת אותם אנשים שחתמו על הסכמי השבתת הנשק במלחמת השחרור בין סוריה לישראל. שמו המוכר יותר הוא גשר הפקק והוא אחד מבין 16 גשרים שונים שעוברים מעליו לכל אורכו. לדוגמא: גשר יוסף ליד שדה נחמיה ממנו מתחיל מסלול טיילת עמי, גשר יסוד המעלה, גשר בנות יעקב, גשר כפר הנשיא, גשר דגניה המוכר בשם סכר דגניה ועוד. הגשר קיבל את שמו כיוון שממש כאן היה מחסום בזלת שקיבל את השם “הפקק” שהוא יצר בעקבות התפרצות הר הגעש ברמת הגולן.

בשנות ה 50 כאשר התחילו את פרויקט ייבוש החולה הוחלט על פיצוץ “הפקק”, ובכך זרמו מים אל נהר הירדן. בשלב כלשהו נבנה כאן סכר מלאכותי שעזר לעבודות הייבוש, וכאשר סיימו את עבודות ייבוש החולה פרקו את הסכר ובמקומו הוקם גשר ביילי (בדומה לגשר בנות יעקוב המקורי). רק בשנת 2011  הקים צה”ל, יחד עם חברת נתיבי ישראל, גשר חלופי דו סיטרי בו אנחנו נוסעים היום.

אתם כבר כאן? הנה עוד כמה הצעות קרובות לטיול:

חניון אשמורה – חניון הדרדרה למרגלות הגולן – מקום עצירה לפיקניק חניון דרדרה או חניון אשמורה. חורשה של קק”ל עם ספסלי פיקניק, צל, שבילים נגישים, מים זורמים, חניון לילה ואתר הנצחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חמאם בנות יעקב – מעיין קטן ונסתר – מעיין קטן, אינטימי ולא כל כך מוכר למרות מיקומו הצמוד לרפטינג נהר הירדן. המים כאן צלולים ואם תסתכלו מספיק טוב תראו את הבועות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין דיבשה – מסלול עין דיבשה הוא אחד הפחות מוכרים וגם אנחנו גילינו אותו ממש במקרה.מדובר במסלול פשוט מאוד וקצרצר של הליכה בתוך זרם מים רדוד מאוד ונעים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין תינה – ברמת הגולן בין הישובים גדות וגונן ישנו מסלול מגניב ביותר לכל המשפחה עין תינה, בשנים האחרונות קיבל שדרוג קל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חורבת ירדה ועין ירדה נחל מחניים – נחל מחניים שאורכו סך הכל 13 ק”מ שמתחיל ביער ביריה ונשפך לנהר הירדן. יש המון פינות חמד אחת מהן היא חורבת ירדה ועין ירדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע החולה –  היא שמורת הטבע הראשונה בישראל! היא אולי מפורסמת בעיקר בשל סיפור – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.