Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק איילון קנדה: מסלולי טיול ונקודות פיקניק

פארק איילון קנדה נמצא בעמק איילון והוא משתרע על פני 12 אלף דונם בין שער הגיא למחלף לטרון.  המטיילים ימצאו כאן חורש טבעי, עצי בוסתן, אתרים היסטוריים והמון מקומות לפיקניק משפחתי. עמק איילון ידוע בשל הקרבות הקשים בין החשמונאים והסלבקים במאה השנייה לפנה”ס. היסטוריה רבת שנים של מלחמות שליטה שאחד מהמפורסמים הוא מלחמת יהודה במלכי הכנענים – “שמש בגבעון דום וירח בעמק איילון”. הצלבנים ראו בעמק איילון כנכס אסטרטגי והקימו בלטרון את המבצר לה טורון דה שבלייה.

רגע לפני הכניסה לפארק בצד ימין של הכביש אפשר לראות את כנסיית אמאוס. מבנה גדול וחצר גדולה הנקראת “בית השלום”. המבנה שייך למסדר נוצרי שמרכזו נמצא בבית לחם. בנוסף יש כאן שרידי כנסייה גדולה מהתקופה הביזנטית. משמ במקום זה הייתה עיר גדולה ושמה אמאוס. על פי הברית החדשה התגלה ישו לאחר צליבתו לשניים מתלמידיו בדרך מירושלים לאמאוס. בדרך כלל בחודשים אפריל-מאי (תלוי במזג האוויר) אפשר לראות כאן את הפריחה של איריס ארם נהריים – זהו האירוס האחרון שגדל כאן בישראל והוא גם הגבוה מביניהם. צבעו סגול בהיר והוא מבין המרשימים שיש. את האיריס אפשר למצוא בעוד כמה מקומות בפארק קנדה.

לאחר הביקור בכנסיית אמאוס סעו עם הרכב לכניסה לפארק, כאן פנו שמאלה בחנייה המרכזית הראשונה עם סימון שבילים כחול שיוביל אתכם לאחר כ 500 מטרים נסיעה לתחילת המסלול לצד השילוט מעיין התמרים ואגם פארק קנדה. האגם מוזן על ידי 2 נביעות סמוכות, סביבו יש חניון יום הכולל ספסלי פיקניק ושטח רב לפיקניק עם כל המשפחה. מכאן יוצא מסלול בסימון שבילים ירוק “שביל נחל המעיינות” שנקרא גם “שביל אמת המים“.

את המסלול אפשר לעשות קווי ואז אורכו יהיה כ 1.5 ק”מ או אפשר לעשות אותו מעגלי ואז אורכו יהיה כ 2.6 ק”מ – לחצו כאן למסלול המעגלי באפליקציית ניווט. ההליכה לאורך המסלול בסימון ירוק שיוביל אתכם בין שרידים ממערכת המים של העיר אמאוס ניקופוליס. שתי אמות המים האלו נבנו בתקופה הרומית, האמה העליונה מתחילה מחורבת עקד והתחתונה במעיין ניקבה תת קרקעי. בימי החורף לאחר הגשמים אפשר לראות זרימה לאורך כל המסלול דבר שמוסיף מאוד ליופי שבו. המסלול מתחיל בחורבת עקד, שרידי ישוב מהבית השני. בנוסף התגלו כאן גם שרידי בנייה מתקופות שונות: ברזל, פרסית, הלניסטית ועוד. 

אם יצאתם אל המסלול הקווי תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז להקפצת הרכב השני בסיום המסלול. בפארק קנדה איילון תוכלו למצוא עוד מספר מסלולים המתאימים לסינגל אופניים או לרכבים 4*4 או דרכי נוף שסביבם ישנם לא מעט חניוני יום המתאימים לפיקניק. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: “שביל אמת המים פארק איילון”. לבאים מכביש 1 יש לפנות על פי השילוט במחלף לטרון לפארק קנדה איילון.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

בית הקשתות במבוא חורון – מבנה קשתות מרשים עוד מהתקופה הרומית לא רחוק מהיישוב מבוא חורון. יש כאן באר עמוקה, בימי החורף החלק הפנימי מתמלא במים ופעמים רבות גם החיצוני. למידע מלא על מקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי חאן שער הגיא – חאן שער הגיא שנמצא בדרך העולה לירושלים על כביש 1 שימש כמלון דרכים בתקופה העות’מאנית, בדרך הזו נערכו קרבות עזים במלחמת העצמאות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל גזר– אם אתם חובבי היסטוריה ועתיקות, נמליץ בחום לא לפספס את הטיול בגן לאומי תל גזר. בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול הסטף הר איתן –  בסטף יש כמה מסלולי טיול ברמות קושי שונות. במהלך המסלול אותו אנחנו עשינו פוגשים מעיינות וגם ניקבה שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים – נחל חלילים מספק לנו חוויה של טיול משפחתי וקליל בנוף מקסים. הטיול בנחל חלילים יוצא מבין השכונות של העיר מבשרת ציון. ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בין תעלות והבריכות שנחל כסלון יוצר כאן תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים ונחמדים עם המון צל לצד הסיטוריה ומורשת. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחץ כאן.

מאגר וסכר בית הזית – אגר בית זית הוא אגם מלאכותי באזור הרי ירושלים, ליד ישוב בית זית, והוא חלק מערוץ נחל שורק. האגם מתמלא במים בעונת החורף לאחר הגשמים. מדובר באגם מים מרשים שסביבו נולדו אטרקציות בילוי שונות וניתן גם לצאת לטיול רגלי במסלול שקיים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים –מערת הנטיפים ליד בית שמש היא תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם. בסמוך לעיר בית שמש בלב יער ארצות הברית, בדרך נוף מפותלת נמצאת מערת הנטיפים, המוכרת גם בשמה מערת שורק, אחת מתופעות הטבע המיוחדות בעולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.