Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל הגתות: יער המלאכים שחריה

יער המלאכים שחריה נמצא בנגב הצפון מערבי במרחק של כ-4 ק”מ ממזרח לעיר קריית גת. היער הוא ענק ובשטחו ניתן למצוא מסלולי טיול, מסלולי רכיבה עם אופניים וחניונים מסודרים שחלקם מונגשים. היער הוא בתחזוקה של קרן קיימת לישראל שדואגת לתחזק ולטפח את המקום ומדי תקופה ניטעים בו עצים חדשים. היער מתמלא בפריחה, בכל פעם בהתאם לעונה, והוא מפורסם גם בזכות מטעי השקדיות שפורחים כאן בקרבתו (ממש מול הכניסה ליער).

ביער יש כמה דרכים שתוכלו לטייל בהן עם הרכב ולעצור בנקודות עניין במהלך הנסיעה. דרך היער הראשית אורכה כ 4 ק”מ והיא מקיפה את היער במסלול מעגלי שחוזר בסופו אל נקודת ההתחלה. הדרך סלולה לכל אורכה. במהלך הנסיעה בדרך הראשית עוברים מספר חניונים מסודרים שניתן לעצור בהם. בחניונים יש ספסלי פיקניק (חלקם מונגשים לבעלי מוגבלויות), נקודות שתייה ובחלק מהם יש גם שירותים. במהלך הדרך מגיעים גם אל מצפור השפלה ממנו נשקפים נופי האזור.

החניון הראשי של הפארק הוא חניון המלאכים שנמצא ליד מגדל התצפית במרכז היער. בחניון הראשי, בנוסף לכל מה שהזכרנו קודם, יש גם פסלים מיוחדים וצבעוניים בצורת נמלה, זיקית וחרגול. הפסלים מהווים סוג של מתקן שעשועים עבור הילדים שנהנים לטפס ולשחק איתם. המתקנים מותאמים לילדים עם מוגבלויות. הם יצירתם של האומנים איגור סרגיי ורוסלן סרגייב, הם הוצבעו ביער בסיוע של הקרן לפיתוח שירותים לנכים של המוסד לביטוח לאומי.

שביל הגתות

לאחר הכניסה ליעד יש לנסוע 800 מטרים עד לפיצול שבילים ולפנות ימינה לדרך האדומה. שם תראו חניון יום ושלט המפנה אתכם ללכת שמאלה אל שביל הגתות. שביל הגתות הוא מסלול קליל המתאים לכל המשפחה שמתחיל בחלקו הדרומי של היער, למי מכם שמחפש טיול קצר ביער בין הירוק והפריחה לצד עתיקות והיסטוריה. שביל הגתות מסומן בסימון שבילים כחול לכל אורכו, הוא קווי ואורכו המלא הוא כ 600 מטרים לכיוון. אם אתם מתכוונים לצלוח אותו הלוך חזור תחילה תהיו במגמת עליה ולאחר מכן במגמת ירידה. השביל קיבל את שמו שביל הגתות כיוון שמהלך המסלול שלכם תפגשו מספר גתות עתיקות כאשר בסופו של המסלול תגיעו אל חרבת כרוע.

חורבת כרוע נמצאת באיזור הצפוני של היער ושמה העברי של החורבה חורבת כרוע נגזר משמה הערבי ח’ירבת ח’רוע שפירושו: חורבת הקיקיון. בעקבות חפירות ארכיאולוגיות שבוצעו כאן אותרו שרידי מבנים ובורות מים. חלק מהממצאים כאן הם מהתקופה הביזנטית כאשר בתקופה זו נבנה כאן מבנה שאורכו כ 16 מטרים ורוחבו שמונה מטרים. הארכאולוגים טוענים כי על פי הממצאים אולי חד החדרים במבנה אף שימש כבית כנסת.

