Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל סער - מפל רסיסים ומפל סער

נחל סער ברמת הגולן או בשמו הנוסף ואדי חשבה זורם לאחר הגשמים בסמוך לכביש 99. התחלתו של נחל סער מדרום לגבעת הצעקות שבמג’דל שאמס, עובר בבקעת יעפורי, חוצה את ברכת רם, עובר בכפר מסעדה עד לבאניס. נחל סער הוא נחל אכזב והוא זורם בעיקר לאחר הגשמים ולכן ככל שעונת החורף רוויה גשמים, כך גם עוצמת זרימתו היא חזקה יותר. הנחל מגיע ונשפך אל מפל רסיסים ומפל סער המתנשא לגובה של כ-20 מטר והוא מרשים במיוחד לאחר הגשמים החזקים, בתקופה הזו הזרימה היא עוצמתית ומרהיבה. התמונות שתראו כאן הן תמונות שצולמו לאחר חורף משמעותי ורווי גשמים בהם ניתן לראות את מפל סער במלוא עוצמתו המרשימה. 

לאורך תוואי נחל סער יש מספר נקודות עניין ששווה להכיר:

  • מסלול מלא נחל סער
  • מצפור מפל סער
  • מפל רסיסים

מפל סער מגשר הידידות – נחל סער

טיול בנחל סער הוא טיול במסלול הליכה קווי, מצריך 2 רכבים: מתחיל מגשר הידידות בסמוך לעין קנייא ומסתיים במפל סער המרהיב! אורכו של המסלול הוא 3.2 ק”מ והוא מסומן בסימון שבילים ירוק. בדרך עוברים לצד הנחל הזורם, הבריכות שנוצרו בו וכמובן הנופים עוצרי הנשימה של רמת הגולן והחרמון. אם אתם מגיעים לכאן בחורף המסלול מאוד מחליק והזרימה חזקה. דרגת הקושי שלו היא בין קל לבינוני (אם אתם מגיעים בחורף כשבוצי הוא קשה!) המסלול לא נגיש! כדי להגיע לתחילת המסלול יש לרשום בוויז: גשר הידידות. כדי להחנות את הרכב השני יש לרשום בוויז: מפל סער.

עין קנייא מפל רסיסים

מפל מרשים בתוואי נחל סער ושמו מפל רסיסים, בערבית מכנים אותו שלל אל מוברה. גובהו כ 20 מטרים ובימי הגשם הוא מרהיב בזרימתו העוצמתית. כדי להגיע לכאן תצרכו ללכת 2 ק”מ הלוך חזור מגשר הידידות בסימון שבילים ירוק. מומלץ באיזור זה להשתמש באפליקצית ניווט כיוון שהסימון שבילים לא כל כך מסומן טוב. שימו לב אם אתם מגיעים לכאן אחרי הגשמים המקום בוצי ומחליק – המסלול לא נגיש! כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גשר הידידות.

תצפית על מפל סער

מפל סער איך מגיעים: המפל נמצא במפגש הכבישים 989 ו-99 והוא אחד המפלים היפים והעוצמתיים שיש באזור. גובה המפל כ-20 מטרים, אך הוא אינו זורם כל השנה אלא בעיקר בעונת החורף והאביב.  כדי להתרשם ממלוא העוצמה שלו מומלץ מאוד להגיע אחרי תקופת גשמים. מדובר במפל מאוד אהוב על המטיילים, ובד”כ לאחר כמה ימים גשומים סביר שתפגשו כאן לא מעט אנשים שבאים להתרשם מעוצמת הזרימה. בתקופות השיא מוקמים כאן גם דוכני מכירה ודוכני מזון ושתיה.

נחל סער מסלול קצר: אחד היתרונות בטיול אל מפל סער הוא שההגעה אליו היא פשוטה וקרובה לחנייה. הליכה קצרה ממקום החנייה תוביל אתכם ישירות אל המפל במסלול נגיש לעגלות. מאחר וטרם הוסדרה חניה מסודרת לאתר, יש להחנות את הרכב לצידי הכביש באופן שבו הוא לא יסכן את התנועה ואת המטיילים. משם מתחילים ללכת במסלול קצרצר ונגיש ברובו, אפשרות נוספת היא לצאת לנחל סער מסלול מעגלי דרך המדרגות היורדות לגשר העובר מעל למפל. במהלך המסלול רואים את נחל סער שהוא מקור המפל, חוצים גשר תלוי (הגשר לא נגיש) ויש גם מספר נקודות תצפית הצופות על מפל סער העוצמתי המתנפץ אל הסלעים. בימי ראות טובה תוכלו לראות מכאן את אזור רמת הגולן, את מבצר נמרוד וגם את החרמון. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מפל סער.