בסמוך למבנה ישנו בור מים ששממנו שאבו מים, יש כאן גם כרם מדרגות עם מדרגות שלמות שמוביל היישר אל תחתית הבוקר. יש הטוענים כי המדרגות שימשו את המבקרים לרדת אל הבור ולהשתמש בו כמקווה טהרה. לאחר הביקור במתחם תוכלו לנוח בחניון פיקניקים עם שולחנות פיקניק ואז לחזור באותה הדרך בה הגעתם. אם תרצו להפוך את המסלול למעגלי תוכלו לחזור דרך סימון שבילים אדום שאורכו כ 750 מטרים, מדובר על שביל עפר לרכבים שנקרא “דרך הקדם” שניתן לצעוד עליו ובכך להפוך את המסלול למעגלי.

שביל בית הבד

מסלול נוסף שנמצא בתוך תחום יער המלכים שחריה הוא שביל בית הבד. מדובר על מסלול שנמצא בחלקו הצפוני של היער, הוא מעגלי והוא מסומן בסימון שבילים שחור לכל אורכו. השביל עובר בית שרידי בית בד שבנוי מאבים גדולות החצובות בצורה מעגלית מדובר על אבני מפרכה. האבנים שימשו בעבר לריסוק הזיתים כחלק מהשלבים הראשונים במהלך הפקת שמן מהזיתים. בנוסף לשרידי בית הבד אותרו כאן גם שרידים של ספלולים חצובים באבן וגיתות ששימשו לדריכת ענבים.

דרך הקדם וכבשן סיד

דרך קדם מסומן בסימון שבילים אדום והיא למעשה חוצה את מספר חניוני יום שאחד מהם הוא כבשן סיד. החניון קיבל את שמו כי לצידו עומד שיחזור של כבשן שעומקו 6 וקטרו 4 מטרים. בעבשן היו שורפים אבני גיר במטרה להפוך אותם לסיד. כדי להגיע לשחזור תוכלו לצעוד בסימון שבילים כחול מהחניון הצמוד.

איך מגיעים ליער המלאכים

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: יער מלאכים שחריה. לבאים מכביש 6 או כביש 40 יש לרדת אל כביש 35. לאחר מחלף קרית גת תראו את הכניסה ליער משמאלכם. בתוך היער ישנה דרך ראשית עליה ניתן לנסוע ללא כל בעיה כיוון שיש שילוט לכל אורכו של היער. 

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

גן לאומי תל לכיש – בואו לשבת על כסאות מלכי יהודה – גן לאומי תל לכיש שוכן על תל מיוחד ומעניין שמציג את שרידה של העיר הקדומה מתקופת המקרא ותצוגה מיוחדת של כיסאות המלכים בממלכת יהודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת בורגין פארק עדולם – צרפת – בחורבת בורגין שבפארק עדולם תוכלו לצאת לטיול קליל עם אטרקציה של מערות זחילה, נוף משגע ופריחה מגוונת. הפארק יפהפה ומאוד מומלץ לטיול משפחתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת מדרס – פארק עדולם צרפת – אתר חורבת מדרס נמצא בפארק עדולם שבאזור שפלת יהודה. המקום מציג שרידי עיר עתיקה שבו נתגלו מעל 50 מערות ובורות. הטיול כאן משלב טבע, היסטוריה וגם אטרקציה מיוחדת מאוד ולכן הוא מהווה אופציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים – מבין המקומות המדהימים שאסור לפספס, חוויה אדירה בכניסה אל מערת נטיפים בת מליוני שנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית גוברין –  עולם מערות קסום ומרהיב שכל כולו אטרקציה מושלמת לילדים. צריך לקחת בחשבון שהגן הלאומי הוא ענק והטיול בו הוא עם הרכב, לפי תחנות שמסומנות במפת האתר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעיינות בירושלים – לשמחתנו ירושלים מלאה במעיינות הנובעים כל השנה, מקומות נהדרים להגיע עם הקטנים.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים  – הטיול בנחל חלילים יוצא מבין השכונות של העיר מבשרת ציון. ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע פורה וסובב מאגר פורה – שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה ואפשר לזכות לטייל בה בכל עונה אך העונה היפה ביותר היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת דרום אדום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בין תעלות והבריכות שנחל כסלון יוצר כאן תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים ונחמדים עם המון צל לצד הסיטוריה ומורשת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.