באופן כללי, מדובר באזור שהוא אחד היפים והמומלצים לטיולים בכל הארץ. אז אם אתם כבר פה, הנה רעיונות למקומות נוספים שיש באזור המדהים הזה:

בירכת רם – בצפון רמת הגולן בעמק יעפורי נמצא אגם טבעי דיי גדול ושמו בריכת רם (בירכת רם). צורת האגם היא עגולה והיא משמשת כמאגר מים לצורך השקייה חקלאית. למידע מלא לחץ כאן.

שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים –מסלול מקסים לכל המשפחה שבדרכו עוברים על גשר צף, תצפיות, פוגשים את העופות הנודדים ואת נופי עמק החולה למידע מלא לחץ כאן

אגמון החולה של קרן קיימת לישראל –  דרך נהדר לבוא ולפגוש את העופות הנודדים במתקופת הנדידה, תוכלו להשכיר כאן רכב גולף, אופניים או להנות מסיור בעגלת מסתור למידע מלא לחץ כאן.

שמורת נחל עיון מפל התנור – מסלול נחל עיון מאפשר לנו לפגוש את נופי השמורה שבנויה בעיקר משלושת המפלים המרשימים שזורמים כאן לאורך כל השנה למידע מלא לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל שניר – מבין השמורות המקסימות שיש באיזור הגליל העליון, נחל שזורם לאורך כל השנה לצד נופיה הקסומים של השמורה. כאן תמצאו מסלולים שמתאימים לכל המשפחה למידע מלא לחץ כאן.

שמורת הטבע תל דן – שמורת הטבע תל דן מכניסה אתכם אל עיינות עדן, ביתו של פו הדב ועוד שלל נקודות עניין שהם חלק ממסלול מקסים שמתאים לכל המשפחה למידע מלא לחץ כאן.

אנדרטת אסון המסוקים בשאר ישוב –  אסון המסוקים הוא אחד האסונות הגדולים שהיו בצהל, לזכרם של 73 החיילים שנהרגו באסון נבנתה האנדרטה המרשימה לצד הישוב שאר ישוב שכאן קראתה התאונה למידע מלא לחץ כאן.

מצודת נמרוד –מסלול שיוביל אתכם הישר אל העבר למרגלות הר החרמון אל מול נופיה היפים של עמק החולה, הרי הגולן והרי הנפתלי למידע מלא לחץ כאן.

מסלול עין דבשה  – עין דיבשה הוא מסלול מוצל, קצר שמתאים לכל המשפחה. ההליכה בו היא במים רדודים לצד פינות טבע קסומות וטחנות קמח עתיקות- למידע מלא לחץ כאן.

מסלול עין תינה–  מסלול עין תינה הוא מסלול מעט אתגרי שהולכים בו במים זורמים לרוב בעוצמה עם אפשרות להגיע עד לצינור העליון שמזרים לכאן את המים למידע מלא לחץ כאן.

פינות ישיבה במתחם גן הצפון – נחל שניר –  מתחם האוכל גן הצפון שנמצא בלב כל האטרקציות נבנה בסמוך לנחל שניר החצבני, כאן אפשר להגיע בקלות לפינות טבע מקסימות למידע מלא לחץ כאן

טיילת עמי – שביל נגיש שעובר לצד הירדן, יש כאן פינות נהדרות לפיקניק עם מרחבי דשא ונופים מקסימים של עמק החולה למידע מלא לחץ כאן.

השביל התלוי של הבניאס – השביל התלוי בבניאס הוא מסלול לכל המשפחה והוא עובר ממש מעל הזרימה של נחל חרמון העוצמתי למידע מלא לחץ כאן

בריכת המנחת פארק המטוס – נחל עיון – לאורך כל זרימתו של נחל עיון בישראל הוא יוצר לא מעט נקודות עניין, מפלים ומסלולי טיול. אחד מהמוקמות האלו היא בריכת המנחת פארק המטוס. למידע מלא לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.